greenman Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva er egentlig forskjellen på disse? Sammenligner de på MPX.no og den eneste forskjellen jeg ser er vekten. Begge er jo mekanisk, så hva er det MK-80 har som ikke MK-50 har, og er MK-80 verdt prisforskjellen? Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 MK-50 MK-80 Litt sent svar dette, men forskjellen ser ut til å være at MK-80 bruker Cherry MX Blue brytere, mens MK-50 bruker Cherry MX Red brytere. Forskjellen på disse er ganske store. Blue regnes som de beste til skriving, de har en taktil "bump" man føler når knappen registrer, de har også en svak "click-clack" lyd når man aktiverer tasten. Rød er derimot lineære og lager ikke lyd, de har altså ingen taktil "bump", sammenlignet med de sorte bryterne (som er de vanligste lineære, disse er blant annet i SteelSeries sine 7G og 6Gv2) er de røde ganske mye lettere. De røde er ikke like gode å skrive på som de blå, men er bedre til fps-type spill. Rød brytere har tidligere ikke vært så populært, og har ofte vært vanskelig å få tak i, en trend som viser seg å være i ferd med å snu, ettersom at de nye Corsair tastaturene også bruker Cherry MX Red. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Endte opp med MK-80. Veldig fornøyd Digger å skrive på det. Lenke til kommentar
Corna Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg tenker å gå til innkjøp av qpad mk80 som deg. Et spørsmål: Har dette tastaturet stor "enter" tast over shift? Dette er litt viktig for meg. På div nettbutikker er tastaturet avbildet med liten "enter"tast, mens på f.eks youtube ser jeg at den svenske versjonen har vanlig enter tast MvH NiCON Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Normal størrelse på Enter. Om du ønsker stor Enter-tast kan du se på Steelseries 7G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå