Gå til innhold

nvidia optimus, ubuntu, og bumblebee

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har kjøpt en Samsung RC530, med nvidia optimus-teknologi. Dette fungerer fint i Windows, men i ubuntu er det en annen sak.

Jeg får installert bumblebee, og alt er nesten vel og bra. Det jeg vil vite er om noen her vet om hvordan jeg finner acpi_calls for off og on for min PC, samsung rc530..

Hvis ikke lurer jeg på om det er mulig å slå av intel-kortet helt, og bare kjøre på nvidia kortet på fulltid?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å navne det i går, men dropp bumblebee og bruk ironhide istedenfor. Bumblebee blir ikke lengre utviklet da uvikleren har gått over til ironhide. Ellers så må jeg si at jeg føler med deg, har samme problemet på laptopen min.

Glemte å navne det i går, men dropp bumblebee og bruk ironhide istedenfor. Bumblebee blir ikke lengre utviklet da uvikleren har gått over til ironhide. Ellers så må jeg si at jeg føler med deg, har samme problemet på laptopen min.

Lenke til kommentar

Hmm.. sikker på dette?

Jeg har også fått med meg at han som startet bumblebee har gått over til ironhide, men på ironhide sin nettside står det at det fortsatt er andre som jobber aktivt med bumblebee..

Bruker du Ironhide? fungerer det bra? Selv har jeg ikke gitt det en sjanse.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...