Gå til innhold

Mottok knust skjerm i posten :(

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en Asus VG278H og fikk denne i posten i dag, den var ødelagt, esken hadde en stor skade/flerre som var teipet sammen og det var et klistremerke fra Posten på pakken hvor de beklaget at de hadde skadet pakken under transport.

Fant ingen utvendige skader på skjermen i hastverket med å returnere den til posten før stengetid men det ser ut som at skjermflaten er knust på innsiden.

Skjermen er ødelagt.. Selv ikke OSD-meny dukker opp og det har ingenting med ledning/inngangen å gjøre.

post-16776-0-59992900-1324763677_thumb.jpg

Esken har fått hard medfart i posten..

post-16776-0-22751600-1324763670_thumb.jpg

Noe som posten beklager..

post-16776-0-33285700-1324763665_thumb.jpg

3-4 uker behandlingstid fikk jeg oppgitt..

Jeg mener at det er vanskelig å få en klarere og enklere sak enn dette, men vet noen om jeg får pengene tilbake av posten eller erstatning på annet vis? Hvis jeg får pengene tilbake kan jeg jo kjøpe en ny skjerm mens jeg venter på at posten behandler saken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Heisann. Risikoen går først over på deg når tingen er overtatt, jamfør forbrukerkjøpsloven §§ 14 jf. 7. Det vil si at skader i postgangen er selgers risiko, og at du nå kan velge å benytte deg av de vanlige regler for mangler i forbrukerkjøpsloven. Du trenger altså ikke forholde deg til postens erstatningssystemer, dette er selgers problem. Dersom du ikke ønsker å forholde deg til forbrukerkjøpslovens system, kan du angre kjøpet. Ettersom selger har mislighold kjøpsavtalen ved å levere deg et defekt produkt, skal ikke du bære fraktkostnadene for returen, se angrerettsloven §15 første ledd tredje punktum. 

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Jeg har bestilt ny skjerm fra nettbutikken, og nettbutikken skulle overta erstatningssaken med posten og gi meg pengene tilbake for den knuste skjermen når de fikk den i retur.

Dvs at jeg trenger bare å vente til posten og butikken ordner opp for å få refundert utlegget mitt.

Men her kommer et vanskelig spørsmål - hva om butikken roter når de mottar den knuste skjermen og sender meg en ny skjerm istedenfor å refundere beløpet? Kan jeg bli sittende med skjegget i postkassa og en skjerm for mye? 2 ukers angrerett vil vel være gått ut på dato da også?

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Jeg har bestilt ny skjerm fra nettbutikken, og nettbutikken skulle overta erstatningssaken med posten og gi meg pengene tilbake for den knuste skjermen når de fikk den i retur.

Dvs at jeg trenger bare å vente til posten og butikken ordner opp for å få refundert utlegget mitt.

Men her kommer et vanskelig spørsmål - hva om butikken roter når de mottar den knuste skjermen og sender meg en ny skjerm istedenfor å refundere beløpet? Kan jeg bli sittende med skjegget i postkassa og en skjerm for mye? 2 ukers angrerett vil vel være gått ut på dato da også?

Angreretten fornyes vel når du får det nye produktet. Som da gir deg 14(?) nye dager. :)

Lenke til kommentar

Oppdatering:

Angreretten fornyes vel når du får det nye produktet. Som da gir deg 14(?) nye dager. :)

Aaah så i verste fall hvis du kludrer det til så kan jeg benytte angreretten på den skjermen, supre greier :)

Lenke til kommentar

Det er vel litt søkt at det skal skje, men uansett, når du nå har laget en avtale med butikken om hvordan denne saken skal løses, så blir jo det å sende deg en ny skjerm etter mitt syn akkurat det samme som om butikken sender noe du ikke har bestilt. Det er ikke ditt problem.

For min del ville jeg isåfall latt vær å ta i mot/hente den pakken. Men samtidig bare for å være sikker på at misforståelsen ble forstått, gitt butikken beskjed om at de beklageligvis har rotet med en sending, og at pakken dermed kommer i retur.

Lenke til kommentar

Noe lignende skjedde meg en gang, et hovedkort som forsvant i Posten. Komplett sendte meg et nytt kostnadsfritt så snart det var konstatert fra Postens side at det var borte, og Komplett og Posten tok saken mellom seg videre.

Det virker naturlig at det samme skulle skje med deg, altså at du får et erstatningsprodukt uten kostnad, fremfor å måtte bestille et nytt og få pengene tilbake i ettertid. Men det er mulig at saken stiller seg annerledes når det er skade og du faktisk har mottatt pakken.

Håper det løser seg :)

PS: Dersom du har bestilt et nytt produkt, på en helt egen bestilling, og betalt for varen, har den en egen angrerett, garanti og reklamasjon. Såvidt jeg skjønte har du ikke fått omlevert produktet.

Lenke til kommentar

Dette er dårlig fra butikkens side. Du skal ikke ha noen utlegg. Levering skjer i forbrukerkjøp først når du har overtatt varen fra fraktfører, og den hadde åpenbart en mangel på det tidspunktet. Utbedring av mangelen skal skje uten at du skal betale, selv om de lover deg pengene tilbake "når ting går i orden med posten". Useriøst.

Lenke til kommentar

Snodig tekst på lappen til Posten. :p

Vi beklager at emballasjen er blitt skadet under postbehandlingen. Skaden er utbedret.

Med mindre dei putta oppi ein ny laptop er ikkje akkurat skaden utbetra.

Jo, skaden på emballasjen er utbedret. Personen som har tapet emballasjen har ikke mulighet til å åpne pakken, så han har ikke mulighet til å sjekke innholdet. Det må mottager gjøre etter at den er mottatt, alternativt nekte å ta i mot pakken.

Lenke til kommentar

Dette er dårlig fra butikkens side. Du skal ikke ha noen utlegg. Levering skjer i forbrukerkjøp først når du har overtatt varen fra fraktfører, og den hadde åpenbart en mangel på det tidspunktet. Utbedring av mangelen skal skje uten at du skal betale, selv om de lover deg pengene tilbake "når ting går i orden med posten". Useriøst.

Butikken sin service er jeg veldig fornøyd med, jeg sendte de email med kvittering på at jeg hadde levert inn pakken og jeg kunne da velge mellom å få refundert beløpet eller å få en ny skjerm tilsendt. Jeg får nå beløpet refundert og har en ny skjerm som jeg bestilte i etterkant henteklar på postkontoret. Så de løste saken på best tenkelige måte for meg, selv om jeg ikke fulgte butikkens prosedyrer. Tror egentlig det var til det beste at jeg fikk levert den defekte skjermen inn med en gang over å vente til over juleferien..

Men butikken må naturligvis få en slags bekreftelse på at pakken var innlevert igjen til posten før de kan foreta seg noe, posten kunne ikke være behjelpelig med det før de var kommet til det steget i prosessen..

Eneste som jeg har noe å klage på her er posten, de hadde ikke gitt meg kvittering engang hvis jeg ikke hadde bedt om å få det og da ville jeg måttet vente til posten kontaktet nettbutikken før de kunne gjort noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...