Gå til innhold

Oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Slik ser PC oppsettet mitt ut i dag:

LOGITECH COMPACT KEYBOARD K300 USB #NORDIC

SteelSeries QcK - musematte

NEXUS 120X120 MM REAL SILENT BLUE

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 430 ATX BLACK

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V

OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE

GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX

AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

BENQ G2222HDL 21,5" WIDE TFT LED BLACK

SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

-------------------------------------------------------------------------------

Jeg har lyst og oppgradere. Fint vist dere kan hjelpe meg med hva jeg bør oppgradere til ol. :D

Har sett litt på gtx 570, men vet ikke om det vil kjøre bra med oppsetttet.

(Kjøpte tideligere ett til HD 6870 kort, og prøvde og kjøre det i Crossfire. Men da fikk jeg Bluescreen uansett hva.. Har prøvd alt, men intet hell.. :S)

Takker og bukker for all hjelp,

God Jul :D

Endret av paali10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva bruker du den til?

det kan rett og slett være prosessoren som ikke klarer det

hvis du spiller konsollportede spill som MW3 og skyrim

kan det være at det er ytelsen til prosessoren som bremser deg ned ettersom HD 6870 skal klare konsollbaserte spill helt uten problemer (1920x1080)

Lenke til kommentar

Ok! Her ville jeg valgt et oppsett som gir deg ytelse for pengene. Dette oppsettet har blitt veldig populært på dette forumet, og heter "Black Refiniry"

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Asus GeForce GTX 560 Ti DirectCU II

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3

Minne: Kingston HyperX 1600MHz 8GB

Harddisk: Flom i Thailand har gjort at det har blitt dårlig tilgjengelighet. Anbefaler Samsung, Western Digital og Seagate.

SSD: Crucial m4 64GB

Kjøler: Arctic Cooling Freezer 13 Pro

Optisk drev: Samsung SH-S222AB

Strømforsyning: OCZ ModXStream 500W

Dette uten harddisk vil komme på rundt 7300kr.

Mvh Quattro123

Lenke til kommentar

Ok! Her ville jeg valgt et oppsett som gir deg ytelse for pengene. Dette oppsettet har blitt veldig populært på dette forumet, og heter "Black Refiniry"

Harddisk: Flom i Thailand har gjort at det har blitt dårlig tilgjengelighet. Anbefaler Samsung, Western Digital og Seagate.

Mvh Quattro123

du vet at han har en PC ikkesant?

tror ikke h*n er ute etter en helt ny PC, det er flere gode deler i systemet

Lenke til kommentar

Litt kjedelig å vrake en ganske grei prosessor. prøv å klokke den med en bra lufjtkjøler til 3,7-4ghz :)

Det blir vanskelig å klokke den prosessoren der, og den er dessuten svært dårlig egnet for gaming. Ville uten tvil valgt en i5 2500K her.

Mvh Quattro123

du vet at han har en PC ikkesant?

tror ikke h*n er ute etter en helt ny PC, det er flere gode deler i systemet

Når man først skal "oppgradere", da lønner det seg som regel å slå på stortrommen.

Mvh Quattro123

Lenke til kommentar

Har ikke original prosessorvifte, så kan overklokke den ja :)

Og prosessoren er ikke dårlig egnet til gaming.

Jeg tenker at jeg overklokker prosessoren, får solgt skjermkortene (har to HD 6870) (vist dere ikke har noe bedre forslag), oppgraderer ram ol.. er usikker..

Den drar de fleste spill helt greit på full grafikk, men har litt lav fps når jeg skal filme ol, så tenker og oppgradere.

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Har ikke original prosessorvifte, så kan overklokke den ja :)

Og prosessoren er ikke dårlig egnet til gaming.

Jeg tenker at jeg overklokker prosessoren, får solgt skjermkortene (har to HD 6870) (vist dere ikke har noe bedre forslag), oppgraderer ram ol.. er usikker..

Den drar de fleste spill helt greit på full grafikk, men har litt lav fps når jeg skal filme ol, så tenker og oppgradere.

Prosessoren er dårlig til gaming. Det er ikke vits i å diskutere, det er harde fakta. Utrolig dårlig ytelse med tanke på kjerne volum, kjører ikke kjerner optimalt.

Mvh Quattro123

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar

quatro123: bombastiske og skråsikre utsagn fører ikke fram, har du sterke meninger bør du underbygge påstandene med konkrete tester. Jeg kan godt se at Phenom2 955 ikke holder følge med i5 2500k men sammenligner man pris mot ytelse er ikke forholdet det samme. Les gjerne til øyet blir stort og vått :), hos Tomshardware.com

Man kan gjerne slå på stortrommen - men helst bør man ha økonomi til å gjøre det, hvis ikke tar man det som gir best mulig ytelse for pengene. Trådstarter har to gode muligheter, den ene er å selge sine to grafikkort og kjøpe et nytt. For eksempel et GeForce GTX 560 Ti som foreslått eller til og med et 580 (som CPU kanskje er litt marginal for). Det andre alternativet er å kjøpe nytt hk og CPU, bruke DDR3 RAM videre og kjøre CF med eksisterende kort.

Det vi ikke vet er om TS har reinstallert Windows etter CF-oppsett eller ikke. Det kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar

quatro123: bombastiske og skråsikre utsagn fører ikke fram, har du sterke meninger bør du underbygge påstandene med konkrete tester. Jeg kan godt se at Phenom2 955 ikke holder følge med i5 2500k men sammenligner man pris mot ytelse er ikke forholdet det samme. Les gjerne til øyet blir stort og vått :), hos Tomshardware.com

Man kan gjerne slå på stortrommen - men helst bør man ha økonomi til å gjøre det, hvis ikke tar man det som gir best mulig ytelse for pengene. Trådstarter har to gode muligheter, den ene er å selge sine to grafikkort og kjøpe et nytt. For eksempel et GeForce GTX 560 Ti som foreslått eller til og med et 580 (som CPU kanskje er litt marginal for). Det andre alternativet er å kjøpe nytt hk og CPU, bruke DDR3 RAM videre og kjøre CF med eksisterende kort.

Det vi ikke vet er om TS har reinstallert Windows etter CF-oppsett eller ikke. Det kan være verdt å prøve.

Tror jeg ville valgt alternativ 1. Men er vel ikke så stor forskjell på gtx 560 og hd 6870? vurderer gtx 570 eller 580 + overklokket prosessor, ny 8 gig ram, kansje ny prosessor.

Lenke til kommentar

Slik ser PC oppsettet mitt ut i dag:

LOGITECH COMPACT KEYBOARD K300 USB #NORDIC

SteelSeries QcK - musematte

NEXUS 120X120 MM REAL SILENT BLUE

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 430 ATX BLACK

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V

OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE

GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX

AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

BENQ G2222HDL 21,5" WIDE TFT LED BLACK

SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

-------------------------------------------------------------------------------

Jeg har lyst og oppgradere. Fint vist dere kan hjelpe meg med hva jeg bør oppgradere til ol. :D

Har sett litt på gtx 570, men vet ikke om det vil kjøre bra med oppsetttet.

(Kjøpte tideligere ett til HD 6870 kort, og prøvde og kjøre det i Crossfire. Men da fikk jeg Bluescreen uansett hva.. Har prøvd alt, men intet hell.. :S)

Takker og bukker for all hjelp,

God Jul :D

Først og fremst - hvorfor skal du oppgradere? Jeg kjører en AMD Phenom 965 BE på et asus crosshair iv formula og med 2 stk 5850 og oppsettet kjører alt av spill (dog med litt lavere settings i skyrim o.l). Derfor lurer jeg på hva som er målet - er målt å oppgradere for å få tøffere og dyrere deler, eller er målet å kunne kjøre et spill? I mine øyne er en oppgradering total waste med mindre oppsetteet du har per dags dato sliter med etellerannet du vil at den skal takle

Lenke til kommentar

Nei og atter nei. Det er selvfølgelig klart at prosessoren er mye for pengene, men kan ikke sammenliknes med en Intel prosessor når det kommer til spilling. Det var det jeg mente.

Jeg ville startet med denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Grafikkortet ditt holder seg forsatt i sjakk.

Mvh Quattro123

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar
Nei og atter nei. Det er selvfølgelig klart at prosessoren er mye for pengene, men kan ikke sammenliknes med en Intel prosessor når det kommer til spilling. Det var det jeg mente.

Jeg ville startet med denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649116

Grafikkortet ditt holder seg forsatt i sjakk.

Mvh Quattro123

Nå er eg Intel-kar her, men eg kan med stor sikkerhet påstå at du babler ut rumpa. Prosessoren vil ikkje være ein flaskehals med skjermkortet han bruker.

Det er stort sett bare WoW 25man raid som vil merke at han kjører "feil" prosessor, men det er på ingen måte på tide å oppgradere ennå.

Imo trenger han to ting: Ein fin skjerm og ein SSD.

Lenke til kommentar

Oppsettet som vedkommende har nå trengs ikke å oppgradere på. Anbefaler TS å installer skjermkorta skikkelig. altså med ny installasjon osv. 2 stk HD 6870 yter faktisk veldig godt.

Såg en som anbefalte å selge skjermkorta å kjøpe 1 stk GTX560Ti.

Vil bare si at det er å gå ned i ytelse da.

1 stk HD6870 yter 5% mindre en et GTX560Ti. TS har 2 av dem.

Viss TS vil ha et nytt skjermkort. Så må TS vente til Januar da det ny genrasjon skjermkort fra AMD kommer ut.

Lenke til kommentar

"Såg en som anbefalte å selge skjermkorta å kjøpe 1 stk GTX560Ti.

Vil bare si at det er å gå ned i ytelse da. "

Det er jeg helt enig i (hilsen en) :) Det rådet er mest basert på de problemene TS sliter med, man har jo vært borti enkelte kombinasjoner av HK, RAM og GPU som absolutt ikke har villet kommunisere på korrekt vis. (dog med en ekstra innsats på drivere og systeminnstillinger lar det meste seg fikse)

Men fremdeles har ikke trådstarter fortalt om han har prøvd clean install av systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...