Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg føler meg ensom. jeg begynte på VGS i år og jeg sliter litt med venner osv. Jeg har blitt kjent med alle i klassen men jeg føler noen ganger at jeg ikke er velkommen. Jeg har noen venner fra før av, men nå som vi ikke går på samme skole så treffes ikke vi så ofte. og når vi først møtes er det ofte over skype. fordi de er veldig glad i spill. det er ikke jeg. Så nå sitter jeg her da. Og mange på skolen kjenner hverandre fra før av så om de føler at de ikke trenger flere venner liksom. Så de vil ikke. Høres rart ut, jeg vet. Men er det noen som har noe tips?

 

(Vet denne posten ble litt teit, men det er litt vanskelig å forklare. håper dere forstår. :S)

 

God jul! :)

 

Postet av anonym: 3eea8602e47cfabf0a9de97f53fa76ea

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit hva du snakker om, hadde det på samme måte gjennom 8ende og 9ende trinn. ikke gøy i det hele tatt, beste tipset jeg kan gi er å være frampå, inviter folk over til deg og inkluder deg selv så mye som mulig.

 

Lykke til :)

ja, jeg får vell prøve det. blir vanskelig :/

 

noen flere tips folkens?

 

Postet av anonym: 3eea8602e47cfabf0a9de97f53fa76ea

Lenke til kommentar

Kom deg ut av hybelen / huset! :)

 

For eksempel regner jeg med at det skjer forskjellig mtp konserter og slikt. Hører du på jazz og bor i en liten / middels stor by, finnes det sikkert en jazzklubb i nærheten som er åpen minst en gang ukentlig, og der møtes det ofte forskjellig folk.

 

I hjembyen min ble det også ofte arrangert hybelkvelder på en av ungdomsklubbene i byen. Her ble det laget ordentlig middag, og nettopp folk som ikke kjente så mange enda samlet seg for å møte nye folk. Anbefales!

 

I tillegg kan du jo prøve å få deg noen fritidsaktiviteter? Enten du driver med sport eller noe annet er det nesten garantert at flere vil synes det er artig! Du kan jo også søke deg inn på kulturskolen mens du har sjansen, og lære deg å spille et instrument. Jeg gjorde dette selv i fjor (err, tidligere i år), og angrer sterkt på at jeg ikke gjorde det tidligere! Kom deg i en ordning med 50/50 band og individuell undervisning, spesielt om du har littegrann peiling på å spille fra før. Da får du nemlig et knallsterkt incentiv til å øve, og det er utrolig artig!

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg for to år siden. Sommeren etter ungdomsskolen flyttet jeg til en annen by og begynte på en skole der jeg ikke kjente en sjel. Jeg skal ikke fortelle hele historien om hva jeg gjorde, men mitt tips er at du må inkludere deg selv. Som du sier, så har de andre allerede etablert sine grupper, så de vil derfor ikke komme til deg med en gang. Hvis du vil komme inn i fellesskapet må du til å begynne med invitere deg selv med på ting og bare henge deg på. Så vil det ble mer naturlig å be med deg etter hvert.

 

Det står mye nyttig på denne siden: http://www.succeedsocially.com/

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg for to år siden. Sommeren etter ungdomsskolen flyttet jeg til en annen by og begynte på en skole der jeg ikke kjente en sjel. Jeg skal ikke fortelle hele historien om hva jeg gjorde, men mitt tips er at du må inkludere deg selv. Som du sier, så har de andre allerede etablert sine grupper, så de vil derfor ikke komme til deg med en gang. Hvis du vil komme inn i fellesskapet må du til å begynne med invitere deg selv med på ting og bare henge deg på. Så vil det ble mer naturlig å be med deg etter hvert.

 

Det står mye nyttig på denne siden: http://www.succeedsocially.com/

ja jeg får vell gjøre det! takk for tips! :) skal sjekke ut linken i natt ;)

 

God Jul! :D

 

 

skulle egentlig være anonym men det går bra ;)

Endret av bangsund
Lenke til kommentar

Husk at man ikke kan forvente at andre interesserer seg for deg, med mindre man engasjerer seg selv også. Plukk opp telefonen og spør noen kameraeter hva de har tenkt til å gjøre, eller om det skjer noe denne dagen. Det føles kanskje ubehagelig å invitere deg selv med, men det er nettop det du er nødt til å gjøre for å komme inn i sosiale omgangskretser. Det skal ikke mange gangene til før du plutselig blir en naturlig del av et fellesskap og blir en person det er naturlig å invitere. Heng deg på vennene dine!

 

Prøv å tenk positivt. Om du ikke er fornøyd med deg selv kan du ikke forvente at andre skal bli interessert i deg. Kle deg slik at du føler deg vel. Bruk smilet for alt det er verdt. Utstråling er gull verdt! Om du virker både utadvendt, positiv og spennende blir det mer attraktivt for andre å ta kontakt med deg. En smilende og oppriktig glad person blir lagt merke til. En stum og beskjeden person blir fort ignorert. De færreste ønsker å bruke tiden sin som psykolog for andre, de vil heller bruke tiden med andre på å ha det moro. Gi slipp på problemene dine, og fremstå som en positiv person. Inviter deg selv i samtaler. Kom gjerne med morsomme inspill, bare pass på at du ikke tar for stor plass og blir overdøvende. La andre slippe til, og interesser deg for det som blir sagt. Øv deg på å høre på andre mennesker. Dersom du er en god lytter vil personer du snakker med føle seg vel rundt deg.

 

Du er rett og slett nødt til å markedsføre deg. Finn de gode kvalitetene ved deg som du kan forbedre og vise frem for andre. Tenk gjennom hva for en person du ønsker å fremstå som. Hva er målet ditt?

Romjulen er en flott tid til å tenke over livet og seg selv. Det nye året er en glimrende sjanse for deg til å være den du ønsker å være. Med små mål merker du fremgang, og med fremgang vokser positiviteten og viljen. Få rutine inn i hverdagen.

 

Lykke til! Vi er mange som er, og har vært i situasjonen du nevner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...