Gå til innhold

Hore har hacka pc'en min...

Anbefalte innlegg

JAh, en eller annen har hacka pc'en min. Etter at pc'en har stått på i ca. 10 min. så kommer det en sak opp på skjermen med et feilmeldingsikon(rød runding med hvitt kryss inni) og masse rditt om at systemet skal shutte ned. Under der går det en counter på 1 minutt og da den kommer til null så restarter maskinen. Meeeeget irriterende. Noen her som vet hvordan jeg kan få fjerna denne dritten fra maskinen min?

Mvh Fingolfin :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har fått msBlast viruset som alle snakker om!

Gå her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=71429 les litt

For å sjekke om du har viruset: Tast ctrl-alt-del på tastaturet, klikk på oppgavebehandling (Task Manager), og velg så Prosesser (processes). Se om du finner MSBLAST.EXE i den oversikten som kommer opp. Hvis ja, har du viruset!

hvordan få det fjernet: Du må først avslutte prosessen MSBLAST.EXE fra vinduet. Så klikker du helt til venstre på grunnlinjen (start). og velger så Kjør (Run). Skriv REGEDIT i den boksen som kommer opp, og klikk OK. Her får du fram et Explorer - Lignende opsett. Klikk deg fram til 'HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun og fjern (delete) verdien "windows auto update=msblast.exe" Lukk Regedit-vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...