Djevelen Marcus Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Vell, jeg fikk min mobil idag.. Også satt jeg den i laderen rett etter at jeg fikk den, Den sto i laderen til den var på 100%, så brukte jeg den i 10-15 minutter sån greit til og se igjenom den osv.. Så merka jeg at batteriet var nede på 84%.. Så jeg gikk og kobla den i laderen siden jeg tenkte at, når jeg starta den første gang hadde den noe med 80% så de 20% den lada var ikke lada "bra" nok eller noe.. Så er det bare og la den stå i strømmen til imorra eller er det noe feil med batteriet da? eller jeg som brukte sabl mye strøm.. Takker Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Det er normalt med dårlig batterikapasitet i starten på mobilen. Først etter et par uker vil batterikapasiteten stabilisere seg. Hvis du tror det kan være en feil med telefonen bør du gå til forhandler snarest. PS: De første ukene er det lurt å bruke opp all strømmen på batteriet før du lader den (og da børden lades helt full - 100%)). Endret 25. desember 2011 av martin9 Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Hvor fort burde batteriet falle for og vite at det ikke er noe feil med det da? Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg synes det høres litt merkelig ut hvis den mistet 16 % strøm på 10-15 minutter med normal bruk, så det er mulig noe er feil. Da hadde jeg dratt til forhandler, og forklart saken til dem. Inntil den tid burde du la mobilen ligge i fred, og ikke bruke den. Pakk den ned i esken sammen med resten av utstyret og dra til butikken hvor den blir kjøpt. De skal kunne hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Ikke så lett, fått i julegave og bestilt på nettet. Men skal se om det blir noe bedre.. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Du kan be de du fikk mobilen i gave hos, med å hjelpe deg med å kontakte nettbutikken. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) I forrige uke slukte min U9000 strøm som den skulle hatt betaling for det. Den tømte seg på ca et døgn, og natt til julaften hadde den ladet seg helt ut enda det var ca ~50 prosent batteri da jeg gikk til sengs lille julaften. Jeg ladet den opp til ~75% før jeg måtte avgårde, og nå viser måleren 45% uten at jeg har ladet den siden da (30% batteritap på drøyt to døgn). Dette er forsåvidt relativt dagligdags for meg, enda jeg bruker android-appen TasKiller relativt konsekvent for å skru av bakgrunnsapplikasjoner. Dersom mobilen periodisk lader seg ut veldig raskt, forsøk å restarte den og se om det bedrer seg. Problemet martin9 refererer til, minneeffekt, var dominerende blant de gamle NiMh-batteriene, og går i korte trekk ut på at dersom du f.eks. konsekvent bare bruker batteriet til det er halvveis utladet før du lader det opp igjen, vil det "tro" at det er utladet når det i virkeligheten gjenstår ~50% (for å sette det litt på spissen). På samme måte vil det kunne slutte å ta lading før det er fulladet hvis du regelmessig avbryter ladingen før den er ferdig. Dette problemet er ikke like fremtredende hos nyere Li-ion-batterier. Et slikt batteri kommer typisk med 50-100% lading ut av boksen, og du kan egentlig bruke/lade det omtrent som du selv ønsker uten at det tar nevneverdig skade. For de gamle NiMh-batteriene var det anbefalt å tappe batteriet helt ved første gangs bruk, for så å la det stå på lading et døgn eller så - der hensikten altså er å "lære" batteriet når det er fullt og når det er tomt. Videre burde man lade det helt ut og helt opp igjen for hver ladesyklus. Du må gjerne praktisere dette om du ønsker, men det er til tider svært ukurant å måtte vente til batteriet er tomt før du kan lade det etc., og ulempen veier dårlig opp for den svært lille eventuelle økningen i levetid dette vil medføre for et Li-ion-batteri. Alle mobiler, PCer osv de siste årene har Li-ion. http://no.wikipedia.org/wiki/Litium-ionbatteri Det som altså etter all sannsynlighet vil bedre problemet betraktelig, er å rett og slett skru telefonen av og på. Om dette fikser problemet denne gang, kan det likevel godt komme tilbake, men da bare restarter du på nytt. Nå til dags er det mange som ikke restarter telefonen sin på månedsvis, men "have you tied turning it off and on again?" løser faktisk overraskende mange ulike problemer og bør alltid være det første man forsøker. Endret 26. desember 2011 av srbz Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Takk for innlegget. Den har vart i rundt 30 timer uten veldig spesielt mye bruk.. Så skal lade den opp og Bytte Rom på den. Så får vi se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå