Gå til innhold

HomeGroup Listener service terminated - 2147023143

Vizla

Anbefalte innlegg

Har et problem jeg har vært plaget med en god stund nå. På hjemmenettverket kan alle maskiner se denne, men denne kan kun se en annen maskin(Har satt opp nettverk på nytt, testet alle maskiner som "moder-maskin"). Jeg mistenker at den feilen som kommer i event log ved hver oppstart er grunnen:

The HomeGroup Listener service terminated with service-specific error %%-2147023143.

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
 <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" /> 
 <EventID Qualifiers="49152">7024</EventID> 
 <Version>0</Version> 
 <Level>2</Level> 
 <Task>0</Task> 
 <Opcode>0</Opcode> 
 <Keywords>0x8080000000000000</Keywords> 
 <TimeCreated SystemTime="2011-12-23T18:28:25.386210600Z" /> 
 <EventRecordID>311608</EventRecordID> 
 <Correlation /> 
 <Execution ProcessID="620" ThreadID="724" /> 
 <Channel>System</Channel> 
 <Computer></Computer> 
 <Security /> 
 </System>
- <EventData>
 <Data Name="param1">HomeGroup Listener</Data> 
 <Data Name="param2">%%-2147023143</Data> 
 </EventData>
 </Event>

Etter søk fikk jeg tips om å slette en viss fil(husker ikke hvilken i farten), men dette løste ikke problemet. Andre idèer? Alt mottas med stor takk.

Forøvrig en liten ninja med et annet problem:

The following boot-start or system-start driver(s) failed to load: atitray

Har sjekket standard-mapper, søkt gjennom registeret etter "atitray" og sjekket alle vanlige steder(run/run once på alle domener) men finner ingeting. Hvor har denne sniken gjemt seg?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I found that if Windows Firewall service is disabled and a 3rd party Firewall is not found, Windows will not allow the HomeGroup Listener to run and gives you the 2147023143 error. If the above is true for you, re-enable Windows Firewall service or try set it at least to manual then attempt to start the Listener.

In my case, I was able to restart the Homegroup Listener after doing this. I had disabled the firewall and hadn't installed my preferred 3rd party app yet.

http://www.sevenforums.com/network-sharing/17839-homegroup-functionality-broken.html

Er også tips om å delete filer i C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking

Ps! vis skjulte filer/mapper og OS-System filer/mapper må slås på i folder options .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Alle filer i C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking

? Føler meg usikker, da noen sier en av filene der og noen sier alle :)

Jeg har tredjeparts brannmur kjørende, så det skal ikke være problemet(Comodo).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Du kan jo teste med å disable den for så å aktivere windows sin.

Og da startet plutselig Homegroup listener.. Tips til hvordan jeg kan løse så Comodo oppdages korrekt, og Hg l ikke sperres? (Eventuelt, hvordan er det å kjøre Windows Firewall sammen med Comodo? Blir veldig smør på flesk uansett men..)

Lenke til kommentar

Les :

http://www.outpostfirewall.com/forum/showthread.php?26219-Listener-Service-and-HomeGroup/page3

The "windows" firewall was disabled but the service needs to be running otherwise this error occurs. I guess that's another item for the list for people using a third party firewall.

The Windows firewall does not have to be on for Homegroups to work. In fact, it should be off when outpost is installed in order to prevent conflicts.

Homegroups can be used by any Win 7 version but the Starter and Home Basic versions can not create a homegroup.

For a homegroup to work:

+ The network location has to be set to Home. Homegroups don't work unless on a home private network.

+ Network discovery has to be turned on.

+ The Peer Networking Grouping, HomeGroup Provider, Homegroup Listener services and their dependencies have to be running

+ IPv6 must be enabled for that specific interface.

+ Only one homegroup can be created. If one is present delete and start over.

+ The machine has to be connected to a network in order to join a homegroup.

A homegroup is generally created automatically when Win 7 is installed. Normally it's pretty simple since it does it all by itself. Most problems are due to unintented consequences caused by disabling services and features.

Man kan jo og spørre seg om en 3'parts firewall er nødvendig. Firewall inkl i Windows 7 er ikke møkk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Man kan jo og spørre seg om en 3'parts firewall er nødvendig. Firewall inkl i Windows 7 er ikke møkk.

Mulig, men desverre har den ikke de funksjoner jeg trenger og er veldig tungvindt å konfigurere i motsetning til Comodo med en enkel liten popup.

Dog, etter litt testing viser det seg at dette ikke var problemet mitt i forhold til hjemmenettverket. Jeg får fortsatt spørsmål om brukernavn/passord på en maskin uten dette, og ser kun 2 av 5 maskiner på nettverket totalt(Om du har noen tips her hadde det vært fantastisk, men vit at jeg tror det meste er testet nå, og mistenker det har med posisjonen til Jupiter på natthimmelen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...