Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor har Telenor 1Gb grense, egentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikker på det nå piranha? 6500 pesetas for ei 256/128 linje er vell drøyt ja (faktiske download er langt under dette derfor 128/128) . Hvis du forstår spansk så kan jeg sikkert linke til flere linjer fra Telefonica amigo.

 

Edit skriveleif...

Ok, kan begynne med at pesetasen er død og begravet for lengst.

 

Telefónica er vårt svar på telenor, men uansett, alle som kan litt om data velger en annen leverandør, ikke fordi Telefónica ikke leverer bra linjer, men fordi det er som regel de andre aktørene som leverer bedre linjer. No offence amigo, men hvis din søster klager og klager, er det fordi hun har valgt feil ISP. Og nei, faktisk download er ikke 128/128, jeg har selv bodd i Spania i nesten fire år og hadde 256/128 faktisk download.

Lenke til kommentar

:x telenor har bare 1 gb fordi de er noen grådige jævler som ser muligheten ved å melke folk for penger ved begrensa kvote som 1 gb,

jeg ville holdt meg unna telenor , og det anbefaler jeg til andre også. :x

 

 

 

:evil: NED MED TELENOR, DE DUGER IKKE TIL DETTE :evil:

Lenke til kommentar

For det første:

 

Når du bestiller hos telenor (da snakker jeg også om 1GB tilbudet), så må du betale etableringsavgift, noe du også må gjøre hos NGT.

 

Telenor kobler OFTE opp mot feil sentral, slik at du som kunde må vente ei uke ekstra i tillegg til at du må ringe 05000 en DEL ganger for å mase, og de som har vært innom den mølja vet at det ikke er så enkelt (men nå er det kommet et kjempetilbud der du BETALER 300 kr i året for bedre service!!! SLÅ DEN!!).

NGT har ofte ikke dekning bortsett fra i sentrale plasser og noen få ymse da...

 

Jeg selv gikk inn på nettsidene hos Tiscali, sjekket om jeg kunne ha ADSL, la igjen navn adresse og tlf, ventet i 3 uker, fikk modem på døra, og var oppe å kjørte uten noe som helst problem. Ingen etableringsavgift, det gikk en mnd før jeg fikk den første innbetalingen på 389 kr. De pengene du bruker i oppkobling hos telenarr, sparer du uansett når du slipper etableringsavgiften hos Tiscali. Dessuten har du perfekt kundeservice, de svarer med en gang, og de er faktisk høflige, noe telenarr definitivt ikke er...

 

Hjalp svigerfar her om dagen, han hadde imot min anbefaling anskaffet seg Online ADSL fra teleNARR, og hva skjedde? Jo, sentralen var feil oppkoblet, og det brukte jeg 5 timer i ringing for å finne ut, at det går an???!!!??? Og det var kun uhøflige bedrevitere som egentlig ikke kunne noenting som satt i andre enden av telefonen. Jo, takk skal du ha, jeg skall aldri, ALDRI ringe 05000 mer....

 

Jeg benytter sjansen til å applaudere

-PGOne, som har kjempeservice, helt utrolige ringepriser!!!!

-Tiscali for enorm service og pri på min ADSLs!!!

Lenke til kommentar
Sikker på det nå piranha? 6500 pesetas for ei 256/128 linje er vell drøyt ja (faktiske download er langt under dette derfor 128/128) . Hvis du forstår spansk så kan jeg sikkert linke til flere linjer fra Telefonica amigo.

 

Edit skriveleif...

Ok, kan begynne med at pesetasen er død og begravet for lengst.

 

Telefónica er vårt svar på telenor, men uansett, alle som kan litt om data velger en annen leverandør, ikke fordi Telefónica ikke leverer bra linjer, men fordi det er som regel de andre aktørene som leverer bedre linjer. No offence amigo, men hvis din søster klager og klager, er det fordi hun har valgt feil ISP. Og nei, faktisk download er ikke 128/128, jeg har selv bodd i Spania i nesten fire år og hadde 256/128 faktisk download.

 

Og som sagt er adsl avhengig av kvaliteten på linja, kan selvsagt spesifisere og si at den linja jeg snakker om er på Gran Canaria. Selvsagt vet jeg at pesetasen er bytta ut mot euroen, men det blir fort en gammel vane å referere til pesetas...

 

Og det er svært vanskelig å få en annen isp på gran canaria en telefonica, og di leverandørene man kan få har som regel 128/128 linje...

 

Og hvis du så på den linken jeg posta så koster det godt over 1000 kroner for ei 512/256 linje (da med ruter).

 

Det er nok ikke bare lillesøstra mi som klager , har masse venner der nede (har tross alt bodd der 13 år) og di har bare problemer (spesielt med usb adsl modemet)

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se at dette fører til noe? :roll:

 

Om en misliker telenor, er det bare å bruke ett annet firma. De fleste av oss på forumet er enige om hva vi synes om telenor. Og jeg forstår ikke hva problemet er?? Hvorfor klage på noe dere ikke bruker? Og ikke kommer til å bruke? Og jeg kan ikke se at "oldingene" som det ble pratet om blir "lurt", da jeg tviler på at bestemora mi trenger mer enn 1gb i måneden.

 

Og så må dere ikke glemme at folka som sitter på hw.no's forum ikke er helt vanlige ola nordmenn. Den vanlige nordmannen, som er gjentatt flere ganger, har ikke så ofte bruk for mer enn 1 gb.

 

Og, nei, jeg har ikke ADSL fra telenor. Bruker NGT som jeg er storfornøyd med. Men kjenner flere med Telenor's adsl, som ikke nærmer seg 1gb grensa en gang, og det er perfekt for dem, som med over 60% av resten av befolkningen...

 

Sorry, synes nærmest hele diskusjonen er ganske tåpelig. Igjen, hvorfor klage over noe man ikke bruker? Det er da bare å unngå å bruke det?

 

Joachim

Lenke til kommentar

Telenor var jo ganske klar på dette feltet når de introduserte tilbudet. %5 (eller noe sånt) av brukerene deres brukte 80% (eller noe sånt) av nettet deres. Du trenger ikke være ingeniør for å skjønne at dette ikke er bra for butikken. De introduserte derfor et nytt tilbud med begrensing. Dette var billgere og begrensingen var grei nok for 90% av Norges befolkning.

 

Alternativet til dette var å heve prisene på alle tilbudene, så jeg skjønner ikke hva dere klager over. Telenor dyttet storbrukerene over på konkurentene og beholder alle de som ikke belaster nettet. Dette er jo en helt ryddig måte å håndtere situasjonen på. Telenors fokusgruppe er "den vanlige mann" som surfer og leser mail, ikke "avanserte" brukere som laster ned mye og har høye krav til lav latency. De vil ha brukerene som ikke kan så mye om data og har den beste kundeservicen (ifølge dem selv da. Enkelt-episoder som dere må ha interesser meg ikke) for å hjelp disse.

 

Grunnen til dette er selvsagt fordi det er her pengene ligger. Telenor er et AS med mål å tjene mest mulig penger, dette er jo ingen hemlighet...

Lenke til kommentar

telenor er etter min mening et jævla svik mot forbrukerne,temmelig overpriset og skyr ingen midler for å tjene mest mulig.adsl-tilbudene deres er en vits,tele2 og nextgentel er langt bedre!(men hos noen desverre litt ustabile.)først presset de igjennom isdn som selv da var noe avlegs å rett etterpå skal alle ha adsl i følge dem,vet at mange som kjøpte isdn for et år eller to siden er forbanna pga dette.egentlig burde jeg ikke ha noe særlig imot telenor siden flere nære slektninger jobber der,men når jeg ser hvilken måte de driver butikk på er jeg overrasket over at ikke flere reagerer!

 

eneste som er bra med dem er at du får akkurat det du betaler for,verken mer eller mindre (stabile adsl og isdn-linjer samt at mobildekningen er noe bedre enn hos netcom.)

 

skal ihvertfall aldri ha isdn eller adsl fra dem jeg,på mobil er chess suverent bedre på pris (med samme dekning som dem.)

Lenke til kommentar

En liten parallell:

---------------------

 

I våres kjørte Mc Donalds en kampanje for den nye kyllingburgeren sin. Der sa de at du nå fikk et "festmåltid" hos Mc Donalds, og illustrerte med et brylluppsselskap.

 

- Alle vet at du ikke får lammeskank med fløtegratinerte poteter og asparges på Mc Donalds.

- De som vil ha skikkelig mat går et annet sted.

- Mc Donalds vasser i kunder alikevel.

 

Problemet oppstår i det øyeblikket folk ikke har noe annet valg enn å spise på macern. Men dette har også en enkel løsning:

 

Hvis du velger å bosette deg et sted det ikke er et bredt tjenesteutvalg er det din egen feil. Lær deg bokmål og flytt til Oslo. Det er vel for pokker ikke macern sin feil at du handler hos dem.

 

 

(Og så har vi det med at Telenor villeder kunder, utnytter monopolsituasjonen, driter i politiske signaler og sitt ansvar for nasjonale forskningsmiljø og arbeidsplasser, prioriterer kortsiktig profitt før langsiktig teknologiutvikling og oppfører seg generelt respektløst. Men det har da ingen ting med dumhet å gjøre.)

Lenke til kommentar

Telenor kobler OFTE opp mot feil sentral, slik at du som kunde må vente ei uke ekstra i tillegg til at du må ringe 05000 en DEL ganger for å mase, og de som har vært innom den mølja vet at det ikke er så enkelt

 

Kan ikke annet enn le :lol:

 

eneste som er bra med dem er at du får akkurat det du betaler for,verken mer eller mindre (stabile adsl og isdn-linjer samt at mobildekningen er noe bedre enn hos netcom.)

 

Hva er det dere gnager for da? Ingen kan forlange mer enn det man betaler for.

Lenke til kommentar

Hvis du velger å bosette deg et sted det ikke er et bredt tjenesteutvalg er det din egen feil.

 

Telenor ADSL leveres på samme løsning som Bluecom, Tiscali, Tele2 m.f så ingen kan påstå at de kjøpte Telenor fordi de var de eneste som leverte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...