Gå til innhold

Tastaturet tar kvelden når jeg laster ned

Anbefalte innlegg

Jeg har et multimediatastaur fra clas ohlson. Et lite tastatur med en innebygd musekule. Fant det ikke på nettsiden deres lenger.

Tasturet funker helt fint. Unntaket er når jeg laster ned.

Med en gang jeg begynner å laste ned f.eks. en torrent e.l blir tasturet helt elendig. Jeg må trykke på samme knapp 3-4 ganger før det reagerer og musa blir utrolig treig og reagerer dårlig den og. Vet at det ikke er verdens beste kvalitet på tastauret, men synes allikvel det er rart at det blir sånn akkurat når jeg setter på en nedlasting.

Har to kamerater som har samme tastaur. Han ene har samme problem som meg, mens han andre ikke har noen problemer med det i det hele tatt.

Hva kan dette skyldes? er utrloig irriterende å ikke kunne bruke tastauret mens nedlastinger står på i bakgrunen.

Noen her som har hatt samme problem? eller vet hva det kan skyldes? bruker utorrent som nedlastingsprogram, hvis det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er trådløst, men det blir jo bare dårlig når jeg laster ned. Ellers funker det fint.

Hvorfor blir det bare elendig når jeg laster ned?

Dersom PC-en som kjører torrent trådløst koblet til nettverket så kan den relativt store trafikken over trådløst som dette medføre gjøre at de trådløse signalene fra tastaturet ikke kommer fram. Ved vanlig bruk er det så mye ledig kapasitet på et trådløs nettet at en konflikt ikke skaper problemer. De bruker begge 2,4 GHz båndet, og kan faktisk bruke nær samme segmentet i dette båndet. Tastaturet har også en svært svak sender/mottaker som ikke klarer å "overdøve" de sterkere signalene fra et trådløst nett.

Man kan søke å fikse problemet med å skifte kanal på det trådløse nettet. Standard er kanal 6, prøv kanal 2 eller 12. Men jeg har opplevd at ved visse tastatur hjelper ikke dette en gang.

Og problemet ditt er ikke uvanlig, jeg har opplevd det ved minst to trådløse tastatur.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Det er nok det som er problemet. For pcen ellers fungerer fint selv om jeg laster ned. Kan se på film, spille spill osv uten at de blir påvirket av det

Hvordan skiter jeg kanal på det trådløse nettet? Jeg har en d-link router hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Har vært inne på routeren og endret kanal nå. Prøvde både kanal 2 og 12, men det fikset ikke problemet. Satt på 6 torrents og tastaturet ble like ille som det har pleid å bli.

Er det andre ting jeg kan gjøre for å fikse det?

Tastaturet jeg har har ikkeno produsentnavn og heller ingen brukermanual, så det virker ikke som det beste tastaturet i verden, men jeg liker oppsettet veldig godt. Er så utrolig ryddig og digg å bare ha den lille plata med taster og mus i ett som man bare kan sende rundt hvis man har fest osv. I tillegg har den multimediaknapper som er veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...