TEO3201 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Ev venn av meg kjøpte seg en stasjonær gaming pc for en stund siden via komplett.no . Sammen med denne pcen fikk han en av "recovery" cdene med Windows 7, slik man gjør med nesten alle nye datamaskiner... Jeg vurderer å kjøpe meg en ny stasjonær, og lurte på om jeg må kjøpe en helt ny innstallasjons-cd eller om jeg bare kan låne den cden han fikk med sin pc og innstallere Win7 på min etter jeg har kjøpt delene. (Han kjøpte en ferdig "Komplett-pc" , jeg skal kjøpe delene og sette sammen selv.) Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Du må kjøpe egen lisens ja, men holder med OEM. Lenke til kommentar
Joagamer Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Når du kjøper en PC ferdig montert, så følger det som regel med Windows. Om du velger å kjøpe uten Windows, så kan du enten kjøpe Windows diskene seperat (dyrt), eller bare kjøpe selve aktiverings-key'en (burde være billigere) og låne diskene av noen. Men det greieste er jo bare å kjøpe det sammen med PC'en. Edit: Kjøp en OEM-lisens ja. Endret 24. desember 2011 av Joagamer Lenke til kommentar
TEO3201 Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Når du kjøper en PC ferdig montert, så følger det som regel med Windows. Om du velger å kjøpe uten Windows, så kan du enten kjøpe Windows diskene seperat (dyrt), eller bare kjøpe selve aktiverings-key'en (burde være billigere) og låne diskene av noen. Men det greieste er jo bare å kjøpe det sammen med PC'en. Edit: Kjøp en OEM-lisens ja. Ok, takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå