Gå til innhold

Hjelp med fremtidsplaner (utdanning i IT)

Paaal

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp med forslag til videre utdanning innen IT, og håper noen her har gode forslag.

Situasjonen:

* Fullførte VGS og fikk fagbrev i IKT-servicefag.

* Var rimelig slækk på skolen, så snittet ligger rundt 3.

* Jobber nå som vikar innen IT

Føler jeg har stagnert, og har lyst til å bygge på litt mer utdanning for å få mer tyngde innen faget.

Det eneste jeg ikke er åpen for å utvikle/jobbe innenfor er webprogrammering, og det meste innenfor web.

Er heller ingen kløpper innenfor mattematik og realfag generelt, så noe i den retningen vil ikke være mulig.

Håper noen har forslag, har tenkt på det å ta noen fag fra VGS for å få generell studiekompetanse for å studere noe videre innen IT, men trenger hjelp med hvor man bør/kan studere. Det trenger ikke være en 5-åring master, men noe som generelt gir meg mer tyngde og gjør meg mer ettertraktet på jobbmarkedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min orginale plan var og gå vg 1 Elektro , Vg 2 IKT for så og hoppe tilbake på vg2 Dataelektronik og ta fritak i almenfag ,

Da har du jo IKT og dataelektronik noe som er pent på cv og en bra kombinasjon !

Etter det blir det læra i hva jeg en skulle komme inn på for så og spare opp penger til et studie på Programering av spill / animasjon , noe innen spill generelt .

Om ikke vg 2 Dataelektronik så er det rett i læra 2 år , jobbe 1-2 år for så og utdanne meg videre innen for noe som har med spill og gjøre . Eventuelt prøve og bli god til og holde større datakurs og ta noen kurs OM og holde kurs hvis du skjønner , Jeg vet det er mye penger i og holde kurs og det finnes mange mange " Kurs " om og holde kurs :p blei mye kurs :p Uansett en venn av meg gjorde dette i ca 1 år og lærte og holde kurs og den dag i dag har han tjent hvertfall like mye på det i løpet av et år som han gjorde som IKT service medarbeider , Altså han holdt kurs på kveldstid og i helger, og tjente like mye på det som sin " faste jobb " kanskje noen tusen mindre . Men han jobber som en hest i tilleg !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...