Cthulhu Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Har du smårampete venner kan det være smart å låse datamaskinen i jula. Guide: Fem klassiske PC-pek Lenke til kommentar
Populært innlegg Olestokk Skrevet 25. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. desember 2011 jula er ikke ferdig enda, og dere starter 1. april allerede? 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Frufsa Skrevet 25. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Tips nr1. Blir da mye morsomere hvis man avslutter explorer.exe i taskmanager, og er man enda mer full av faen kan man jo fjerne de fra booten i msconfig. Tok it-avdelinga på ungdomskolen over en time på og finne ut hva som var galt med pc'en til lærern min Synets også at det kunne blit nevnt noe av det morsome man kan gjøre i BIOS også. Feks. Underklokking = lagg i alt av programmer Endret 25. desember 2011 av EvenBratsberg 12 Lenke til kommentar
douwethaman Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 beste er å bytte ut alle ikon med en tekstdokument med innehold: shutdown -s lagre det som .Bat fil endre ikon på filet til for eksempel firefox da slår den seg av, du kan også legge det innpå startmenyen. hver gang pc'n starter opp går det 60 sek før den slår seg av igjen jeg gjore det på 20 skulepcer en gang på barneskulen 5 Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 En klassiker er jo naturlig nok å lage shutdown-script, legge det på desktop med ikon og navn til f.eks Google Chrome Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 ..... Eller bare ta en såkalt Facerape. 2 Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Den mest klassiske for meg er "ctrl+alt+pil-ned" (eller pil til høyre/venstre) Denne får de fleste pc ukyndige til å dra av seg håret i frustrasjon :-D For de som ikke har prøvd det.. dette får skjembildet til å snu seg i den retningen som pila peker. Og til de som sliter med å bildet ok igjen.. ctrl+alt+pil opp ;-) Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Den mest klassiske for meg er "ctrl+alt+pil-ned" (eller pil til høyre/venstre) Denne får de fleste pc ukyndige til å dra av seg håret i frustrasjon :-DFor de som ikke har prøvd det.. dette får skjembildet til å snu seg i den retningen som pila peker. Og til de som sliter med å bildet ok igjen.. ctrl+alt+pil opp ;-) Virker vel kun på maskiner med ATI-skjermkort, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Vinner på LAN: plugge inn en ekstra trådløs mus i PC'en til en fyr, og så flytte litt på musepekeren hans når det passer dårlig. Gjerne hinte til ham om at noen må ha kontroll via nettverket, og holde den ekstra musa helt i ro så lenge han har nettverkskabelen ute. Klassiker... 9 Lenke til kommentar
maiahi Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Tips nr1. Blir da mye morsomere hvis man avslutter explorer.exe i taskmanager, og er man enda mer full av faen kan man jo fjerne de fra booten i msconfig. Tok it-avdelinga på ungdomskolen over en time på og finne ut hva som var galt med pc'en til lærern min :DSynets også at det kunne blit nevnt noe av det morsome man kan gjøre i BIOS også. Feks. Underklokking = lagg i alt av programmer Underklokking FTW! Lenke til kommentar
maiahi Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Eller hva med å lage et loopende script som lager (og gjerne også åpner) mapper? Bare fantasien setter grenser for hvor mange mapper du kan lage. Pcens hardware setter imidlertid fort grenser på antall mapper som kan åpnes. Klarte da 10 000 på min egen Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 "Guide", faktisk... 2 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Du kan og flipe skjermen 180 grader. Low-tech prank kan være gjennomsiktig tape under musen. Bytte om taster på tastaturet Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hva med å kombinere det siste og det første? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Eller den hurtigtasten som endrer språket i tekstredigerings-program. Husker ikke nå i farta. Mulig det var Shift+alt, eller noe? Det er også utrolig plagsomt dersom man ikke vet om det. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 CMD+alt+ctrl+8 på mac gjør skjermen negativ. Alltid gøy 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Slå av nettverket på alle pcene Deretter fikser du alle pcene og blir helten 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 På ungdomskoletiden greide jeg å finne et lureprogram via et IT blad kalt Komputer. Den fungerte tilsynelatende som et virus som sletta alt i sanntid i windows 95/98. Endret filnavnet litt og lekte meg, fikk lurt noen på skolen til å kjøre exe filen på en pc han hadde gjort masse lekser på. Husker ansiktsuttrykket hans som det hadde vært i går da han så alle mappene forsvant på et blunk. så tok det en stund og han fikk beskjeden "HAHA THIS WAS JUST A JOKE!" tett etterfulgt av "(oversatt til norsk)Ikke åpne enhver fil du finner på nett eller på pc'n din helt ukritisk, mange av de er farlige!" Fyren som ble lurt var på god vei mot svenskeknappen før jeg rakk å avbryte han med at hvis han slo av pc'n så hadde han iallfall mistet alt :b Måtte løpe fort etterpå da.. På slutten av ungdomskolen før vi gikk ut i ferie var det en luring som hadde lagt inn script med format C:\ på alle skrivebordsikonene .. på alle pc'ene på skolen. Teit forklart, men endte opp med at samme fyren fikk masse jobb med å installere OS igjen før han fikk ferie 3 Lenke til kommentar
Frufsa Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) På slutten av ungdomskolen før vi gikk ut i ferie var det en luring som hadde lagt inn script med format C:\ på alle skrivebordsikonene .. på alle pc'ene på skolen. Teit forklart, men endte opp med at samme fyren fikk masse jobb med å installere OS igjen før han fikk ferie På ungdom skolen jeg gikk kjørte de formatering mellom hvert skole år uansett. Og det er ikke så mye jobb og formatere skolepc'er, du har jo en flott ting som heter image. Er ikke verre en at de setter image opp mot en server og formaterer alle pc'ene samtidig Endret 25. desember 2011 av EvenBratsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå