Gå til innhold

Kjøpe tv, minimum 46´´, 10-15k

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte det dukket opp noen romhjulstilbud/januar tilbud, hvilken tv bør jeg se etter? Kom gjerne med flere forslag :)

Størrelse:

46-50´´ish, sitter vel 3-4 meter unna

Prisklasse:

10-15k ca

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Har LCD i dag, men vet ikke hva man får best bilde på så det er det samme. Har overhode ikke behov for en sånn multimedia tv, har plenty med enheter jeg kan koble til. Det jeg derimot vil ha er ett utrolig godt bilde og 3D (og gjerne 4 hdmi innganger) - thats it!

Samsung, LG og Hiatchi (og andre billigmerker) er uaktuelt

Hva slags kildesignal har du?

Altibox, så trenger kun hdmi inngang

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

PS3 og bluray filmer

Skal du koble til pc?

Ja, hadde tenkt til å koble til en pc via hdmi.

Takk for svar :thumbup:

Endret av PerOpusen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic har pene bilder og den du nevnte sikkert helt grei. Samsung sine TVer har jeg positive erfaringer med. Mesteparten av tiden går jeg ut ifra at du kommer til å benytte deg av altibox sine bilder, og de har i hovedsak sd-sendinger. Fortsatt en stund til de blir faset ut.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du kaller noen produsenter for billigmerker selv om de har produkter i mange prisklasser, mens andre som også opererer i samme prisklassene ikke er det. Det er tross alt i de lavere prisklassene det er størst konkurranse. Sony som du linker til har en 46" i prisguide.no til rett over 5k. Er de og et billigmerke som du absolutt ikke skal ha?

Størrelsen på produsenten har litt å si på hvilke support de kan drive og. Du får stort sett det du betaler for i den prisklassen du sikter til. Let heller etter spesifikasjoner/design som passer deg og ta en tur til butikken for å se hva som passer deg best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...