Gå til innhold

[Løst] QPAD MK-80 vs MK-50 - Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MK-50

post-227710-0-38877400-1324658780_thumb.png

MK-80

post-227710-0-33139700-1324658799_thumb.png

Litt sent svar dette, men forskjellen ser ut til å være at MK-80 bruker Cherry MX Blue brytere, mens MK-50 bruker Cherry MX Red brytere. Forskjellen på disse er ganske store.

Blue regnes som de beste til skriving, de har en taktil "bump" man føler når knappen registrer, de har også en svak "click-clack" lyd når man aktiverer tasten.

Rød er derimot lineære og lager ikke lyd, de har altså ingen taktil "bump", sammenlignet med de sorte bryterne (som er de vanligste lineære, disse er blant annet i SteelSeries sine 7G og 6Gv2) er de røde ganske mye lettere. De røde er ikke like gode å skrive på som de blå, men er bedre til fps-type spill. Rød brytere har tidligere ikke vært så populært, og har ofte vært vanskelig å få tak i, en trend som viser seg å være i ferd med å snu, ettersom at de nye Corsair tastaturene også bruker Cherry MX Red.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg tenker å gå til innkjøp av qpad mk80 som deg.

Et spørsmål:

Har dette tastaturet stor "enter" tast over shift? Dette er litt viktig for meg.

På div nettbutikker er tastaturet avbildet med liten "enter"tast, mens på f.eks youtube

ser jeg at den svenske versjonen har vanlig enter tast

MvH

NiCON

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...