Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Nei og atter nei. Det er selvfølgelig klart at prosessoren er mye for pengene, men kan ikke sammenliknes med en Intel prosessor når det kommer til spilling. Det var det jeg mente.

Jeg ville startet med denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Grafikkortet ditt holder seg forsatt i sjakk.

Mvh Quattro123

Nå er eg Intel-kar her, men eg kan med stor sikkerhet påstå at du babler ut rumpa. Prosessoren vil ikkje være ein flaskehals med skjermkortet han bruker.

Det er stort sett bare WoW 25man raid som vil merke at han kjører "feil" prosessor, men det er på ingen måte på tide å oppgradere ennå.

Imo trenger han to ting: Ein fin skjerm og ein SSD.

Ahh, kverulant.

Vi kan si det slik: TS har et fint kort, som fungerer greit. Her ville jeg heller ventet med å oppgradere til Nvidia kommer med nye kort. I mellomtiden kan det være lurt å bytte til en i5 2500K hvis gaming og overklokking står på lista.

Mvh Quattro123

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølvsagt er eg kverulant om du bare præker videre om prosessor uten grunn. :nei:

Om TS vil inn i 25man raiding i WoW er det desidert ein ide å plukka opp i5 2500k, men det er ytterst få spill som vil slite med prosessoren. Han vil sjå mer ut av ein god skjerm og økt hastighet på harddisk.

Ein ny prosessor vil bare være "once in a blue moon" tilfelle.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei, her var det mye rart:

Phenom II X4 er på ingen måte en sinker i spill. Ta en kikk på denne testen av Guru3D der de testet ytelsesforskjellen (eller mangelen på dette) med forskjellige prosessorer på et 7970. Link. Selvfølgelig faller mye på CPU om du spiller MMORPGs med 25 mann i RAID eller Desert Strike i SC2, men til vanlige singleplayer-spill er ikke CPU mye til flaskehals før det uansett er irrelevant.

HD 6870 CrossfireX vil derimot bli hindret en del av en Phenom II X4, da CPU-krav øker dramatisk med en gang du setter igang med AFR.

Du sier du sliter når du tar opp i spill, er du sikker på at det ikke er programmet du bruker til å ta opp som låser deg til 30 fps eller prøver å skrive for mye til disken på en gang? Det er tross alt snakk om mange titalls (kanskje hundretalls) megabyte med data som skal lagres hvert sekund. en dedikert HDD til dette eller SSD for OS kan definitivt være å anbefale her.

Om TS ønsker en solid oppgradering i spillbarhet vil et HD 7970 kunne tilby en tilnærmet dobling i ytelse over et HD 6870, med Crossfire i bildet vil du ikke få en målbar forbedring, men merkbar vil den definitivt være.

Lenke til kommentar

"Såg en som anbefalte å selge skjermkorta å kjøpe 1 stk GTX560Ti.

Vil bare si at det er å gå ned i ytelse da. "

Det er jeg helt enig i (hilsen en) :) Det rådet er mest basert på de problemene TS sliter med, man har jo vært borti enkelte kombinasjoner av HK, RAM og GPU som absolutt ikke har villet kommunisere på korrekt vis. (dog med en ekstra innsats på drivere og systeminnstillinger lar det meste seg fikse)

Men fremdeles har ikke trådstarter fortalt om han har prøvd clean install av systemet.

Jeg har prøvd clean install ja, har laget egen tråd om det her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1316743&st=0

Som dere ser i slutten av tråden skulle jeg prøve og kontakte Komplett for hjelp, men det ble dessverre aldri noen suksess.

Lenke til kommentar

Rett meg om jeg tar feil; jeg leste gjennom den gamle tråden din og jeg kunne ikke se at du hadde tatt en clean install av systemet. Dvs, jeg ser at du har avinstallert og reinstallert grafikkdriverne, men du har ikke installert Windows på blank disk. Ta windowsplata og boot PC'en på denne (eller USB-stick med Win på om det er det du har) , formater harddisk, installer Windows på nytt. På dette viset vil gamle registerinnstillinger ikke lengre kunne lage krøll. Om jeg ikke tar feil vil også eventuelt skadede sektorer på harddisk bli merket slik at ikke windows tar disse i bruk og gir opphav til feil. I dennne prosessen vil jeg også anbefale deg til å dele opp 1TB disken i to partisjoner, feks 300GB til windows+progs og oppmot 700GB til lagring.

Lenke til kommentar

Rett meg om jeg tar feil; jeg leste gjennom den gamle tråden din og jeg kunne ikke se at du hadde tatt en clean install av systemet. Dvs, jeg ser at du har avinstallert og reinstallert grafikkdriverne, men du har ikke installert Windows på blank disk. Ta windowsplata og boot PC'en på denne (eller USB-stick med Win på om det er det du har) , formater harddisk, installer Windows på nytt. På dette viset vil gamle registerinnstillinger ikke lengre kunne lage krøll. Om jeg ikke tar feil vil også eventuelt skadede sektorer på harddisk bli merket slik at ikke windows tar disse i bruk og gir opphav til feil. I dennne prosessen vil jeg også anbefale deg til å dele opp 1TB disken i to partisjoner, feks 300GB til windows+progs og oppmot 700GB til lagring.

Står inn i der en plass.

Vet desverre ikke hvordan man gjør det. Fint vist du forklarer litt nermere.

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Det jeg snakker om er en helt ny installasjon av windows og jeg regner med at du har vært gjennom en installasjon tidligere.

En annen ting er jo at mange har hatt og har problemer med CF, som for eks på forumet til tomshardware En plass på de samme sidene leste jeg også om problemer når man skulle kjøre CF med forskjellige modeller -men med samme GPU (klarer ikke finne stedet nå så dette får eventuelt andre kanskje finne).

Mitt poeng er at du kanskje har inkompatibel hardware og at du kanskje bare må gå bort fra CF eller skifte HK. Om det er slik at du faktisk har grafikkort som ikke vil fungere sammen er jo også problemet til stede med nytt HK og CPU. Derfor er mitt siste innspill her at du bør gå over til et enkelt kort på nåværende system og ikke kjøre CF. Da kan du jo eventuelt kjøpe et heftigere kort enn dine nåværende 6870. Et raskere kort vil kunne brukes videre i en ny rigg senere.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...