Ludvig86 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 God 1. Juledag! Jeg får til tider beskjed om å vere Administrator for å fortsette i visse operasjoner, eller kontakte maskinadministrator. Men jeg er den eneste brukeren på denne maskinen, og i følge brukerkontoene, så er jeg administrator. Hvordan får jeg bukt med dette irriterende problemet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jo - det er du . Som svar på spørsmålene dine .. Se innleggene mine i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1401870&st=0 nr #6 , #10 , #15 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Takker for svaret! Det er tilgangen til "hosts fila i \Windows\system32\etc" som du skriver jeg ikke får til. Jeg blir bedt om å kontakte admin for å fortsette. Om jeg forstod det riktig, så skulle jeg kjøre "explorer.exe" som admin? Hva er det? Er det "Internet Explorer" du mener? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Nei - Windows utforsker. Programmet heter explorer.exe Skriv explorer.exe i søkeboks - Velg utforsker i resultat - med høyre museklikk Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Nei - Windows utforsker. Programmet heter explorer.exe Skriv explorer.exe i søkeboks - Velg utforsker i resultat - med høyre museklikk Beklager, men tror ikke jeg helt forstår hva du mener. Er det slik? I denne søkeboksen? Det er søkeboksen i START-Menyen. Endret 26. desember 2011 av Ludvig86 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 så høyreklikker du oppe på explorer og velger kjør som administrator. En hel buss full av bussjåførere, har likevel bare en bussjåfør. DVS du er ikke administrator før du kjører som administrator. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Takker for svaret, men jeg får samme beskjeden. Om at jeg må kontakte administrator for å gjøre endringer Lenke til kommentar
harry_baals Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 heh, det artige e att i windows verden kan du være administrator. men du e alikavell ikke administrator. bare medlemmene i "system" gruppa e administratorer og det kan hende att det han viste ikke vill fungere, sia explorer.exe kjøre alerede. i det tilfelle: så kjør > (cmd og skriv:) taskkill /f /im explorer.exe runas /user:Administrator explorer.exe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 system er ikke noen gruppe. DU skal få beskjed om at nå må du gi forhøyet rettighet for å kjøre som administrator. Er du sikker på at du er medlem av administrator gruppen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Om - Du skal tydligvis redigere hosts fila i C:\Windows\System32\Drivers\etc Gjør som følger. (om du ikke gjør dette slik som i bildet får du ikke tilgang til å lagre den tilbake i systemfolderen.) Etter at du har åpnet hosts fila - gå på fil meny i Notepad og trykk "save" og avslutt notepad. Dine lagringer/editeringer i den er da lagret. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 I følge brukerkontoen så er jeg administrator, om ikke det er noe jeg har gått glipp av som må gjøres? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Programmer du starter med normal klikking kjører ikke "med administrator privilegier". Kun standard user privilegier . Standard user privilegier gir ikke f.eks notepad "lov" til å save til beskyttede Windows system foldere Gjør som jeg postet i bilde jeg laget til deg for å editere hosts filen. 1 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Det fungerte utmerket! Tusen takk, Syar! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 No - problem. Bra det ordnet seg . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå