iNeo Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei. Kan noen poste "font"-delen av rc.conf-fila si så jeg kan kopiere den? Får ikke til å skrive blant annet "ø" og "~" i terminalen... Evt. noen kan fortelle meg hvordan i alle dager man kan endre dette uten å kjøpe seg Den Store "Keymap, consolefont og consolemap" boka? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Med Xorg har jeg alltid bare satt Section "InputClass" Identifier "Keyboard Defaults" MatchIsKeyboard "yes" Option "XkbLayout" "no" EndSection i /etc/X11/xorg.conf. Endret 24. desember 2011 av Benny 1 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Hei. Kan noen poste "font"-delen av rc.conf-fila si så jeg kan kopiere den? Får ikke til å skrive blant annet "ø" og "~" i terminalen... Evt. noen kan fortelle meg hvordan i alle dager man kan endre dette uten å kjøpe seg Den Store "Keymap, consolefont og consolemap" boka? jeg bruker følgende: KEYMAP="no-latin1" CONSOLEFONT="lat0-16" CONSOLEMAP= USECOLOR="yes" God jul! Edit: Som Benny sier er xorg.conf løsningen hvis det er gui det gjelder. I nyere tid er det /etc/X11/xorg.conf.d/10-evdev.conf du skal redigere, og alt som trengs er å få inn XKbLayout på keyboard catchall Endret 24. desember 2011 av anders iver 2 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Sikkert bedre å gjøre det sånn ja. 1 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Det der er egentlig "øæå". Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Edit: Reboot reparerte dette. Tusen hjertlig takk skal dere ha og ha en skikkelig god jul! Endret 24. desember 2011 av iNeo Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Hei. Du kunne også prøvd å legge til setxkbmap no i .xinitrc fila som skal ligge i /home/dinbruker/ Men hvis du har løst det nå, så har det ikke så mye å si. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Det der er egentlig "øæå". Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Edit: Reboot reparerte dette. Tusen hjertlig takk skal dere ha og ha en skikkelig god jul! Ser ut som feil locale. Post kva `locale` og `locale -a` seier. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Det der er egentlig "øæå". Noen som vet hvordan jeg fikser dette? Edit: Reboot reparerte dette. Tusen hjertlig takk skal dere ha og ha en skikkelig god jul! Ser ut som feil locale. Post kva `locale` og `locale -a` seier. Ja, nei det løste seg ved reboot så alt er greit nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå