Hansy Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Min Acer L-5100 pc fikk defekt skjermkort for en kort tid siden, og siden jeg hadde brutt garantien med å sette i mer ram, støvfjerning osv. så fikk jeg ingenting igjen der, dessverre. Min L-5100 var egentlig en perfekt pc, kompakt, lekker, praktisk, og rask nok til meg. Nå er jeg lei av en 3 år gammel HP laptop, og ønsker meg ny maskin. Jeg har satt budsjettet til 3000-5000,-, og det jeg trenger er: - Liten og lekker maskin - HDMI utgang, og minst 3 USB. - Gjerne CD, DVD og Bluray leser, men ikke et must. - Rask nok til hverdagsbruk, ergo, vanlig nett, spotify/wimp, litt filmer (ikke HD), og litt RAW-bilder i PS CS3. Det siste høres ganske krevende ut, det er det ikke, min acer klart dette helt fint. Alternativer: - Mac mini. Jeg har tidligere vært veldig anti-apple, men begynner å ser fordelene med systemet og maskinene. Utfordringen er tilgangen til div. programvarer, og at denne ikke har CD-slot. Med mitt budsjett er den minste utgaven eneste alternativ. - Acer Aspire Revo 100. Etterfølgeren av den perfekte maskinen; Acer L-5100. Denne har nesten ALT jeg ønsker meg, BR, lekkert design, tilkoblingene osv. Men, jeg er usikker om kombinasjonen av CPU og GPU holder til RAW-redigering. - MSI wind box DE500. Tja, maskinen ser fantastisk kjip ut, men den er rimelig, og har kurrante kraftreserver. - ASRock 231B. Et godt alternativ, innen budsjettet, alle kravene jeg har, pluss en god del kraft. - Annet? Kom gjerne med tips Jeg er vanvittig usikker på hva jeg burde velge, og hvorfor, kravene mine er enkle, og budsjettet burde holde, men kunne tenkt meg tips utenifra :-) Hans Lenke til kommentar
BeyondALL Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 For den prisen får du mer om du bygger selv. Jeg har bestilt en HTPC i biter: * Lian Li PC-Q11B Mini Tower Sort * ASUS F1A75-I Deluxe, Socket-FM1 * AMD A-Series A8-3870K * + minne og PSU Den skal kunne dra de fleste spill helt ok uten ekstra skjermkort pluss vanlig desktopbruk og seff full HD til TV'n. Hovedkortet støtter optil 16 GB minne, så 8 burde være en grei start og vil kunne dra Photoshop og liknende helt ok. Trenger du mer punch er det nok ingen vei utenom en fullverdig desktop eller laptop, evt bytte HK og CPU til i5/i7 som vil koste noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå