Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert Jente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest den lange versjonen, men sannsynligvis er den ikke viktig. Rådene du har fått her i tråden er gode i de fleste tilfeller. Til slutt er ikke detaljene så viktige som man skulle tro.

 

Nå vet jeg ikke om ting som for eksempel at en venninne sier hun liker meg, og så senere sier hun at hun tullet og så videre er viktig, men det er jo ganske mye mer der enn det jeg har skrevet her.

 

Og nå har hun "forandret" seg igjen, sånn forrige måned var hun jo litt "fjortiss", gå rundt og tulle med alle, og nå er hun plutselig veldig stille og beskjeden, og bare ser på meg noen ganger. :S

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Du har vært inne i den onde sirkelen din lenge nå. Sorry, men det er ikke mer noen her kan gjøre for deg. Nå må du gjøre resten selv.

 

Ja, det er ikke stort jeg får gjort. Alt er vel egentlig opp til meg nå, og jeg får se hva tiden bringer. Jeg er jo bare 14 år, og har jo livet foran meg. Og siden vi er såpass unge, og forhold er litt "useriøse" er det ikke sikkert hun har ombestemt seg. =)

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var slik jeg også tenkte i min glade ungdom. Nå, fem år senere, er jeg bare en irritert misantropisk jævel som henger på diskusjon.no.

 

Tja, som jeg sa jeg skal se hva tiden bringer. Kommer nok til å spørre denne venninna hva hun egentlig ville si denne uken, eller spørre jenta om noe, eller å finne på noe. Gidder ikke å stresse med det lengre, så jeg skal ta det litt roligere, og prøve å vise litt mer interesse også, isteden for å bare gå vekk.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sitt og tenkt litt, hva med å snakke med henne og så spontant si noe som "Du, blir du med å ta en kaffe etter skolen?" Eller noe sånt. Sikkert bare tilfeldig, men hun og en venninne er alltid i det samme rommet/området som jeg. Går jeg til et annet sted er hun også der etterhvert, eller i nærheten.. Og får også bestandig øyekontakt, og alle venninnene hun henger med, når de er alene og jeg kommer må venninna alltid kødde litt med meg, mens jenta er beskjeden og ser bort.

 

Ogg jeg har nok såpass følelser for jenta at jeg føler meg trist, for idag gråt jenta av en eller annen grunn, gikk bort og spurte om det gikk bra og tok på henne, men hun snakket med lærer så gikk bort igjen, men det føles liksom jeg har fått henne til å gråte, selvom jeg ikke har det. Altså jeg har en sånn skyldfølelse.. Rart :S

 

Og jaaaa jeg sitter fast i den onde sirkelen og ingenting dere kan gjøre selvom jeg skriver detta, men må bare bli kvitt det og si det til noen :S:S

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Spør om den kaffen, du. Drit i om omså samtlige av venninnene hennes står rett ved siden av henne. Ved å spørre henne om å treffes foran venninnene hennes så viser du bare selvsikkerhet, som er noe jenter liker. På skolen kan hun blande seg med venninnene sine f.eks. for å få en trygghetsfølelse. Det er jo skummelt å være alene i samme rom som den man liker.

Lenke til kommentar

Det som har skjedd: (ikke for å være frekk men sånn er det)

 

Hun gav deg alle sjanser for å ta henne. Det hun gjorde er "jenteversjonen" av å ta initiativ. Du viste at du ikke hadde baller til å gjøre noe med det og dermed mistet hun attraksjonen hum hadde for deg. Du kan bygge den opp igjen men da MÅ du gå bort til henne.

 

Flott at du har vært cocky eller spøkende før. Beste måten å skape attraksjon på. Fortsett med det og annta ved en hver interaksjon med jenta at hun liker deg. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er, nedte gang du ser henne, å gå bort og si at du ikke gidder å chatte så mye på facebook lenger da det har mistet sin sjarm og heller vil ha nummeret hennes. Jeg kan godt hjelpe deg mer over PM.

Lenke til kommentar

Det som har skjedd: (ikke for å være frekk men sånn er det)

 

Hun gav deg alle sjanser for å ta henne. Det hun gjorde er "jenteversjonen" av å ta initiativ. Du viste at du ikke hadde baller til å gjøre noe med det og dermed mistet hun attraksjonen hum hadde for deg. Du kan bygge den opp igjen men da MÅ du gå bort til henne.

 

Flott at du har vært cocky eller spøkende før. Beste måten å skape attraksjon på. Fortsett med det og annta ved en hver interaksjon med jenta at hun liker deg. Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er, nedte gang du ser henne, å gå bort og si at du ikke gidder å chatte så mye på facebook lenger da det har mistet sin sjarm og heller vil ha nummeret hennes. Jeg kan godt hjelpe deg mer over PM.

 

Japp, det du sier er sant. Jeg skjønte dog selv ikke at hun gjorde dette, om det var med vilje eller ei, siden jeg har nesten aldri hatt kontakt med jenter. Ser helt grei ut, men har ikke erfaring.

 

Som sagt så skal jeg bare forsette litt, og bare se hva tiden bringer. Skal ikke ta evigheter, men vil gi det litt tid. Vi chatter forresten aldri på Facebook lenger.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Smi mens jernet er varmt.

 

Ingenting kommer av seg selv, så det er ingen vits i å vente litt og se hva som skjer før du gjør noe.

 

Ja, men som jeg sa, hun er sjelden på Facebook eller lignende så kan ikke ta mye kontakt utenom skolen; pluss at vi ikke har snakket på en stund. Skal nok finne på et eller annet som ikke er for "obvious" på valentinsdagen. Kanskje gå bort til henne, be henne lokke igjen øyene og skive noe som "Du er søt" og så bare gå bort, litt mystisk? Flørting og forhold er jo mer lek enn seriøs i alderen min, så =)

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Noen punkter: Det har absolutt ingenting å si hvordan du ser ut. Selv er jeg ganske lubben og jeg har mer suksess med jenter enn mine veltrente, nesten modellaktige, kompiser.

 

Ikke gjør noe for henne på valentines day. Det er den største feilen jeg gjorde når jeg var ung. Gå heller bort til henne på mandag og si hei. Et hei med et smil har gjort mer for menn enn noe annet. Når jeg begynte med dette var jeg 16 (Lubben da og ^^) og hadde absolutt ingen erfaring med jenter annet enn at alle ville være vennen min. Dette var dog slik det var på skolen min for meg, jeg var venn med alle. Når jeg begynte med dette hadde jeg gjort feilen at jeg hadde lest de mer avanserte materialet og det gikk dårlig hver gang siden jeg ikke hadde noe "Inner game" (mer avansert materiale som ikke er like aktuelt i din alder). Jeg skjønte at jeg måtte begynne svakere og begynte derfor et Hei. Et Hei utviklet seg til et Hei med "Jeg heter Sebastian" og en håndhilsen der jeg trekker henne mot meg og stjeler en klem. Nå er jeg på det punktet der jeg bare sier noe som "du ser klembar ut", gir henne en klem og etterpå sier "du var ikke så klembar alikevel, men det får gå. Jeg heter Sebastian forresten".

 

Anyway, jeg er way off track nå. Gå bort til henne ved første mulighet på Mandag, uansett hvem hun står med, og si hei. Hvis det er venninner der (og du ikke kjenner dem) introduser deg. Hvis det er noen nye kaffesteder ved skolen din eller noe spennende generelt fortell henne at du skal dit i storefri og si noe som: "Det er en XXX ved XXX som jeg hadde tenkt meg bort til i storefri (eller etter skolen hvis det passer bedre). Lyst til å bli med?". Hvis hun sier nei, ikke tenk på det. Som Flexeus skriver: Et nei trenger ikke handle om deg! - Sannheten er at du ikke har en anelse om hva som har skjedd i livet hennes akkurat nå og derfor må du ALDRI basere deg på at et nei har noe med deg å gjøre (med mindre hun sier det).

 

Hvis dere ender opp med å dra et sted sammen er det UTROLIG viktig at du ber om nummeret hennes. Du kan si noe som: "Hadde vært kult å kunne ta en kaffe en dag. Må hjem å gjøre noe lekser nå. At jeg ikke har nummeret ditt allerede er en skuffelse fra din side. Så hit med det!" (husk å tilpass der jeg foreslår å si noe til hvordan du er som person). Det er også viktig, hvis dere drar et sted sammen, å ikke prøve å få henne interessert i deg ved å si ting. Den beste måten å få en jente interessert i deg på er å være interessert i hva hun sier og prøve å få henne til å være interessant for deg. Hvis hun føler at hun må være interessant for deg, og at du syntes det hun sier er interessant, blir du automatisk interessant ;)

Lenke til kommentar

Noen punkter: Det har absolutt ingenting å si hvordan du ser ut. Selv er jeg ganske lubben og jeg har mer suksess med jenter enn mine veltrente, nesten modellaktige, kompiser.

 

Ikke gjør noe for henne på valentines day. Det er den største feilen jeg gjorde når jeg var ung. Gå heller bort til henne på mandag og si hei. Et hei med et smil har gjort mer for menn enn noe annet. Når jeg begynte med dette var jeg 16 (Lubben da og ^^) og hadde absolutt ingen erfaring med jenter annet enn at alle ville være vennen min. Dette var dog slik det var på skolen min for meg, jeg var venn med alle. Når jeg begynte med dette hadde jeg gjort feilen at jeg hadde lest de mer avanserte materialet og det gikk dårlig hver gang siden jeg ikke hadde noe "Inner game" (mer avansert materiale som ikke er like aktuelt i din alder). Jeg skjønte at jeg måtte begynne svakere og begynte derfor et Hei. Et Hei utviklet seg til et Hei med "Jeg heter Sebastian" og en håndhilsen der jeg trekker henne mot meg og stjeler en klem. Nå er jeg på det punktet der jeg bare sier noe som "du ser klembar ut", gir henne en klem og etterpå sier "du var ikke så klembar alikevel, men det får gå. Jeg heter Sebastian forresten".

 

Anyway, jeg er way off track nå. Gå bort til henne ved første mulighet på Mandag, uansett hvem hun står med, og si hei. Hvis det er venninner der (og du ikke kjenner dem) introduser deg. Hvis det er noen nye kaffesteder ved skolen din eller noe spennende generelt fortell henne at du skal dit i storefri og si noe som: "Det er en XXX ved XXX som jeg hadde tenkt meg bort til i storefri (eller etter skolen hvis det passer bedre). Lyst til å bli med?". Hvis hun sier nei, ikke tenk på det. Som Flexeus skriver: Et nei trenger ikke handle om deg! - Sannheten er at du ikke har en anelse om hva som har skjedd i livet hennes akkurat nå og derfor må du ALDRI basere deg på at et nei har noe med deg å gjøre (med mindre hun sier det).

 

Hvis dere ender opp med å dra et sted sammen er det UTROLIG viktig at du ber om nummeret hennes. Du kan si noe som: "Hadde vært kult å kunne ta en kaffe en dag. Må hjem å gjøre noe lekser nå. At jeg ikke har nummeret ditt allerede er en skuffelse fra din side. Så hit med det!" (husk å tilpass der jeg foreslår å si noe til hvordan du er som person). Det er også viktig, hvis dere drar et sted sammen, å ikke prøve å få henne interessert i deg ved å si ting. Den beste måten å få en jente interessert i deg på er å være interessert i hva hun sier og prøve å få henne til å være interessant for deg. Hvis hun føler at hun må være interessant for deg, og at du syntes det hun sier er interessant, blir du automatisk interessant ;)

 

Det meste du sier har ikke mye å si for meg. Du sier jeg skal introdusere, men vi kjenner hverandre allerede. Hvis du leser denne så ser du hva vi har gjort hittil.

 

For å si det på denne måten, jeg kommer alltid med fine ideer om å "stjele" hjertet hennes, eller flørte, men når det kommer til praksis så tenker jeg "Nå skal jeg gjøre det", men så tørr jeg ikke. Jeg kan godt klare det, men jeg klarer ikke å gå over den linja hvor jeg faktisk gjør det.

 

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har også feillest litt må jeg innrømme. Hvis det er at du ikke tør har jeg alltid bare kastet meg ut i det. Går jeg forbi en jente jeg møter ute som jeg syntes ser søt ut bare sier jeg Hei! også ser jeg hvordan det går derifra. Ikke prøv å vinn hjertet hennes, det er for tidlig. Du må skape en attraksjon hos henne for deg ( som du har gjort med suksess før ) før du prøver å vinne hjertet hennes. Hvis hun syntes du er attraktiv (å være attraktiv har INGENTING å si med hvordan du ser ut. Interesse skaper attraksjon) så åpnes det derifra muligheter om å videreføre forholdet og dermed vinne hjertet hennes.

 

Prioriteringsliste:

 

1-Introduksjon

2-Attraksjon

3-Relasjon

 

Relasjonsdelen er etter du har fått hennes attraksjon (Det vil si når hun oppfører seg som du beskrev tidligere). Da er det viktig at du skaper minner sammen med hendelser. La oss si dere er i en butikk sammen, gjør noe som får henne til å smile eller nevn noe rundt dere som får deg til å smile (og da forhåpentligvis henne). Det vil føre til at neste gang hun er i en matbutikk tenker hun på deg. Hvis du klarer å gjøre henne kåt (kanskje litt unge for dette?) så kommer hun til å tenke på deg neste gang hun skal "kose" seg. Det er sånn menneskehjernen fungerer.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har også feillest litt må jeg innrømme. Hvis det er at du ikke tør har jeg alltid bare kastet meg ut i det. Går jeg forbi en jente jeg møter ute som jeg syntes ser søt ut bare sier jeg Hei! også ser jeg hvordan det går derifra. Ikke prøv å vinn hjertet hennes, det er for tidlig. Du må skape en attraksjon hos henne for deg ( som du har gjort med suksess før ) før du prøver å vinne hjertet hennes. Hvis hun syntes du er attraktiv (å være attraktiv har INGENTING å si med hvordan du ser ut. Interesse skaper attraksjon) så åpnes det derifra muligheter om å videreføre forholdet og dermed vinne hjertet hennes.

 

Prioriteringsliste:

 

1-Introduksjon

2-Attraksjon

3-Relasjon

 

Relasjonsdelen er etter du har fått hennes attraksjon (Det vil si når hun oppfører seg som du beskrev tidligere). Da er det viktig at du skaper minner sammen med hendelser. La oss si dere er i en butikk sammen, gjør noe som får henne til å smile eller nevn noe rundt dere som får deg til å smile (og da forhåpentligvis henne). Det vil føre til at neste gang hun er i en matbutikk tenker hun på deg. Hvis du klarer å gjøre henne kåt (kanskje litt unge for dette?) så kommer hun til å tenke på deg neste gang hun skal "kose" seg. Det er sånn menneskehjernen fungerer.

 

Takker for tips, men først må jeg vel bli kjent med henne, før jeg kan begynne på relasjonspunktet.

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Smi mens jernet er varmt.

 

Ingenting kommer av seg selv, så det er ingen vits i å vente litt og se hva som skjer før du gjør noe.

 

Ja, men som jeg sa, hun er sjelden på Facebook eller lignende så kan ikke ta mye kontakt utenom skolen; pluss at vi ikke har snakket på en stund. Skal nok finne på et eller annet som ikke er for "obvious" på valentinsdagen. Kanskje gå bort til henne, be henne lokke igjen øyene og skive noe som "Du er søt" og så bare gå bort, litt mystisk? Flørting og forhold er jo mer lek enn seriøs i alderen min, så =)

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

 

Nei, du blir ikke mystisk, du blir bare rar. Jeg brente meg også på det da jeg "var ung" og gjorde noe liknende med det samme målet. Det er lett å finne på en kjempelur og "kreativ" måte å gå fram på, som vil gi jentene hakeslepp og hengi seg 100% til en selv. Men virkeligheten er ikke som fantasien.

 

Det beste er bare å gå fram slik du ville blitt kjent med en hvilken som helst annen person du ikke er tiltrukket av og ta det litt etter litt.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Smi mens jernet er varmt.

 

Ingenting kommer av seg selv, så det er ingen vits i å vente litt og se hva som skjer før du gjør noe.

 

Ja, men som jeg sa, hun er sjelden på Facebook eller lignende så kan ikke ta mye kontakt utenom skolen; pluss at vi ikke har snakket på en stund. Skal nok finne på et eller annet som ikke er for "obvious" på valentinsdagen. Kanskje gå bort til henne, be henne lokke igjen øyene og skive noe som "Du er søt" og så bare gå bort, litt mystisk? Flørting og forhold er jo mer lek enn seriøs i alderen min, så =)

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

 

Nei, du blir ikke mystisk, du blir bare rar. Jeg brente meg også på det da jeg "var ung" og gjorde noe liknende med det samme målet. Det er lett å finne på en kjempelur og "kreativ" måte å gå fram på, som vil gi jentene hakeslepp og hengi seg 100% til en selv. Men virkeligheten er ikke som fantasien.

 

Det beste er bare å gå fram slik du ville blitt kjent med en hvilken som helst annen person du ikke er tiltrukket av og ta det litt etter litt.

 

Tja, det er det som er det rare, når du prøver å snakke med den du har følelser for tenker du plutselig helt anneledes, mens når du snakker med noen andre så sier du bare det du tenker. Jeg har dog aldri vært flink til å snakke med jenter egentlig, selv om jeg vet/tror hun sier ja til å finne på noe. Spesielt hvis jeg ser på guttene hun noen ganger er sammen med på fritiden, og så meg selv. Det som er problemet her er jeg, jeg tørr rett og slett nesten ikke snakke med jenter, ikke at jeg er redd for å bli avvist, men jeg vet ikke egentlig, klarer det nesten bare ikke. :S

 

 

Postet av anonym: 6d4850405870abe19f405691d72d5187

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...