CZ28 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Har en 3 år gammel PC med ASUS P5K-V hovedkort og Intel Core 2 quad Q6600 2400mhz CPU. Har fått "Bluescreen" i windows XP som forteller meg : "irql not less or equal". Jeg går inn i bios og der står VCORE 12v voltage på 0.616v. Bokstavene er røde og forteller meg at noe er galt. Har prøvd med annen strømforsyning uten noe endring. Kan det være noe galt med selve hovedkortet som ikke får nok strøm? Hvor finner jeg i så fall et tilsvarende nytt hovedkort som kan passe? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 prøv å stille manuelt Lenke til kommentar
CZ28 Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 Er ikke mulig å stille manuelt i bios på dette hovedkortet. Hvordan gjør man dette i så fall? Jeg kan kun velge "ignore", men den gir fortsatt like lite strøm Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Tro meg, den målingen der er helt feil og ute på bærtur. Hadde den vært reell så har PC'en din ALDRI startet, alt av vifter ville også stått BOM stille. Uansett, hovedkortet styrer ikke direkte hvor mye spenning som skal gis ut på 12V, det er det strømforsyningen som "bestemmer" (Avgjort av design, IKKE software) Endret 24. desember 2011 av 007CD Lenke til kommentar
CZ28 Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Kan stemme det.. Etter å ha lest på andre forum skulle ikke maskinen min startet i det hele tatt. Men jeg fikk samme røde tall opp etter å ha testet en annen strømforsyning. Når jeg nå starter opp PC'en får jeg også en advarsel om "CPU fan error", selv om den sviver og går fint. Ingen tegn til økt temperatur heller. Kanskje noe med dette å gjøre? På forhånd takk for flere tips! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Har du plugget CPU vifta i riktig kontakt? Det skal ikke ha noe å si på stabilitets problemene dine som kan være RAM eller at CPUen får for lite VCore, du kan prøve å buffe denne opp ett hakk eller 2 og se hva som skjer. Lenke til kommentar
CZ28 Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Pc'en er som sagt 3 år gammel og jeg har ikke rørt noen kontakter. (Har bare gjort den ren inni av og til) Hvordan kan jeg buffe opp CPU'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå