SupremeX Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei. Har en bror med en sønn som har fått begrensninger på internett. Nå napper de bare ut strømmen til routeren kl. 00, problemet med dette er at leieboeren også har internett via dette trådløse nettet. Akkurat nå vet jeg ikke hvilken router de har, men finnes det routere med f.eks mulighet til å sperre MAC-adresser ved visse tidspunkt, eller noe lignende? Eventuelt, har noen alternative løsninger på dette? Har søkt litt rundt, men finner ikke noe... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Tror en D-link DIR-655 kan brukes til dette. Den har også gjestenettverk, som kan brukes slik at leieboer får separat WLAN uten tilgang til familiens maskiner. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Kan bekrefte at DIR-655 har "Schedule" for når både Gjestenett og "vanlig" nett skal være tilgjengelig. Er sikkert en del andre rutere som også har dette, men er denne jeg har erfaring med. 1 Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 jeg kan bekrefte at både dlink dir 655 og 855 har denne funksjonen, kan også bekrefte at jensen også har denne funksjonen under mac filtrering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå