Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd! Ja Takk!!


Anbefalte innlegg

Hvem vil ikke ha bredbånd... skikkelig bredbånd (fiber)... akkurat som de har i Sverige og Finnland??

 

Da kan DU være med å påvirke dette!!!!

 

Hvordan?

 

Jo... her skal du høre;

Det har seg sånn at energiverkene ofte sitter på mye nedgravd fiber (som ikke er i bruk), og i tillegg er det en "smal" sak å legge fiber i Strøm-mastene som står der allerede.

Flere e-verk leverer skikkelig bredbånd til sine kunder... ta f.eks. Lyse og Agder Energi (her får kundene 10/Mbits, både ut og innhastighet!!!)

Det beste med denne løsningen er at vi som forbrukere får billigere og raskere internett, for ikke å snakke om kabel-tv og telefon, som ofte kan leveres i samme pakke.

 

Hvis du, som jeg, har sett deg lei på at Telenor skal styre folks mulighet til bedre og billigere data og tele løsninger, så RING eller send MAIL til ditt ENERGISELSKAP og spør om og når de skal begynne å levere skikkelig bredbånd.

 

Spre budskapet folkens... så får vi fortgang i sakene!

 

Bredbånd til folket.... Ja Takk!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å, hvorfor tenkte vi ikke på dette for 5 år siden? Da hadde vi alle sittet med 100mbit nå... du er jammen smart ass... hvis du ikke hadde kommet på dette nå hadde vi sittet med adsl i mange år til. :lol:

 

Jeg sender mail til viken energinett med EN gang! :-?

 

Sammen står vi forbrukere sterkere!

Viken er det energiselskapet som sitter på mest ubrukt fiber... så send mail du :)

Lenke til kommentar
Hvem vil ikke ha bredbånd... skikkelig bredbånd (fiber)... akkurat som de har i Sverige og Finnland??

 

I Sverige er jo dette kraftig subsidiert av staten da... I tillegg er jo de mest ekstreme løsningene kun tilgjengelig i tett befolkede områder...

 

Alle kommuner har ett e-verk... så det eneste du trenger å tenke på er å ringe eller sende mail, eller begge deler, til ditt energiselskap :)

Lenke til kommentar

Min strømleverandør har bredbånd (Trådløst nettverk -- BreezeACCESS)

 

Har hatt dette systemet nå i 1.5 år og er godt fornøyd. Det eneste er at prisen kunne kanskje vært lavere, men pytt.....

 

Her er en link til bredbåndleverandøren:

http://www.fosenkraft.no/bredband.php

 

Her er en link til utstyrsleverandøren:

http://www.alvarion.com/RunTime/Products_2...p?tNodeParam=15

 

Jeg er ikke sikker på om dette var svar på tråden, men ...

 

Bredbånd er BRA og fremtidsrettet: :woot:

Lenke til kommentar
Ahhhh. Alleredefått bekreftelse jeg, at de skal begynne å bygge ut nøyaktig likt det Lyse har i Stavanger her i Haugesund. Bare synd jeg sitter på en 2års periode med NGT da :lol:

 

Lyse har en ordning for de som er bundet til abonnement og som vil bytte til Lyse. De gir inntil 6 mnd gratis internett mens kontrakten løper ut på ditt gamle abonnement. Har selv ngt som går ut i juni neste år, og får lyse i januar.

Lenke til kommentar
Kan jeg også få lov å ringe? Og i så tilfelle får jeg lov å ringe hvilket som helst energiverk da? :o :roll: :o

 

Ring eller mail... hovedsaken er at så mange e-verk som mulig får teften av at fiber gir penger i kassa, som igjen resulterer i bedre tilbud for oss forbrukere.

Du må selvfølgelig henvende deg til ditt lokale e-verk :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...