Gå til innhold

Skjermkort ble varmt.

Bulava

Anbefalte innlegg

Skjermkoretet mitt ble veldig varmt (ca 105 C shader ,125 C minne). Satte på kjølepasta på nytt. Nå er ytelsen ca 30% dårligere i 3dmark. Er dette permanent? Jeg trodde at dersom noe var ødelagt ville det ikke virke i det hele tatt, ikke gi en reduksjon i ytelse slik jeg opplever. Nå er temp bra ca. 80 C under load. Jeg hadde ikke artefacts når det skjedde, og har det heller ikke nå. Det hele varte neppe lenger enn 5 minutter. maskinen slo seg ikke av automatisk for å beskytte skjermkortet.

Endret av Bulava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva fikk du spesifikt i 3DMark11 før og etter?

Godt mulig det var en avlesningsfeil hvis maskinen ikke slo seg av.

Husker ikke, men jeg hadde færre fps etter de høye temperaturene. Hadde ikke kjølepasta når de høye temperaturene kom, så tror det var riktige temps.

Lenke til kommentar

Husker ikke, men jeg hadde færre fps etter de høye temperaturene. Hadde ikke kjølepasta når de høye temperaturene kom, så tror det var riktige temps.

Du kjørte kortet uten kjølepasta :wow:

Hva får du i 3DMark11 nå da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kjørte kortet uten kjølepasta :wow:

Hva får du i 3DMark11 nå da?

GPU temp var ca 85 så maskinen visste kanskje ikke at temp var for høy, men shader og memory var høye. Hadde thermal pads på minnet.

Lenke til kommentar

GPU temp var ca 85 så maskinen visste kanskje ikke at temp var for høy, men shader og memory var høye. Hadde thermal pads på minnet.

Kortet klokker seg ned eller skrur seg av om det blir for varmt, dette er en sikkerhetsmekanisme som er i GPU-BIOS og kanskje koblet fysisk på kortet også.

Uansett, hva er det du får i 3DMark11 ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får dårligere framerate i Skyrim enn før "uhellet". Dårligere frame rate i 3dmark også.

Det ser ut til at problemet på uforklarlig vis løste seg selv. Jeg startet Skyrim og fikk den nye dårlige framraten i ca 50 sek, før den plutselig hoppet fra 35 til 60 fps(innendørs).

Endret av Bulava
Lenke til kommentar

Jeg får dårligere framerate i Skyrim enn før "uhellet". Dårligere frame rate i 3dmark også.

Det ser ut til at problemet på uforklarlig vis løste seg selv. Jeg startet Skyrim og fikk den nye dårlige framraten i ca 50 sek, før den plutselig hoppet fra 35 til 60 fps(innendørs).

Skyrim vil få prosessoren din til å stange. Kraftigere skjermkort er ubrukelig før mods.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...