Gå til innhold

WoW skifter målgruppe og blir barnespill?

Anbefalte innlegg

Activision Blizzard`s Mists of Pandaria

wowx4-screenshot-10-large.jpg

Dreamworks KungFu Panda

kungfu-panda.jpg

Og snart kommer KungFu Panda 3...

"“The origins of Po and his story actually go back to something we always hoped and imagined had 6 chapters to it,” Jeffrey told the press. “The writers actually mapped out what is an arc to Po and his story that would take place from the moment we meet him and his origin to basically a full journey for him and we know that at the end of this movie is the first peek through the window of what chapter 3 is.”

Yes, there will be a Kung Fu Panda 3 and work is already underway on it and there will be even three more after!"

Hvis dem er smarte lanserer de film nummer 3 samtidig som Blizzard lanserer MoP og svever litt på pandabølgen :)

Jeg har følgt meg på pressemeldinger og uttalelser fra Blizzard og de har flere ganger indikert at de ønsker å få barn til å begynne å spille fra tidlig av fordi de er mer stabile kunder enn voksne spillere, nå virker det som at de gir gass og jeg blir ikke forundret dersom de endrer betalingsmodellen eller tilpasser den for å gjøre den mer barnevennlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var vel ikke akkurat nytenkende kritikk? Ellers vil jeg minne om at Warcraft-universet alltid har vært en tegneseriegreie som ikke er ment å være overseriøst. De som har spilt WC2+expansion forstår nok hva jeg mener.

Men selvsagt prøver WoW å skaffe nye kunder. Det vil en hver bedrift gjøre.

Lenke til kommentar

Tror faktisk det blir det mest spennende exp så langt. Er bare kids som holder på å bli voksen som syter over dette ^^ men roer seg nok ned når den først er ute.

Den observasjonen har eg til dels gjort og. Føler liksom at dei fleste på min alder eller eldre egentlig gleder seg til å leke ninja, eller å spille panda. Det eg er mest sur for er at en ikkje kan være druid og ha pandaform!

Lenke til kommentar

Tror faktisk det blir det mest spennende exp så langt. Er bare kids som holder på å bli voksen som syter over dette ^^ men roer seg nok ned når den først er ute.

Av de jeg har pratet med så er det de beste spillerene som har vært minst fornøyd, når spillet skal tilrettelegges for barn må det også forenkles og gjøres mindre komplisert.

Det finnes spill hvor du kan har to stats, defense og attack. Tanks samler på defense mens dps-klasser samler på så mye attack som de kan få. Så enkelt tror jeg ikke wow vil bli men gode spillere liker utfordringer og dette eroderer bare mer og mer bort på fra wow.

Om et spill ser barnslig ut er kanskje ikke så viktig, men når vanskelighetsgraden begynner å bli sammenlignbart med Josefine på Skoletur så mister noen interessen.

josefine_paa_skolen_m.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Av de jeg har pratet med så er det de beste spillerene som har vært minst fornøyd, når spillet skal tilrettelegges for barn må det også forenkles og gjøres mindre komplisert.

Det finnes spill hvor du kan har to stats, defense og attack. Tanks samler på defense mens dps-klasser samler på så mye attack som de kan få. Så enkelt tror jeg ikke wow vil bli men gode spillere liker utfordringer og dette eroderer bare mer og mer bort på fra wow.

Om et spill ser barnslig ut er kanskje ikke så viktig, men når vanskelighetsgraden begynner å bli sammenlignbart med Josefine på Skoletur så mister noen interessen.

josefine_paa_skolen_m.jpg

Definer "beste", men om du mener de topp guilds så står de bare for 5% av wow gamere.

Lenke til kommentar

Definer "beste", men om du mener de topp guilds så står de bare for 5% av wow gamere.

Poenget er at spillet blir mer og mer attraktivt for de som ikke er gode, og mindre for de som er gode. Dette betyr ikke at spillet går i feil retning, snarere tvert imot, men at de som er gode kanskje bør se seg om etter noe annet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

WoW er mer avansert og komplisert i dag, enn det var når det kom.

Pandaren har vært i Warcraft veldig lenge før Kung Fu Panda. Døfødt sammenligning.

Selv er jeg en voksen mann, og gleder meg til MoP. Mest fordi jeg elsker kinesisk arkitektur og natur.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Poenget er at spillet blir mer og mer attraktivt for de som ikke er gode, og mindre for de som er gode. Dette betyr ikke at spillet går i feil retning, snarere tvert imot, men at de som er gode kanskje bør se seg om etter noe annet?

WoW er fremdeles utfordrende. Selv driver jeg og guilden min med Spine of Deathwing Heroic. Det er veldig utfordrende.

Bare fordi WoW har bred appell (som er nøkkellen til dets suksess) så betyr ikke det at det også er lett. Her er det noe for alle. De som spiller 1 timer hver søndag, og de som raider 37,5 time i uken. Her kan alle finne en utfordring.

Skjønner meg virkelig ikke på deg og din svertekampanje, Pycnopodia.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...