Gå til innhold

Formatering av pc.

Anbefalte innlegg

Hei, aner ikke helt hvor denne tråden skulle plasseres, så beklager om jeg har lagt den på feil plass. Sitter nå på en Dell Inspiron 1720 som begynner å bli ufattelig treg. Det er ikke mye programmer på den, men den bruker alt for lang tid som f.eks bare det å skrive her så gir pcen meg nesten 1-2 sekunders delay før det jeg skriver kommer opp.

Vurderer dermed å formatere Pcen. Har funnet frem operativsystems cden, og drivere og gjort meg klar, men mens jeg satt og leste litt på nettet fordi jeg har aldri prøvd å formatere en pc før så kom jeg over denne lenken.

http://knowhow.com/article.dhtml?articleReference=143&country=uk

Vil dette fungere på samme måte? Er dette en bedre løsning? Har tatt backup og alt er klart til en formatering, men hvis lenken som jeg postet funker like bra, og sletter hele pcen så den er så god som ny, så vil jeg heller prøve det. Noen som har prøvd det før, eller som kan gi meg et pekepinn på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en raskere og mye enklere metode men det "beste" er å ta det manuelt med en ren windows-CD. Da slipper du unødvendig "bloatware" og lignende og siden du også må installere drivere manuelt så får du som oftest de nyeste driverne. Forutsatt at du har lasta de ned fra nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...