Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert Jente


Anbefalte innlegg

Det å bli kjent er en automatisk prosess gjennom alle punktene. Poenget er at du må få henne til å føle en relasjon ovenfor deg som ikke er at hun nettopp har fått seg en ny venn. Relasjonen skal være at hun nettopp har møtt en søt / hyggelig / morsom / whatever fyr som hun gjerne vil møte igjen (og da mener jeg ikke møte som i treffe på skolen).

 

Siden du skriver at du ikke tørr å snakke med jenter er dette noe du burde jobbe med. Begynn med, hvis dere får en gruppeoppgave eller liknende på skolen å jobbe sammen med jenter. Behandle de jentene du liker som kompiser, føler de at de blir "friendzonet" selv om de ikke liker deg på den måten vil det raskt endre seg. Å bruke ord som "kompis" til jenter er utrolig bra. Det får deg til å føle mindre press til ved å prate til dem. Jeg kaller ofte jenter jeg møter for bro eller dude da dette har blitt automatisert for meg.

 

Før var jeg akkurat som deg. Jeg turte ikke prate med jenter. Helt til jeg en dag bestemte meg for å drite i det og hoppet i sjøen. Dagen etter jeg bestemte meg for dette gikk jeg bort til en jente i klassen min og kommenterte ett eller annet (husker ikke, mange år siden) om leksene vi hadde fått eller noe som vi begge relaterte til (altså noe som har skjedd på skolen da jeg ikke kjente henne på dette tidspunktet). Det er nå min eneste venninne (grunnen til at det er min eneste er at jeg ikke har venninner, jeg har jenter jeg har hooket opp med eller jenter jeg skal hooke opp med. Jeg ser ingen grunn til å ha venninner da de som regel ikke har samme interesser som meg (bortsett fra hun ene) og hvis jeg ikke får meg noe så er det da ikke noe poeng for meg å være med dem på fritiden). Dette kan virke veldig kynisk men slik er det jeg tenker.

 

Tilbake til deg. For å bli bedre til å snakke med jenter, snakk mye mer med moren din. Mødre er de BESTE til å hjelpe deg med dette (hvis du ikke er 18 og kan bli med noen som meg ut på byen). Jeg snakker ofte med moren min selv i en alder av 21 og jeg har bodd alene i 1.5 år. Det å høre etter hva hun har å si, selv når det ikke er noe spesielt, har hjulpet meg med å forstå hva jenter generelt vil snakke om og hva de vil høre. Selvfølgelig er det litt annerledes med mødre da de alltid har deg i tankene men du skjønner hva jeg mener.

 

Men som sagt: øv deg. Sett deg som mål om at innen februar er over skal du ha hatt en samtale med alle jentene på trinnet ditt. Hvis du klarer det kan jeg garantere deg at i min alder vil du være kongen av å prate med jenter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å bli kjent er en automatisk prosess gjennom alle punktene. Poenget er at du må få henne til å føle en relasjon ovenfor deg som ikke er at hun nettopp har fått seg en ny venn. Relasjonen skal være at hun nettopp har møtt en søt / hyggelig / morsom / whatever fyr som hun gjerne vil møte igjen (og da mener jeg ikke møte som i treffe på skolen).

 

Siden du skriver at du ikke tørr å snakke med jenter er dette noe du burde jobbe med. Begynn med, hvis dere får en gruppeoppgave eller liknende på skolen å jobbe sammen med jenter. Behandle de jentene du liker som kompiser, føler de at de blir "friendzonet" selv om de ikke liker deg på den måten vil det raskt endre seg. Å bruke ord som "kompis" til jenter er utrolig bra. Det får deg til å føle mindre press til ved å prate til dem. Jeg kaller ofte jenter jeg møter for bro eller dude da dette har blitt automatisert for meg.

 

Før var jeg akkurat som deg. Jeg turte ikke prate med jenter. Helt til jeg en dag bestemte meg for å drite i det og hoppet i sjøen. Dagen etter jeg bestemte meg for dette gikk jeg bort til en jente i klassen min og kommenterte ett eller annet (husker ikke, mange år siden) om leksene vi hadde fått eller noe som vi begge relaterte til (altså noe som har skjedd på skolen da jeg ikke kjente henne på dette tidspunktet). Det er nå min eneste venninne (grunnen til at det er min eneste er at jeg ikke har venninner, jeg har jenter jeg har hooket opp med eller jenter jeg skal hooke opp med. Jeg ser ingen grunn til å ha venninner da de som regel ikke har samme interesser som meg (bortsett fra hun ene) og hvis jeg ikke får meg noe så er det da ikke noe poeng for meg å være med dem på fritiden). Dette kan virke veldig kynisk men slik er det jeg tenker.

 

Tilbake til deg. For å bli bedre til å snakke med jenter, snakk mye mer med moren din. Mødre er de BESTE til å hjelpe deg med dette (hvis du ikke er 18 og kan bli med noen som meg ut på byen). Jeg snakker ofte med moren min selv i en alder av 21 og jeg har bodd alene i 1.5 år. Det å høre etter hva hun har å si, selv når det ikke er noe spesielt, har hjulpet meg med å forstå hva jenter generelt vil snakke om og hva de vil høre. Selvfølgelig er det litt annerledes med mødre da de alltid har deg i tankene men du skjønner hva jeg mener.

 

Men som sagt: øv deg. Sett deg som mål om at innen februar er over skal du ha hatt en samtale med alle jentene på trinnet ditt. Hvis du klarer det kan jeg garantere deg at i min alder vil du være kongen av å prate med jenter ;)

 

Vet ikke om du har lest den greia, men jeg er ganske kjent med jenta. Jeg tror hun har vært forelsket i meg, siden alt så ut som det, men spørsmålet er bare om hun forsatt er det. Vi har chattet veldig mye før, flere ganger om dagen. Men skal prøve å snakke med henne, for feilen jeg gjorde var at jeg ikke "turte" å bli når hun begynte å tulle med meg, da bare smilte jeg og gikk min vei...

 

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Jeg vet. Har lest igjennom flere ganger. Men siden det her skjedde FØR må du igjennom samme prosess (bare ta bort faktum at dere kjenner hverandre) igjen for å skape attraksjon. Hvis du ikke gjør det er det fare for at du ender opp i "friendzone". Har selv tidligere antatt at jeg ikke har behov for å "starte på nytt" etter jeg har failet på denne måten og da har det ikke gått bra. I senere dager har jeg begynt på nytt, opp til flere ganger med samme jente (har innsett at jeg har fucket opp en gang til ^^) og til slutt får jeg det akkurat slik jeg vil. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet. Har lest igjennom flere ganger. Men siden det her skjedde FØR må du igjennom samme prosess (bare ta bort faktum at dere kjenner hverandre) igjen for å skape attraksjon. Hvis du ikke gjør det er det fare for at du ender opp i "friendzone". Har selv tidligere antatt at jeg ikke har behov for å "starte på nytt" etter jeg har failet på denne måten og da har det ikke gått bra. I senere dager har jeg begynt på nytt, opp til flere ganger med samme jente (har innsett at jeg har fucket opp en gang til ^^) og til slutt får jeg det akkurat slik jeg vil. :)

 

Hva med å få fram poenget litt mer? Altså vise at jeg er interessert, si hun er søt og så videre, spørre henne ut, nummer? Bare jeg får til det, siden jeg er litt feig...

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Ikke si at hun er søt, vis det heller ved å vise din interesse :) Men å spørre om nr / henne ut når du får mot til det så er det bankers!

 

Ja, men så var det det med mot da.. Hun er nok ikke noe vanskelig å spørre ut, siden hun ikke har så mange guttevenner, eller får mye oppmerksomhet fra gutter, men selvom. Jeg har faktisk kommet til fasen at jeg ikke tørr å komplimentere et bilde av henne.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Noen som har sagt du skal komplimentere et bilde av henne? Prøv å la så lite som mulig av deres interaksjon med hverandre være over noe annet enn face to face / tekst meldinger.

 

Jeg har ikke nummeret hennes, så tekstmelding blir litt vanskelig, og jeg tørr/klarer ikke en gang å stoppe og snakke med henne. Klarer å kommentere noe, og hun ler og sier noe tilbake, men så klarer jeg ikke noe mer liksom.

 

Og en annen ting jeg ikke skjønner, som sikker bare har noe med meg å gjøre, siden jeg ikke har hatt mange venninner. Er det vanlig at jenter er gode venner med gutter, at de nesten holder på å flørte, selvom gutten for eksempel har kjæreste? Eller det er jo vanlig, men med en gang jeg ser hun snakker med en gutt blir jeg irritert :/

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Det er helt vanlig. Hvis du blir irritert, må du være tydelig og markere revir.

Jepp, det beste vil være å urinere på jenta. Om du sliter med prestasjonsangst, og ikke klarer å få blæra til å gå, så ta en tur hjem, finn deg en liten flaske, fyr løs, ta den med til skolen og hell over henne. Da vil nok ingen andre gutter snakke med henne lenger. Du derimot må nok regne med at par samtaler med både medelever og psykologer.

 

Håper jeg var til hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han må ikke nødvendigvis urinere på noen, men han må få opp testosteronproduksjonen og være aggressiv.

 

Spesifiser aggresiv =)

Uansett, grunnet noen dumme lærere som ikke lot klassen min gå ut i friminuttet idag, har jeg selvfølgelig ikke spurt. Var kun når jeg kom til skolen at jeg så henne, og snakket litt, og rett etter jeg gikk fikk vi blikkontakt og klemte hun selvølgelig også en annen gutt. + At hun er på ferie nå så hjelper det vel lite å spørre på melding.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Jeg begynner nesten og lure på om denne tråden bare er tull og oppstod fordi trådstarter kjedet seg. Hvordan går det an å bruke to måneder på å spørre ut ei jente? Seriøst, du begynner og høres ut som meg.

 

Tro det eller ei, men det er dessverre ikke det, selvom jeg gjerne skulle ønsket det var det. Hvordan og hvorfor, er noe jeg sitter og lurer på selv, jeg og.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Det virker litt som du ikke har valgt å høre på tipsene som har blitt gitt. Ved å være aggressiv mener de at du ikke skal være redd for å vise det du vil. Intensjoner bærer sterkt på kroppsspråk og generelle ting som tonefall osv. Men drit i det.

 

UANSETT situasjon: Neste gang du ser henne si "HEI!" og la det flyte derifra. Ikke vits å vente.

 

Hvis du ikke sier det neste gang du ser henne skylder du meg 15 pushups og en pils.

Lenke til kommentar

Det virker litt som du ikke har valgt å høre på tipsene som har blitt gitt. Ved å være aggressiv mener de at du ikke skal være redd for å vise det du vil. Intensjoner bærer sterkt på kroppsspråk og generelle ting som tonefall osv. Men drit i det.

 

UANSETT situasjon: Neste gang du ser henne si "HEI!" og la det flyte derifra. Ikke vits å vente.

 

Hvis du ikke sier det neste gang du ser henne skylder du meg 15 pushups og en pils.

 

Tro på meg, jeg skulle gjerne hatt ballene til å følgt tipsene dere har gitt meg, men siden denne jenta har oppført seg litt anneledes og gjort meg usikker, pluss at jeg har generelt lite erfaring når det gjelder jenter, har jeg bare ikke tørt å gjøre noe med det.

 

Skal si hei neste gang, men blir vel litt til mtp. vinterferien.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...