Gå til innhold

Harddisk er helt dø

chris_90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du hadde ting på den som du ikke har backup av, så kan det sannsynligvis bli et problem om motoren ikke spinner opp disken i det hele tatt. Ellers må du som nevnt over, sende den i retur. Om du får en ny disk i retur per i dag er ofte opp til butikken du kjøpte den i. Noen ganger får du rett og slett bare beløpet du betalte for disken tilbake.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Edit.

Strøm da ? har du koblet strøm til HDD når du brukte det ?

Kabel fra strømforsyning(sata) mener du?

Ja,det har jeg.

Okei :) tenkte kanskje du hadde glemt det når du bare skrev opp den kablen du har bilde av i første post :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Om du hadde ting på den som du ikke har backup av, så kan det sannsynligvis bli et problem om motoren ikke spinner opp disken i det hele tatt. Ellers må du som nevnt over, sende den i retur. Om du får en ny disk i retur per i dag er ofte opp til butikken du kjøpte den i. Noen ganger får du rett og slett bare beløpet du betalte for disken tilbake.

Egentlig ikke så interessert i en ny en, det er data jeg må få tak i.

Alle bilder,skoledokumenter...pleier alltid ta kopi og det har jeg men ikke av alt.

Edit.

Strøm da ? har du koblet strøm til HDD når du brukte det ?

Kabel fra strømforsyning(sata) mener du?

Ja,det har jeg.

Okei :) tenkte kanskje du hadde glemt det når du bare skrev opp den kablen du har bilde av i første post :)

Ja godt at du sa ifra,legger den til nå:)

Lenke til kommentar

Er ganske surt når sånt skjer. Trur den er helt død.

Har hatt samme problem selv et par ganger. Men der var det heldigvis ikke så mye viktig innpå.

Noen dager så funket HDD andre ikke. kom helt an på. Så den var egentli helt død sånt sett.

Holdt jeg HDD i en vinkel så funket den av og til :p

Lenke til kommentar

Er det noen andre amatør utstyr jeg kunne brukt til få liv i den?

Hva med å bytte den derre plata glemt navnet?

Vel, det kan være kretskortet som er feilen, da må du i så fall få tak i et kretskort som er fra samme modellen. Om det virker er en annen sak. Er det eneste jeg kan tenke på i farta.

Lenke til kommentar

Er det noen andre amatør utstyr jeg kunne brukt til få liv i den?

Hva med å bytte den derre plata glemt navnet?

Vel, det kan være kretskortet som er feilen, da må du i så fall få tak i et kretskort som er fra samme modellen. Om det virker er en annen sak. Er det eneste jeg kan tenke på i farta.

Ja kretskort eller logic board, tror jeg prøver det hvis det er eneste alterntivet.

Ja kan jo sette den i kjøleskapet!))

Lenke til kommentar

Kan hende det funker å legge den i plastpose i fryseren i et par timer. Hvis feilen er mekanisk kan dette funke. Da vil delene holde seg kalde og sammentrukket pga temp lenge nok til at det kan gå å berge ut data. Jeg reddet dataen fra en ekstern WD MyBook slik en gang. Etterpå fikk jeg den aldri i gang igjen.

Lenke til kommentar

IBAS kan hjelpe deg mot et lite vederlag på fra 7990kr og oppover.

hehe ikke sant.

Kan hende det funker å legge den i plastpose i fryseren i et par timer. Hvis feilen er mekanisk kan dette funke. Da vil delene holde seg kalde og sammentrukket pga temp lenge nok til at det kan gå å berge ut data. Jeg reddet dataen fra en ekstern WD MyBook slik en gang. Etterpå fikk jeg den aldri i gang igjen.

Har lagt den inn i fryseren 20.30 so venter og ser om det funker..

Lenke til kommentar

Det du må huske og det jeg poster her er for fremtidige som finner tråden via Google er at når du først har gjort dette og mer du prøver slike løsninger, jo MER ødelegger du dataene på disken og DYRERE blir det hos IBAS gutta.

En jobb som kunne ha kostet 3000, blir plutselig 12000.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Billigere og enklere med backup , men det er nesten ingen som gidder.

I mine øyne sier man seg enig i å tape data eller betale 10+K med en gang man velger å ikke ha backup.

Og siden man da har valgt det så der det vel bare til å ringe ibas eller kaste disken?

Man må jo stå for valgene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...