Gå til innhold

jeg skal ha en konge maskin


Anbefalte innlegg

jeg tentkte jeg på på to raptor hardiskr raid 0 og og to og kjøre dem på raid 0 Western Digital Caviar 250GB S-ATA 7200k

Special Edition 8MB cache og

Abit IC7-MAX3 Hovedkort og 4 Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB og grafikk Gainward GeForce FX 5900 ULTRA 256MB DDR

AGP, "CoolFX, Ultra/1600XP GS"mlyd&1394 og lyd kort har jeg fra før og sjerm har jeg smsung 240t hva tror dere eler er det noe som er bedre sorry for skrive feilene folkens

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn i og med at det du har skrevet er en liste over noen av de feteste delene man kan kjøpe for tiden vet du sikkert svaret selv, men om jeg skal komme med noen tips vil jeg si følgende: Dropp Abit kortet da dette har mye problemer gå for asus, msi, soyo eller chaintech disse får bra tester (har selv soyo P41875P) prosessor har du ikke nevnt noe om, men jeg tipper en 2,6 eller 2,8Ghz passer bra. Hva du skal med drøyt 4GB ram skjønner jeg ikke helt. begynn med 1024mb du. Raptor diskene har fått mye skryt (har selv bestillt 2stk :D ) FX9500 ultra er jo månedens værsting kort så hvis du ikke får dårlig samvittighet av å bruke 5000,- på et grafikkort så løp å kjøp. Du bør investere i et Audigy 2 lydkort så 5,1 lyden i Hl2 og Doom3 bruker minst mulig av prosessoren.

Hva slags dvd brenner, kabinett og psu har du tenkt deg?

 

Mitt oppsett:

HK Soyo P41875P dragon 2

P4 2,6Ghz

512 MB Geil pc 3200

Sapphire radeon 9700

2stk Wd Raptor i raid 0

1stk maxtor diamond max pluss 9 160GB

Plextor 52/32/52

Plextor 16X dvd

Audigy 2 platinum Ex

Coolermaster ATC111B-SXD

Lepont 520W

D-Link 54Mbps nettverk opplegg

Raptorene og audigy kortet ble bestillt igår så jeg kan ikke gi deg noen 3D mark tall enda, men at det kommer til å gå fort det lover jeg deg :D

Lenke til kommentar
Sånn i og med at det du har skrevet er en liste over noen av de feteste delene man kan kjøpe for tiden vet du sikkert svaret selv, men om jeg skal komme med noen tips vil jeg si følgende: Dropp Abit kortet da dette har mye problemer gå for asus, msi, soyo eller chaintech disse får bra tester (har selv soyo P41875P) prosessor har du ikke nevnt noe om, men jeg tipper en 2,6 eller 2,8Ghz passer bra. Hva du skal med drøyt 4GB ram skjønner jeg ikke helt. begynn med 1024mb du. Raptor diskene har fått mye skryt (har selv bestillt 2stk :D ) FX9500 ultra er jo månedens værsting kort så hvis du ikke får dårlig samvittighet av å bruke 5000,- på et grafikkort så løp å kjøp. Du bør investere i et Audigy 2 lydkort så 5,1 lyden i Hl2 og Doom3 bruker minst mulig av prosessoren.

Hva slags dvd brenner, kabinett og psu har du tenkt deg?

 

Mitt oppsett:

HK Soyo P41875P dragon 2

P4 2,6Ghz

512 MB Geil pc 3200

Sapphire radeon 9700

2stk Wd Raptor i raid 0

1stk maxtor diamond max pluss 9 160GB

Plextor 52/32/52

Plextor 16X dvd

Audigy 2 platinum Ex

Coolermaster ATC111B-SXD

Lepont 520W

D-Link 54Mbps nettverk opplegg

Raptorene og audigy kortet ble bestillt igår så jeg kan ikke gi deg noen 3D mark tall enda, men at det kommer til å gå fort det lover jeg deg :D

 

du sier at det er mye feil med abit kortene? er det bare fordi du har bestemt deg for og like asus best eller...? hvis du i det hele tatt har FULGT med, så burde du ha fått med deg at det er faktisk ABIT kortet som har fått mest positive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Leste noe om at et av de nye abitkortene hadde fått revet av en vifteeller noe. Men det betyr jo ikke at kortet er dårlig. Har et gammelt abit be6 på min nåverende maskin og i de fem årene har jeg aldri hatt noe tull, heller ikke de andre maskinene jeg har bygget med abit.

 

Jeg er nok en abitmann, men jeg sier ikke at andre kort er ræva fordet.

 

Men hvis det er grunnlag for å si at det nye max3 kortet er dårlig vil jeg gjerne vite om det da jeg går med planer om å kjøpe det. Og hvordan ram er det lurt å kjøpe til det?

Lenke til kommentar
Jeg har lest at det er mye feil med det intigrerte lydkortet på ABIT sine nye hovedkort (IC7 - IC7-G)

 

Stemmer dette eller er det en feil abit har rettet oppi nå?

 

Det har kommet nye drivere som skal fikse dette problemet tror jeg. Siden jeg oppdaterte driverne har jeg ikke hatt det problemet. Dessuten tror jeg det er mest nforce2 kort som er plaget med dette.

Lenke til kommentar
Nei sealine jeg er ikke fan av noe spesielt HK merke, jeg bare poengterer at Abit kortene med I875P brikkesettet har hatt litt problemer med forskjellige ting. Skjønner ikke helt at det er noe å hisse seg sånn opp for :p

 

De feilene som har vert nevnt var vel noe med lydkortet når du kobla til mic, dette skal vere fikset i en bios. Det andre som har vert nevnt er en bøyle som NB kjølern er festet i ,denne er lik på alle sånne kort uansett merke, personelig har jeg en stor vannblokk festet i mine uten prob.

Synet vel dette er bagateller i forhold til problemer som har vert på div andre hk spesielt det asus kortet du annbefaler, og ser ingen grunn til å advare noen mot å kjøpe dette. Det er tross alt det beste kortet som er å oppdrive pr i dag, har selv testet stort settdet som er på markede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...