Schnitzel Skrevet 24. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2011 Hei, Ser etter noen gode øreplugger! De skal brukes 95 % til musikk, og eventuelt noe til film. Jeg ser etter noen plugger som isolerer godt (skal ofte brukes på trening hvor det spilles musikk fra full guffe) og gir god lyd med bra bass! Har sett litt på Monster turbine. Er dette noe å anbefale? Er de slitesterke? Jeg tar godt vare på tingene mine, og jeg utsetter de for relativt lite stress også på trening. Men det er noe som holder meg litt igjen da jeg ikke vet hvor mye de tåler? Budsjett: Opp til 1400 kr. Størrelse: Propper Hva slags musikk: Spiller det meste. Kan høre på alt fra avicii og skrillex til in flames. Fra før av har jeg noen billige senneheiser propper til 99 kr. De faller veldig ofte ut av ørene når jeg trener, og isolerer ikke spesielt godt. Derfor bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av noen skikkelige propper, og håper derfor de holder lenge siden jeg legger såpass mye penger i det Setter enormt pris på eventuelle svar. Hvis Monster turbine er noen propper det er mulig å bruke på trening så går jeg mest sannsynlig for dem. Lenke til kommentar
Bruker14 Skrevet 24. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) sletta Endret 23. mars 2012 av Bruker14 Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Er selv glad i Monster, har beats by dr.dre Tour øreproppene og er grisefornøyd, har hatt de i snart ett år. Godt med bass, og nydelig lyd. De ligger på en ca 1200 hos Elkjøp, ifjor kosta de 1700. http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/andre-lyd-bildeprodukter/hodetelefoner/MCBEATSTOUR/monster-beats-by-dr-dre-tour-oreplugger Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Er selv glad i Monster, har beats by dr.dre Tour øreproppene og er grisefornøyd, har hatt de i snart ett år. Godt med bass, og nydelig lyd. De ligger på en ca 1200 hos Elkjøp, ifjor kosta de 1700. http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/andre-lyd-bildeprodukter/hodetelefoner/MCBEATSTOUR/monster-beats-by-dr-dre-tour-oreplugger Takker for tips! Hvordan syns du byggekvaliteten er på de? Tåler de en støyt? Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Ja, de er meget solide og har god kvalitet, i tillegg til god 3 års garanti fra Monster. Anbefales. Endret 25. desember 2011 av AlphaSix4 Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Ja, de er meget solide og har god kvalitet, i tillegg til god 3 års garanti fra Monster. Anbefales. Da går jeg for de Takker for hjelp! Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Når du først skal bruke så (relativt) mye penger, hvorfor ikke kjøpe noe bra? Se på prisaktuelle modeller fra hifi-kvalitetsprodusenter som Sennheiser (f.eks. IE7), Ultimate Ears, Shure (f.eks. SE215 eller SE315) og Westone. Lenke til kommentar
Schnitzel Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Når du først skal bruke så (relativt) mye penger, hvorfor ikke kjøpe noe bra? Se på prisaktuelle modeller fra hifi-kvalitetsprodusenter som Sennheiser (f.eks. IE7), Ultimate Ears, Shure (f.eks. SE215 eller SE315) og Westone. Akkurat ørepropper har jeg ikke så høy kompetanse på. Noen forslag til hva jeg burde se etter hos de proppene du anbefaler, for å få bestemt meg? Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 25. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 25. desember 2011 Monster er en overmarkedsførst "hype" der du betaler mye for selve merkenavnet. Jeg kjøpte noen Monster Beats spontant på en flyplass fordi jeg trengte øreplugger til en flytur. Men bare noen måneder senere ble de ødelagte. Jeg prøvde å reklamere på dem, men fyren bak kassa sa det ikke nyttet fordi de var kjøpt i utlandet. Han fortalte dessuten at ca 1/10 kom tilbake og reklamerte på øreplugger generelt. Disse betalte jeg 1500 for. Har hatt mange typer, i alle prisklasser. Og vinneren er et par fra DENON jeg ga ca 800 for på hifi-klubben. De ser veldig enkle ut, har knapper på ledningen så du kan bytte plass. Sitter godt og er velbygde. Monster sine ser kulere ut, men sitter ikke like godt. (Dette er selvfølgelig inviduelt). DENON får du kjøpt overprisa på HiFi-klubben og til normal pris på f.eks. eBay, men husk at du sliter med reklamasjonen om du kjøper de i utlandet/import. HiFi-klubben har god reklamasjon. Så jeg ville rådet deg til det. Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Monster er en overmarkedsførst "hype" der du betaler mye for selve merkenavnet. Jeg kjøpte noen Monster Beats spontant på en flyplass fordi jeg trengte øreplugger til en flytur. Men bare noen måneder senere ble de ødelagte. Jeg prøvde å reklamere på dem, men fyren bak kassa sa det ikke nyttet fordi de var kjøpt i utlandet. Han fortalte dessuten at ca 1/10 kom tilbake og reklamerte på øreplugger generelt. Disse betalte jeg 1500 for. Hvis du hadde ringt Monster i Norge hadde du garantert fått et annet svar, de råder deg faktisk å ringe direkte til dem istedenfor å gå til butikken. Overmarkedsført "hype" eller ikke, så har de god kvalitet, men smaken er som baken, den er delt i to. Har forøvrig hatt både Sennheiser, AKG og Bose propper, men har aldri opplevd like god kvalitet som Monster sine Beats Tour propper. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Når du først skal bruke så (relativt) mye penger, hvorfor ikke kjøpe noe bra? Se på prisaktuelle modeller fra hifi-kvalitetsprodusenter som Sennheiser (f.eks. IE7), Ultimate Ears, Shure (f.eks. SE215 eller SE315) og Westone. Akkurat ørepropper har jeg ikke så høy kompetanse på. Noen forslag til hva jeg burde se etter hos de proppene du anbefaler, for å få bestemt meg? Hei, du kan jo f.eks. sjekke ut denne ganske omfattende oversikten på Head-Fi.org: Shootout mellom 210 IEMs. Scroll et godt stykke ned på siden for en fin oversiktstabell. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg kjøpte noen skullcandy som jeg er fornøyd med til 300, dem er sånn at dem går helt inn og har faktisk en veldig fin bass. Jeg synes at beats øreproppene suger, noe av det værste jeg har prøvd. Så hvorfor legge så mye penger inn i det? Lenke til kommentar
AlphaSix4 Skrevet 26. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2011 Det minste du kan gjøre er jo å skrive en grunn til hvorfor du mener de suger, slik at han kan forstå hvorfor han eventuelt ikke skal kjøpe dem :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå