Impenn Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei og GoJul! Har en Acer Aspire 5935G som oppfører seg veldig rart for tiden, den slår seg bare av i tide og utide. Som om noen dro ut kontakten. Dette begynte å skje etter at jeg åpnet den helt for å rense den for støv og hybelkaniner, etter dette var det merkbart lavere temperatur. Men i ettertid har den begynt å bare slå seg av, både på spill jeg har klart å kjøre helt fint før, og nå i dag selv når jeg skulle bare se en film... Har prøvd å skru den opp igjen bare for å sjekke at jeg har skrudd alt ordentlig på osv. Kjører coretemp og det viser at c0: min 39C/max 54C og c1: min 39C/max 52C Har selv sittet og sett på temperaturene rett før datan slår seg av, og sist var den ikke mer enn 45C og pcen var ikke merkbart varm i det hele tatt. Noen som kan hjelpe meg? For dette begynner og bli et ganske frustrerende problem, får så og si ingenting gjort uten at den blir svart. Hva kan jeg eventuelt gjøre for å kanskje få orden på dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei og GoJul! Har en Acer Aspire 5935G som oppfører seg veldig rart for tiden, den slår seg bare av i tide og utide. Som om noen dro ut kontakten. Dette begynte å skje etter at jeg åpnet den helt for å rense den for støv og hybelkaniner, etter dette var det merkbart lavere temperatur. Men i ettertid har den begynt å bare slå seg av, både på spill jeg har klart å kjøre helt fint før, og nå i dag selv når jeg skulle bare se en film... Har prøvd å skru den opp igjen bare for å sjekke at jeg har skrudd alt ordentlig på osv. Kjører coretemp og det viser at c0: min 39C/max 54C og c1: min 39C/max 52C Har selv sittet og sett på temperaturene rett før datan slår seg av, og sist var den ikke mer enn 45C og pcen var ikke merkbart varm i det hele tatt. Noen som kan hjelpe meg? For dette begynner og bli et ganske frustrerende problem, får så og si ingenting gjort uten at den blir svart. Hva kan jeg eventuelt gjøre for å kanskje få orden på dette? På forhånd takk Hvordan er skjermkort-temperaturen ? Kan hende det er der problemet ligger. Prøv å skifte kjølepasta på CPU og GPU. Lenke til kommentar
Impenn Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Aner ikke hvor jeg finner tak i den temperaturen, er ikke så meget datakyndig. Dette gjorde jeg da jeg åpnet den for en ukes tid siden, kjøpte noe kjølepasta på lefdal som jeg har smurt på. Bør ha vært en stor forbedring da den som var da den var helt størknet. Men akk nei Lenke til kommentar
darket Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Ville nok sendt den på en rep, du har jo 5 års reklamasjonsrett og tror ikke acer liker at du skifter pasta Lenke til kommentar
Impenn Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Ja men har ikke reklamasjonsretten blitt brutt når jeg selv har åpnet den? Lenke til kommentar
darket Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 i utgangspunktet ikke nei. men har du skadet komponenter ved å åpne maskinen, fks knekt noe, eller lignende får du neppe tatt dette på reklamasjon. Lenke til kommentar
Impenn Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Alt er helt, så det er ingenting annet jeg kan gjøre med det? Vil nødig sende den avgårde i disse juletider, kommer jo til å ta halve nesteår før jeg får den tilbake. Lenke til kommentar
Impenn Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Har sjekka GPU temps nå, de går helt opp til rundt 100C, å da skjærer det seg etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå