Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link. DNS feil?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg sliter veldig med nettet mitt. Det detter stadig ut. Dvs jeg kan spille online, bruke skype ol, men jeg sliter veldig med å lese nettsider. Har ikke veldig peil, men dette virker som en DNS feil? Jeg bruker en D-Link DIR-615. Når denne rebootes, kommer nettet tilbake en liten stund, for så å dette ut igjen. Noen som kan hjelpe? BTW, Jeg har GET som leverandør

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil råde deg til å sjekke ut DD-WRT, den pleier å være stabil. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices#D-Link

Grunnen til at DNS faller ut, er som regel for mange forbindelser ved bruk av bittorrent e.l.

D-Linken jeg bruker er jo en veldig vanlig modell. Har ikke hørt om andre med samme problemet som har denne routeren.

Det er nesten aldri mer enn èn fobindelse på routeren, i hvertfall ikke så mye at den skal få problemer. Er det noen innstillinger man kan gjøre?

P.S: Jan Skrotnes; kanskje jeg skal helle litt geitepiss på routeren? :D

Lenke til kommentar

P.S: Jan Skrotnes; kanskje jeg skal helle litt geitepiss på routeren? :D

Geitepiss og apecum er god smørning :))

Når jeg snakker om forbindelser, så kan en PC teoretisk sette opp tusenvis av samtlige forbindelser.

Ved bruk av bittorrent, vil f.eks programmen ofte bruke hundrevis av kontaktpunkt på internett.

Alt dette må routeren prosessere og det tar kraft fra CPU og minnet.

DD-WRT firmware har ofte bedre rutiner for å behandle dette og "dumper" gamle forbindelser raskere.

Dermed blir ikke routeren like belastet og går i heng på DNS.

Har du bare en PC tilkoblet, så kan du gjerne sette opp DNS manuelt i den. Dette finner du mer info om i nettverkslinken min i signatur. Setter du opp DNS til en fra din ISP eller en åpen DNS ( http://code.google.com/intl/no-NO/speed/public-dns/ ), så slipper du å la routeren gjøre jobben med DNS.

Lenke til kommentar

jeg hadde og samme problemet, nettet var veldig ustabilt, så endret jeg DNS server manuelt til 8.8.8.8. nå er problemet med pc'en vekke. men på ipaden så er det veldig ustabilt enda.. og på mobilen så finner jeg ikke det trådløse nettverket.. noen som har noen tips?

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg hadde og samme problemet, nettet var veldig ustabilt, så endret jeg DNS server manuelt til 8.8.8.8. nå er problemet med pc'en vekke. men på ipaden så er det veldig ustabilt enda.. og på mobilen så finner jeg ikke det trådløse nettverket.. noen som har noen tips?

Prøvd å endre kanal på trådløst?

Ikke alle mobiler som støtter kanal 11 og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...