TommyL Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hei! Har nettopp installert win 7 64 bit på en HyperX 120 GB SSD på etGigabyte Z68 hovedkort / Core i5 2500K. Jeg får så dårlig write speed i Atto...ser at andre har godt over 500MB/sec, men hastigheten min avtar når jeg passerer 128 transfer size. Noen som har noen ide om hvorfor dette skjer? MVH Tommy Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Bruker du AHCI mode i BIOS? Det er viktig for riktig ytelse på SSDer spesiellt. Det er sikkert andre mulige feilkilder her, men dette er en veldig typisk ting som du kan fort sjekke. -Stigma Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Bruker du AHCI mode i BIOS? Det er viktig for riktig ytelse på SSDer spesiellt. Det er sikkert andre mulige feilkilder her, men dette er en veldig typisk ting som du kan fort sjekke. -Stigma Jepp, bruker AHCI mode i BIOS... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jepp, bruker AHCI mode i BIOS... Bruker du S-ata 6Gbps kontakt? (hovedkortet ditt har både 3 og 6Gbps versjoner). -Stigma Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Spørsmålet er vel heller hvilken SATA 6Gb/s kontroller bruker du. Intel Chipset ICH10 SATA 6Gb/s port , eller Marvell SATA 6Gb/s port. Edit: Lagt til bilde Endret 26. desember 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Etter endel googling har jeg nå funnet feilen. Det viser seg at på mange av Z68 kortene til Gigabyte får SSD'en en flaskehals hvis "c3/c6 state" ikke er "disabled" i BIOS. Etter å ha disablet den, får jeg 490 write og 550 read i Atto. Gigabyte har sagt de skal gjøre noe med det, men ingenting har skjedd enda. Så er spørsmålet om det er ok å ha den disablet, eller om jeg bør bytte kortet i et annet...men det tar jeg i cpu underforumet Takker for gode forslag! MVH Tommy Endret 26. desember 2011 av TommyL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå