Gå til innhold

Et par spm

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10520 Hvis du følger denne linken vil dere få se den pcen jeg har tenkt å konfigurere meg. Det er Komplett sin crazy christmas gamer. Jeg lurer på om den har et bra/billig utganspunkt eller om jeg bør vente. Lurer også på hva et hovedkort er og hvordan jeg ser om det er bra. Bør jeg bruke penger på å oppgradere det når jeg bestiller pcen? Kan noen forklare meg litt hva de forskjellige tingene på hovedkort betyr også?

En annen ting er prossesor. Er det veldig stor forskjell på i5 og i7? Har tenkt på i5 2600k 3,3 ghz. Vil den holde bra. Kanskje også oppgradere til 8gb ram for et par hundre lapper?

Hva ville dere gjort? Kunne trengt litt veiledning. Er det billigere å handle pcer i januar slik som det er med andre produkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo om det blir billigere, er vel heller nyere og raskere prosessor og skjermkort som vil komme, ATI er nok først ute.

Så ja om du kan vente, er det å foretrekke.

Intel Core i5-2500K er nok den prosessoren som man får mest for pengene, en stund fremover, riktignok vil den nok komme i ny utgave, i3 er mere for lett videoavspilling og slike ting, spilling er den nok i minste laget, selv om prosessoren ikke er den største flaskehalsen i spill.

MSI er neppe bra til overklokking.

Velg heller Corsair TX V2 650W PSU strømforsyning, mye bedre, bare litt dyrere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...