Gå til innhold

Nytt headset for rundt 500 kr


dehov

Anbefalte innlegg

Skal gå til anskaffelse av nytt headset, og tenker å bruke rundt 500 kr. Headsettet vil hovedsaklig bli brukt til å høre på musikk, og det bør være portabelt. Men jeg kommer også til å bruke headsettet en del til musikkproduksjon på PC, og det er derfor viktig med god lydkvalitet. Har tidligere hatt AKG K414P (klarte å knekke hodebøylen), og var godt fornøyd med lydkvaliteten på dem. Vurderte nesten å kjøpe det samme headsettet på nytt, men tenkte at jeg like godt kunne oppgradere.

 

Det er viktig for meg at headsettet har fint design og også god og balansert lyd. Også viktig med grei komfort.

 

Vurderer disse:

Audio Technica ATH ES55 - 680 kr på ebay

+ Fin design, bra lydkvalitet(?)

- Ikke sammenleggbar (kan kun legges flat), litt større, litt høy pris

 

AKG K450 - 315 kr på ebay

+ Sammenleggbar, billig, grei lydkvalitet(?)

- Ikke spesielt fin design

 

AKG K518DJ/LE - 400 kr

+ Sammenleggbar, billig, grei lydkvalitet(?), grei design

- Alt for lang kabel (gjelder bare DJ-versjonen)

 

Har også vurdert disse, men er nå uaktuelle av forskjellige grunner:

AKG K540 (kanskje litt for stor, høy pris) - 850 kr

Sennheiser HD 238 (høy pris) - 900 kr

Beats Solo HD (lest flere steder at de er overpriset, og ikke leverer tilfredsstillende god lyd) - 1300 kr

 

Foreløpig ser det ut som ATH ES55 er det beste valget. Men jeg vil gjerne ha innspill fra dere om hvilke av disse bør jeg velge, eller om det finnes noen bedre alternativer? Bør jeg revurdere noen av headsettene jeg har avskrevet?

Endret av dehov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal bruke det til musikkproduksjon også ville jeg lagt litt mer penger i selve det, eller gått for to hodetelefoner. Et til hverdagslig bruk og et til musikk produksjon.

 

Du burde se på prisklassen 2-3k til produksjon.

Driver kun med musikkproduksjon som hobby, og vil dermed kun bruke mellom 300 - 700 kr. Jeg tror jeg venter litt med kjøp av ordentlige studio monitor headsett. Som sagt har jeg tidligere brukt AKG K414P og har vært fornøyd med lydkvaliteten på dem, og de koster jo under 200 kr nå. Så da bør det vel være mulig å finne hodetelefoner med brukbar lydkvalitet for under 700 kr?

 

Har du noen kommentarer til alternativene jeg har satt opp i første post?

Lenke til kommentar

Takk for alle forslagene.

 

Saxy98: Et bedre alternativ enn HD238 prismessig, men usikker på lydkvaliteten, og utseendemessig er den ikke noen personlig favoritt.

 

The Silencer: Ser ut som et godt alternativ, men som du sier er portabiliteten et minus. Men skal se nærmere på den.

 

Supercz: Jeg skal ikke ha noe gaming-headset, men takk for forslaget :)

 

Har dere noen kommentarer til Audio Technica ATH ES55 og AKG K450?

Endret av dehov
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt AKG K450, men jeg har prøvd K420 litt. K420 var ganske tung på bassen og mangla en del detaljer i diskanten. Jeg har sammenligna litt i butikk med Koss Porta Pro, og de spilte klart bedre enn de. Mye klarere og ikke så grumsete bass som Porta Pro. Seinere har jeg sammenligna litt med mine egne AKG K242, og da kom det tydelig fram at de mangla i diskanten og hadde en kraftigere bass enn K242 som er relativt nøytrale. Bassen var heller ikke like tydelig. Allikevel synes jeg de var gode for prisen. Hva denne erfaringa er verdt mtp de mer lukka K450 er ikke godt å si, men det var det nærmeste jeg kom...

 

Audio-Technica ATH ES55 har jeg ingen anelse om, jeg har heller ikke kjennskap til K518DJ, men i de fleste anmeldelser jeg har lest, så har DJ-klokker fått en del negativ kritikk mtp lydkvaliteten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takk for alle forslagene.

 

Saxy98: Et bedre alternativ enn HD238 prismessig, men usikker på lydkvaliteten, og utseendemessig er den ikke noen personlig favoritt.

 

The Silencer: Ser ut som et godt alternativ, men som du sier er portabiliteten et minus. Men skal se nærmere på den.

 

Supercz: Jeg skal ikke ha noe gaming-headset, men takk for forslaget :)

 

Har dere noen kommentarer til Audio Technica ATH ES55 og AKG K450?

Synes HD218 er grell harhar.gif, blokker utvendig lyd meget bra til å ligge utenpå ørene. Mamma roper på meg fra overetasjen, men jeg hører ingen ting, hun ble litt sur her engang whistle.gif

Men fra spøk til revolver, så lenge lyden er grei, er utseende det samme for meg rolleyes.gif

 

Fikk litt vondt i ørene de første gangene jeg brukte det, de sitter stramt ph34r.gif, merker ingen ting nå new_woot.gif

Er ingen måte å legge det sammen på, men er ganske solid.

 

Saxy98

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...