artie Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Hei, er det mulig å få en sticky med tips til hva man bør ha med i et spørsmål før man poster i jusstråden? I den grad man har lyst til å hjelpe noen er det nesten umulig fordi folk ikke skriver all vesentlig og relevant informasjon i begynnerposten. Istedtfor må man bla seg gjennom flere sider med ofte irrelevante poster. Merker iallefall på meg selv at jeg ofte bare gir opp. Juss er et skriftlig håndtverk og ofte utelates både konkrete paragrafer fra avtaler, begrunnelsen for vedtak og påtalebeslutninger osv. Det er naturligvis et problem for veldig mange å beskrive et problem på en noe objektiv og leselig måte, men et godt utgangspunkt er iallefall ikke å være for spesifikk med mindre de tror det har betydning. Eksempelvis deles gjerne hele livshistorier. I tillegg er det ryddig å beskrive hendelser i kronologisk rekkefølge. Jeg regner med at andre har ytterligere innspill og at moderatorene kan utforme en form for mal dersom de er enige i forslaget. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Et problem jeg ofte støter på er at folk alt for ofte skal abstrahere så veldig. De nekter å være særlig konkret (kan ofte skjønne det, da de vel ikke vil bli gjenkjent), men når man ikke kjenner de konkrete fakta så er det vanskelig å gi fornuftige svar. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Problemet er vell at folk ønsker å framstille ting på en måte som fort kan være langt i fra realiteten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er absolutt mulig å få til en sticky. Spørsmålet blir hva som skal ligge i denne stickyen. På stående fot har jeg dessverre ingen fortreffelige idéer (altfor full av skinkestek), men jeg skal forundre meg litt over det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Alså problemet med å lage en sticky er vell at det finnes en million forskjellige saker men burde inneholde nok informasjon til at den som leser tråden skal kunne forstå, bedømme og få ei generell oppfatning av problemet. Dei som skriv lite informative poster leser som regel ikkje en sticky heller, men go for it! Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Informasjon som ofte mangler: * Alder på samtlige involverte parter * Konkretisert fabel som beskriver hendelsesforløpet objektivt * Redegjøring for forsikringer/avtaler/arbeidskontrakter og andre dokumenter som er relevante i forhold til hendelsen(e). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå