zlinni Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei! Julaften går mot ende og jeg har fått et par tusen som jeg har tenkt å bruke på pc. Budsjettet mitt er på 8k. Jeg lurer da på om noen kan sette opp ett godt oppsett til meg med gode muligheter til senere oppgradering. Har aldri bygd selv, så lurer på om det er vanskelig? Er det en fare for at jeg skal gjøre noe feil slik at pcen blir "fucka" og jeg har kastet bort pengene mine? Ser helst ha et intel oppsett da jeg har hørt mest bra om det angående gaming. Pcen skal også kunne kjøre programmer som skype, spotify, internet browser og andre programmer mens jeg spiller. Håper noen kan få til et godt oppsett som ikke sprenger budsjettet Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Hei! Julaften går mot ende og jeg har fått et par tusen som jeg har tenkt å bruke på pc. Budsjettet mitt er på 8k. Jeg lurer da på om noen kan sette opp ett godt oppsett til meg med gode muligheter til senere oppgradering. Har aldri bygd selv, så lurer på om det er vanskelig? Er det en fare for at jeg skal gjøre noe feil slik at pcen blir "fucka" og jeg har kastet bort pengene mine? Ser helst ha et intel oppsett da jeg har hørt mest bra om det angående gaming. Pcen skal også kunne kjøre programmer som skype, spotify, internet browser og andre programmer mens jeg spiller. Håper noen kan få til et godt oppsett som ikke sprenger budsjettet skal du ha skjerm, tastatur og mus inn i budsjettet? hva med dette? Endret 24. desember 2011 av olestokk Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) PC i deler - Intel Core i5 2500K8GB DDR3 1600MHz, Z68-chipset, AMD HD 6950 2GB, 60GB SSD, 1TB, DVD±R/RW Om man bytter SSD/harddisken og muligens velger et billigere kabinett, så ser denne god ut. Man kan muligens spare litt å velge noen andre en komplett. Anågende pc bygging er jo ikke det så enkelt for nybegynnere, som regel om man sjekker youtube og slik kan det gå lettere, men man bør nok sjekke hovedkortmanualen først. Endret 24. desember 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
phlake Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Windows, tastatur, mus og keyboard kommer seg på 1500-2000kr i hvert fall. Intel i5-2500k, z68 hovedkort, samsung ssd, 8gb Corsair 1600mhz ram (Vengeance low profile?). Dustinhome har sikkert noe kampanjer på gtx570-skjermkort eller tilsvarende. Evt gå for et billig kort nå, spare litt penger og kjøpe Radeon 7950 eller 7970 på nyåret. Lenke til kommentar
zlinni Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Tastatatur, mus og skjerm er ikke med i budsjettet. Oppsettet til olestokk likte jeg veldig godt. Eneste jeg lurer litt på er strømforsyningen på 550w. Har hørt av en "data-nerd" på skolen at jeg bør ha 750w hvis jeg skal ha flere kort senere osv. Er dette nødvedig ? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Tastatatur, mus og skjerm er ikke med i budsjettet. Oppsettet til olestokk likte jeg veldig godt. Eneste jeg lurer litt på er strømforsyningen på 550w. Har hørt av en "data-nerd" på skolen at jeg bør ha 750w hvis jeg skal ha flere kort senere osv. Er dette nødvedig ? det er helt riktig det er anbefalt å ha 750 Watt for flere skjermkort da vil sluttsummen bli 8151kr (uten frakt) frakt er 99kr sluttsum 250 kr er det litt for mye? Lenke til kommentar
zlinni Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Nei, et par hundre ekstra skal nok gå fint Hvor lang tid vil denne pcen holde før en evt oppgradering tror du? Hvordan vil den kjøre Skyrim og Battlefield 3? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Nei, et par hundre ekstra skal nok gå fint Hvor lang tid vil denne pcen holde før en evt oppgradering tror du? Hvordan vil den kjøre Skyrim og Battlefield 3? skyrim: max - 45 FPS - 1920x1080 BF3: high - 45 FPS - 1920x1080 Lenke til kommentar
zlinni Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Takk for utrolige gode og nyttige svar! Hvilken butikk lagde du oppsettet på? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Takk for utrolige gode og nyttige svar! Hvilken butikk lagde du oppsettet på? Dustinhome.no GOD JUL Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 ah nei, Olestokk tok meg denne gangen sånn går det når man spiser for mye julemat... Tar deg neste gang ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå