Gå til innhold

Hjelp til å sette opp FTP-server

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver og prøver å sette opp en FTP-server, men har ikke fått det til ennå. Har både GuildFTPd og Serv-U installert, har satt opp server med begge disse, men når jeg prøver å koble til for å teste får ikke klienten (CoreFTP) kontakt. Så har en mistanke om at det er ruteren og/eller en brannmur (bruker bare Windows 7 sin innebygde) som blokkerer. Har prøvd å åpne port 21 i ruteren (en Asus RT-G32) uten at det hjalp.

Noen som har noen ide om hva som blokkerer tilgangen til serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ålreit, men er dette riktige innstillinger i ruteren?

Virtual Server List

Service Name Port Range Local IP Local Port Protocol

ftp 21 192.168.1.150 21 TCP

Er det noe mer jeg trenger å gjøre i ruteren?

Service Name: ftp

Port range: 21

Local ip: 192.168.1.150

Local port: 21

Protocol: TCP

Lenke til kommentar

Er du sikker på at porten i det hele tatt er åpen da? Kort sagt er det snakk om å åpne porten i routerns firewall for din lokale IP, og åpne port i firewallen til Windows og evt. andre programmer som også blokkerer (sjekk eventuelle antivirus-programmer). Om alt det er/burde være OK, test med denne siden om du ikke har noen andre servere å teste med.

Lenke til kommentar

Kan nok hende du har en router som ikke støtter loop-back.. og da vil du ikke kunne sende et signal ut på nettet for så å motta det igjen.

Sleit med det samme for noen år siden, da med en d-link router..

Men om jeg prøvde å koble meg til fra en ekstern ip, så gikk det helt fint :)

Lenke til kommentar

Ser at du klarte å komme inn, Occi. Da er det altså bare jeg som ikke får koblet til min egen server (trodde det var en måte man kunne teste om den funka på).

Var litt ustabilt/oppførte seg merkelig. Først fikk jeg success i en klient (dolphin), prøvde deretter med en annen (filezilla) og da stod det at det ikke fungerte. Derimot fikk jeg pinget helt fint, men det står at det er stengt tror jeg (er ikke så kjent med nmap, så er ikke helt sikker).

~ > nmap -Pn -p 21 84.216.133.156
Starting Nmap 5.51 ( http://nmap.org ) at 2011-12-23 18:35 CET
Nmap scan report for 84.216.133.156
Host is up.
PORT   STATE    SERVICE
21/tcp filtered ftp

Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 2.07 seconds

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...