Roberto Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Telenor dikt, Søndag, 17-08/2003, 05:28 Ja hvorfor? Er det fordi det er morsomt? Er det fordi de ikke klarer å levere noe som er 100% bra? Er det fordi en Telenor-ansatt kødda med websidene, og glemte å endre det igjen? Er det fordi de ikke vil ha fornøyde kunder? Er det fordi de ikke vet hva konkurranse betyr? Er det fordi de tror at vi er dumme? Hvorfor? Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Er nok mange som har klødd seg i hodet over Stjelehor. Meget fint dikt forresten! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 fordi det eneste de betaler for å opprettholde en fast linje med oss er nettopp trafikken. De betaler pr. GB, og derfor mener de det er riktig at vi gjør det også Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 fordi det eneste de betaler for å opprettholde en fast linje med oss er nettopp trafikken. De betaler pr. GB, og derfor mener de det er riktig at vi gjør det også Så alle de tusenvis av andre DSL leverandører i verden er dumme da? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 fordi det eneste de betaler for å opprettholde en fast linje med oss er nettopp trafikken. De betaler pr. GB, og derfor mener de det er riktig at vi gjør det også Så alle de tusenvis av andre DSL leverandører i verden er dumme da? Nei, overhodet ikke, men de har forskjellige strategier. Telenor vet at de kan gjøre omtrent hva de vil, kjøre på med reklame, og likevel få kunder. Bare så du er klar over det er det VANNVITTIG mange ISP'er der ute som tar "tellerskritt", (kanskje oppimot 40/60?) men de fleste har en DEL bedre tilbud enn Telenor. (f.eks 100mbit ned, begrenset opp, og 5GB mnd til 300kr - AUS) Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 det finnes ingen dumme leverandører! Bare dumme kunder! Lenke til kommentar
espinoza Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Telenor er ikke dumme. De vet at den norske måten å drive på er å grafse til seg mest mulig penger, samme hvor mye de tjener fra før. De kan jo selge billig i andre land, så hvorfor skal de gjøre det her? De reklamerer forresten med at nå kan jeg få raskere internett til kr xxx,-/ mnd. Løgn!!!! Jeg får ikke noe raskere enn ISDN her. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Det er da soleklart hvorfor Telenor har valgt den strategien? Telenor mener at p2p og servervirksomhet tar knekken på dem. Før det ble innført kunne Telenor selge ut Internett for 10GB/s selvom de bare har 1GB/s linje. Det var fordi folk aldri greide å bruke opp hele linjekapasiteten din og hvis de gjorde det så var det bare for kort tid. Så kom p2p og alle lastet ned som gale. Linjene ble fulle, folk fikk ikke hastigheten de ble lovet og alt var kaos. Så kommer Telenor på en glup ide. Siden de har nærmest et utømmelig lager penger og mesteparten av brukerene lanserer de et nytt tilbud som koster mye mindre en tidligere abbonenter og hiver i en SINNSYK reklamekampanje for den. Så får de masse brukere, masse penger og slipper problemet med at folk laster ned iogmed at de da ikke kan surfe skikkelig. Som sagt, Telenor er ikke dumme. De er glupe. Kundene er dumme. Selvom Telenor kanskje heller kan bli beskrevet som "Svindlere" eller "Slu"/"Sleipe" hvis du er snill. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 For det første synes jeg også at 1Gb er alt for lite. Hadde nok tatt seg bedre ut med 10. Men tror dere at de som skriver mest i dette forumet er representativt for de 140000+ adslkundene til Telenor? Tror ikke det. Det finnes tusenvis som klarer seg godt under den grensen. Tror ikke Hvermansen sittet på P2P og laster ned MP3 og annen piratvare. Når grensen er nådd, kan man lese e-post, nettaviser og surfe videre på den 64, den hastigheten man var vant før ADSL kom i hus. Og det passer flott for de fleste brukere, og de har kontroll med regningene. Hvis du sammenligne f.eks Tiscali frinedlasting 704128 til 419,- mot Telenors 10Gb til 449,- så har du en differanse på 30 kroner. MEN, i den prisforskjellen ligger Norton Internett Security 2003 og 50 MB hjemmesideplass. Vet at noen gliser rått av NIS pakken, for den er jo så lett å laste ned ulovelig gjennom Kazaa, men som sagt vet 95% av brukerne ikke om disse programmene. Du skal være veldig aktiv for å gå over 10Gb i måneden. Og Tiscali har jeg prøvd, og tro meg, dit vil jeg ikke igjen. Tror nok Telenor vurderer det forretningsmessige slik at det heftigste p2p'erne kan andre få, for det er de som koster penger. Må de ta dem får de betale for nedlastingen. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Tror Telenor bare egner seg til surfing og spilling. Skal du laste ned ting, går du over til andre leverandører... Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Vi kan være glade vi ikke bor i spania, der betaler di omtrent det samme for ei ymse linje 128/128 som vi betaler for 900/368. Flirer hver gang jeg snakker med lillesøster i spania... Siste nytt er nå at di skal sette ned farten til isdn fart for å unngå p2p... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Er det noen som har mailet/skrevet brev til Telenor og spurt, "Hvorfor har dere 1Gb grense?" ...i så fall, hva har de svart? (Ren kuriositet) Jeg kan ikke si at Telenor er no' særlig glupe nei. Forleden møtte jeg en Stjele...ops..Telenor selger som begynte å mase om den stygge 349,- kroners pakken, da jeg spurte om hvor mye man måtte betale for fast IP så visste han ikke hva det var. Morro. Det er sikkert to-tre smartinger ansatt i Telenor og resten er dumme kudebehandlere som ikka fikk jobb hos Burger King og som vet hva en data er. Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Skulle bestilt før som jeg gjorde... 1024/256 Ubegrenset nedlastning! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Vi kan være glade vi ikke bor i spania, der betaler di omtrent det samme for ei ymse linje 128/128 som vi betaler for 900/368. Flirer hver gang jeg snakker med lillesøster i spania... Siste nytt er nå at di skal sette ned farten til isdn fart for å unngå p2p... eh nei? Bodde selv i Spania og der fikk jeg 256/128 (fri nedlasting of course) for litt under 280 spenn. For rundt hundre mer for du 512/128. Hvis du derimot er heldig, og bor i en storby, får du megabit til under 300 spenn. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 De som har 1GB sperre betaler mindre enn de som ikke har 1GB sperre fra telehor. Kort sagt, det er ikke noe å klage over. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Kort sagt, det er ikke noe å klage over. Hva blir det neste? At Oslo Sporveier begynner med en grense på hvor mange km du kan reise hver mnd med månedskortet? At Burger King kaster deg ut av lokalene etter en halvtime, fordi de har en halvtimes grense? At hardware.no setter en grense på hvor mange poster du kan poste her hver mnd!? Jeg mener...tross alt, du bruker jo opp litt av båndbredden til hw!! ...Telenor = Patetisk Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Skal vi se... Telenor har dl cap fordi de må betale linjeleie pr. GB til... Hmmm... Telenor? 1 GB pr måned er forresten alt for lite, og det samme gjelder 10 og 30 GB. JEG angrer nå ikke på at jeg har Bluecom... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 OFF topic: PiRANhA, hva tid får vi se avataren din fra haka og nedover ? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Sikker på det nå piranha? 6500 pesetas for ei 256/128 linje er vell drøyt ja (faktiske download er langt under dette derfor 128/128) . Hvis du forstår spansk så kan jeg sikkert linke til flere linjer fra Telefonica amigo. Edit skriveleif... her er en link til en vanlig linje : http://www.telefonicaonline.com/on/onTOFic...ia+AHOG,00.html Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Kort sagt, det er ikke noe å klage over. Hva blir det neste? At Oslo Sporveier begynner med en grense på hvor mange km du kan reise hver mnd med månedskortet? At Burger King kaster deg ut av lokalene etter en halvtime, fordi de har en halvtimes grense? At hardware.no setter en grense på hvor mange poster du kan poste her hver mnd!? Jeg mener...tross alt, du bruker jo opp litt av båndbredden til hw!! ...Telenor = Patetisk Det jeg vil frem til er at telenor adsl uten gb sperre er like billig som hos andre isp'er. 1gb grense er vel beregnet for folk som bare skal surfe litt, og kanskje laste ned litt her og der... Ikke det at jeg liker telenor eller noe sånt..., men jeg skjønner ikke helt hva problemet er. btw har bluecom for tiden, er veldig fornøyd, sliper router for å dele internett i motsetning til "stjelenor" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå