Gå til innhold

Postnuke - noen spørsmål angående konfigurasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig innstalert postnuke på siden min: www.sprengt.com

Jeg driver nå å konfigurer Postnuke, og i den sammenhengen har jeg noen spørsmål.

1. Er det mulig å gjøre slik at alle nye seksjoner jeg legger til automatisk dukker opp i menyen som underlenker under seksjoner?

Slik at menyen blir seendes ut noe i denne duren:

Reviews

Søk

Seksjoner

-Bilder

-Video

-Filmer

Statistikk

Sjekk ut menyen på denne: http://rullings.com/index.php om du ikke er sikker på hva jeg vil frem til. Jeg har lett rundt i administrasjons menyene, men har ikke blitt noe klokere.

2. Jeg har innstalert norske språkpakker på innstalasjonen. Når jeg logger meg inn som admin og trykke "les mer" på en artikkel i "news", så får jeg opp en liten meny under topicen i artikkelen der det står "slett" og "rediger". Men når jeg trykker på "slett" eller "rediger" kommer jeg bare til en blank side. Tyder på at det er en eller annen feil i koden eller noe slikt. Når jeg går inn på "adminstrasjon" menyen derimot, kan jeg både slette og redigere artikler. Noen som vet om det er noen måte jeg kan fikse "død" linkene på "news" forsida, slik at jeg slipper å rote meg inn i administrasjon menyen for å slette eller redigere innlagte nyheter?

3. Jeg var rett etter jeg innstalerte postnuke inne i administrasjons menyen og deaktiverte "administration message". Nå vil jeg "skru på" denne funksjonen igjen. Jeg har både gått inn i "Blocks" og aktivert "Administration Messages" jeg har også gått inn i "Modules" og sett etter at den er aktivert der også. Men dette til tross, administrasjons messagene jeg legger til vises ikke på førstesiden. Når jeg laget administration messagen så satte jeg: Språk=alle , Aktiv=Ja, Vis=alle besøkende. Men admin messages kommer altså ikke opp på førstesiden fordi. Noen som har noen anelse hva dette kan ha seg? Eventuellt hva jeg må gjøre for å fikse dette.

Ble litt mange spørsmål dette, men hadde vært meget taknemmelig om noen hadde kunnet svare på vertfall noe av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...