KjellV Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg lurer på en ting: Er det noen som har opplevd å få PCI-kort, skjermkort og/eller harddisk ødlakt ved å overklokke via FSB? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Ikke det nei... Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Nix - FSB 124 MHz med bx-chip, gir AGP 83 MHz, og PCI 41 MHz - selv om jeg har PCI-divider 1/4, så kjører jeg 1/3 stabilt. Dette er gamle kort som tar med det meste på vei opp, men sålenge man også kan sette alarm-temp. for systemet i bios, skal det nok mye til før noe steiker. FSB på nye kort er ofte noe annet idag, med uavhengige dividere. Kjører du rå FSB uten kjøling på ram/ skjermkort, så spørs det om du rekker å kjenne lukta. Har vært noen meldinger på det gamle forumet, så det er absolutt mulig. _________________ mvh. Tram 2 x BE6 & PIIIE Kyro II & G400 MAX [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-08 00:18 ] Lenke til kommentar
Abel29A Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Prøvde selv å klokke opp fsb'en for en uke siden(etter råd fra en overivrig kompis) - kjørte opp fra 133 til 143 MHz - da ble skjermbildet rart :smile: Masse rosa og lilla, og lite forsåelig. Klokka fort ned igjen.... Heldigivis, ingen permanent skade. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Man overklokker ikke GPU og minne på skjermkortet ved å øke FSB-hastigheten, disse har egen klokke på kortet. Derimot øker man hastigheten på AGP ved å overklokke FSB. AGP-bussen skal jo som kjent ha 66 mhz, så ved å øke her øker man overføringshastigheten til skjermkortet. Spørs bare hvor mye kortet er villig til å tåle, selv har jeg øket FSB fra 100 til 112 mhz, og det medførte at AGP-hastigheten økte til ca. 75 mhz. Og dette uten problemer i mitt tilfelle, men regner med at det er store forskjeller på hva som går på forskjellig hardware. :smile: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg øket fsb fra 100 til 185 :smile: Men da byttet jeg om på en divinder så ratioen på cpu:agp:pci er 4:2:1 men det er fortsatt høy bus for skjermkort og nettverkskort samt lydkort :smile: Men alt funker veldig bra :smile: Stabilt og greit. Prosessoren er Duron [email protected] og HK er abit kr7a :smile: Blir vel en mp1800 i nermeste framtid :smile: Lenke til kommentar
Howard Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 22:40, Nostradamus skrev:Er det noen som har opplevd å få PCI-kort, skjermkort og/eller harddisk ødlakt ved å overklokke via FSB? Jeg har ødelagt et nettverkskort (10/100 Mbit PCI OEM) samt et lydkort (Soundblaster Live!) på 41,5 MHz PCI-hastighet. Er 99,9% sikker på at det skyldtes den høye PCI-hastigheten, for begge kortene "tok kvelden" samtidig, kort tid etter at PCI-hastigheten ble økt. Når det er sagt, så vet jeg om mange tilfeller hvor en såpass høy PCI-hastighet funker helt fint også. Har også opplevd mange harddisker som har "fått hikke" på høye PCI-buss hastigheter, men alle har overlevd torturen etter å ha senket PCI-hastigheten igjen. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg har økt fsb'en på min ekstremt gamle maskin fra 66,8 til 83,3. Maskina funker fint som F den, men når jeg skal på internett klikker den etter en liten stund. Utenom internett funker maskina 100% !! Kan det være isdn-kortet mitt som fucker til? (ikke tåler den høye fsb'en) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Kjelli: Det samme skjer med mitt isdn kort og. Har ikke giddi og klokket den gamle maskina så PCièn kjører på 33mhz. Lenke til kommentar
m.sp Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Jeg har MSI K7T M.B. og kjører en FSB på 2* 141 :smile: Og dette er ikke mye for disse M.B. Så jeg har aldri opplevd å ødelegge noen ting. Har vurdert å gå høyere når jeg får meg nytt chassis (Chieftec Scorpio Servertower :grin: ) Så jeg tror det vil gå bra :wink: Lykke til, og husk : klokk med måte :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå