Pentumsmart Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei, Etter rundt to år med vurdering av å kjøpe meg en slik HD PVR for å ta opp gameplay på PS3-en min, er jeg endelig klar. Men det er noe jeg lurer på. Vil jeg få noen komplikasjoner når jeg skal sette den opp til min PS3? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg allerde har et 5.1 Z5500 lydsystem koplet opp til PS3-en. Vil HD PVR-en da ta opp lyd i og med at jeg ikke bruker lyd fra TV-en? Håper noen med erfraing eller peiling kan svare på dette (og som helst har en slik) Hvis spørsmålet virker litt uklart, så si gjerne i fra. God jul! Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Fant et spørsmål på yahoo answers som så å si er det samme som mitt. Hello, I have a question about the Hauppauge HD PVR. I am currently gaming on my PS3 which is connected to my tv via HDMI. My audio is connected to a Logitech Z5500 via Toslink (or optical). I am looking to buy a Hauppauge HD PVR to record gameplay in 720p and offcourse with audio. However, will I still be able to have the 5.1 surround sound or when everything is hooked up will the sound be coming from my tv? I am wondering this because if I'm correct everything has to be hooked up with component cables (I know you have to buy an extra one). Anyway, thanks in advance http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110122023824AAFyDLy Svaret han fikk: The HD-PVR has Toslink digital audio input and output along with the analog left and right. When recording (as well as when not recording, but not playing back) it will pass this from input to output. So you just insert it in the path. You'll need to buy an extra Toslink cable to go along with the extra component video cable, that's all. Det jeg ikke helt klarer å skjønne er hvis jeg kjøper en ekstra Toslink digital kabel, hvor skal den inn? Den skal selvfølelig inn i HD PVR-en, men hva med den andre enden? I PS3 er det opptatt, for der går jo en annen Toshlink kabel inn (fra z 5500). Det betyr at det også er opptatt på Z 5500-en og den har kun en inngang. Noen som aner? Det haster litt. Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Sikkert fra pvr til logitec anlegget ditt ditt Enkel logikk egentlig Edit må vell forklare litt ser jeg.. fjern optical out fra ps3 og bruk optical out fra pvr til logitec Endret 25. desember 2011 av samco Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Sikkert fra pvr til logitec anlegget ditt ditt Enkel logikk egentlig Edit må vell forklare litt ser jeg.. fjern optical out fra ps3 og bruk optical out fra pvr til logitec Javel, men da får jeg jo ikke noe lyd fra PS3 via Z5500. Poenget er at jeg skal kunne ha 5.1 lyd i rommet, mens det samtidig recorder lyd. Endret 25. desember 2011 av Pentumsmart Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Når du bruker pvr skal du vel få det (sjekk lyd instillinger på pvrn output) men når du ikke bruker han må du nok bytte tilbake eller skaffe deg en toshlink splitter Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Du mener at når jeg recorder, må jeg leve med lyd fra TV-en, mens når jeg ikke recorder, bytter jeg optiske kabelen tilbake til PS3? Er uansett ikke det jeg vil, må ha alt på en gang Og hva gjør den slik splitter? Hvordan fungerer det? Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Nei mener at når du recorder skal pvrn din klare å lever lyden ut i fra ps3 til anlegget ditt via en optical ut i fra pvrn En splitter gjør at du kan ha en optical ut i fra ps3 og pvr inn til anlegget ditt uten så du slipper å bytte om ledningene når pvrn er i bruk Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Nei mener at når du recorder skal pvrn din klare å lever lyden ut i fra ps3 til anlegget ditt via en optical ut i fra pvrnAltså, optisk kabel fra HD PVR til hva? PS3? Nei, fordi der står det jo allerede en fra før koplet til Z5500. Og z5500 har jo også kun en slot. Hvis jeg kopler den ut fra PS3-en og putter den inn i HD PVR-en istedet, vil jeg jo ikke få lyd fra PS3 via Z5500. En splitter gjør at du kan ha en optical ut i fra ps3 og pvr inn til anlegget ditt uten så du slipper å bytte om ledningene når pvrn er i bruk Tror nesten jeg må finne meg en sånn da. Regner med at splitteren har en optisk kabel output? Til anlegget Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 1 Da er det mest sansynelig at pvrn din er feil innstilt i menyene for den burde ha lyd ut ut av optical på han når får lyd og bilde igjennom hdmi fra ps3 2 Eller lyd menyen din på ps3 er feil instilt for da må du ha lyd ut av hdmi ikke optical når du bruker pvrn Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg tror jeg bare besitller så får jeg dele med konskvensene der og da. Orker ikke vente lenger og alt blir lettere når jeg har det foran meg Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Har tvn din har optical lyd ut? så Er det egentlig den enkleste løsningen Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Har tvn din har optical lyd ut? så Er det egentlig den enkleste løsningen Dobbelt sjekket nettopp, og det hadde den visst! Det betyr at jeg kan kople en optisk kabel via TV-en til PVR-en? Nå går det i surr for meg. Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Uhh du må nesten teste men med optical out fra tv skal du få lyd ut i fra ps3 og pvr i teorien til anlegget ditt Edit optical ut i fra tv til anlegget .. med hdmi inn til tvn fra ps3 eller pvr Endret 25. desember 2011 av samco Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Uhh du må nesten teste men med optical out fra tv skal du få lyd ut i fra ps3 og pvr i teorien til anlegget ditt Edit optical ut i fra tv til anlegget .. med hdmi inn til tvn fra ps3 eller pvr Etter å ha surret litt rundt, har jeg klart å få lyd fra PS3 via annlegget ved å kun kople den optiske kabelen til TV-en. PS3-en står altså kun koplet med HDMI kabel til TV-en. Problemet er at jeg ikke får lyd hvis jeg skal spille. Det er kun når jeg starter et spill at lyden blir helt borte... Ellers fungerer lyden i menyen. Kan spille musikk, etc. Aner du hav som skjer? Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Tror ps3n din har feil lyd instillinger gå inn å sjekk om lyd og bilde går ut igjennom hdmi for det er det du trenger nå med optical ut i fra tvn Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Tror ps3n din har feil lyd instillinger gå inn å sjekk om lyd og bilde går ut igjennom hdmi for det er det du trenger nå med optical ut i fra tvn Jeg fikk det på en måte til ved å krysse ja på "Audio Multi-Output" på lyd instillinger på PS3 menyen. Jeg mister dessverre Dolby TrueHD og DTS HD lyd og gjenstår med kun DTS. 5.1 og Dolby Digital 5.1. Men det kan jeg overleve med. Jeg kan jo bare skifte tilbake hvis jeg skal se film. Det er litt merkelig. Etter å ha krysset ja på den, er jeg nødt til å gå på TV menyen og skru av "TV Speaker" og skru "Digital Audio Out" på "PCM" og ikke "Auto". Uansett, når jeg har fått HD PVR-en, kopler jeg da bare den optiske lyd kabelen som jeg kjøper i tilleg inn i PS3-en og HD PVR-en da? Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Nei bare 1.. hdmi fra ps3 til pvr 2.. hdmi ut fra pvr til tv og 3.. optical fra tv til anlegget Selvsagt litt ... om pvr har hdmi pastrough da Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Nei, HD PVR-en har ikke HDMI. Derfor bruker jeg AV Komponent kabel (slik som denne http://ii.alatest.com/product/full/0/b/Sony-Component-AV-Cable-PS3-0.jpg). Den følger med i "gaming edition" av HD PVR-en. Alt hadde vært lettere hvis den hadde hatt HDMI kabel. Endret 25. desember 2011 av Pentumsmart Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 ja men det går for det samme Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Bestilt. Hvis jeg kommer over problemer når jeg skal sette den opp, håper jeg du rusler rundt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå