Gå til innhold

Skjerm fra 2007. Bør jeg oppgradere?

Simenrf

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tenkt til å kjøpe meg en ny PC som jeg skal bruke til spilling, budsjettet er ganske stramt og planen var egentlig å beholde skjermen og kun kjøpe PC, men så har jeg i det siste begynt å fundere litt siden den er så gammel. Skjermen min er en CHIMEI CMV223D. Hvordan vil denne være i stand til å støtte ATI's nye 7900 serie kort? Oppløsningen er jo også bare på 1680 x 1050, mens dagens skjermer har som regel 1920x1080. Grafikken blir vel kanskje ikke særlig god?

Vil det være lurt å invistere i en ny skjerm, eller er den jeg har nå OK?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikken blir forsåvidt grei den, men du får lav oppløsning.

Om skjermen fortsatt fungerer greit, og du ikke har noe å klage på, trenger du ikke bytte.

Men du får bra 23-24 tommer skjermer til 1500-2500 kroner, så om du klarer å få litt større budsjett, evt spare inn de pengene på andre komponenter, ville jeg nok anbefalt deg å bytte den ut.

http://www.dustinhome.no/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/product/5010601425

Veldig bra skjerm til en billig penge. Denne vil gi et bedre bilde enn spill skjermer, men du kan oppleve litt ghosting.

http://www.dustinhome.no/benq-g2420hdbe-24-wide-tft-black/product/5010335322?intcmp=searchProvider_dacsa

Kjapp fin skjerm, tn panel så noe dårligere farger og sortnivå, men om du er spiller først, og filmtitter/tv nr2, vil den gjerne gjøre en bra nok jobb. Også veldig bra pris på denne.

Jeg spiller selv bf3, tf2, skyrim, sc2 m.m. med skjermer tilsvarende den til dell, og jeg kan ikke si meg plaget av ghosting eller at skjermen er 60hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...