Paaal Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hei Trenger hjelp med forslag til videre utdanning innen IT, og håper noen her har gode forslag. Situasjonen: * Fullførte VGS og fikk fagbrev i IKT-servicefag. * Var rimelig slækk på skolen, så snittet ligger rundt 3. * Jobber nå som vikar innen IT Føler jeg har stagnert, og har lyst til å bygge på litt mer utdanning for å få mer tyngde innen faget. Det eneste jeg ikke er åpen for å utvikle/jobbe innenfor er webprogrammering, og det meste innenfor web. Er heller ingen kløpper innenfor mattematik og realfag generelt, så noe i den retningen vil ikke være mulig. Håper noen har forslag, har tenkt på det å ta noen fag fra VGS for å få generell studiekompetanse for å studere noe videre innen IT, men trenger hjelp med hvor man bør/kan studere. Det trenger ikke være en 5-åring master, men noe som generelt gir meg mer tyngde og gjør meg mer ettertraktet på jobbmarkedet. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Min orginale plan var og gå vg 1 Elektro , Vg 2 IKT for så og hoppe tilbake på vg2 Dataelektronik og ta fritak i almenfag , Da har du jo IKT og dataelektronik noe som er pent på cv og en bra kombinasjon ! Etter det blir det læra i hva jeg en skulle komme inn på for så og spare opp penger til et studie på Programering av spill / animasjon , noe innen spill generelt . Om ikke vg 2 Dataelektronik så er det rett i læra 2 år , jobbe 1-2 år for så og utdanne meg videre innen for noe som har med spill og gjøre . Eventuelt prøve og bli god til og holde større datakurs og ta noen kurs OM og holde kurs hvis du skjønner , Jeg vet det er mye penger i og holde kurs og det finnes mange mange " Kurs " om og holde kurs blei mye kurs Uansett en venn av meg gjorde dette i ca 1 år og lærte og holde kurs og den dag i dag har han tjent hvertfall like mye på det i løpet av et år som han gjorde som IKT service medarbeider , Altså han holdt kurs på kveldstid og i helger, og tjente like mye på det som sin " faste jobb " kanskje noen tusen mindre . Men han jobber som en hest i tilleg ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå