Troxx Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg har et 570GTX og et 7900GTO. Førstnevnte støtter dx11, men det gjør ikke 7900GTO. BF3 krever dx11.. Er det noe nytte med SLI her om det er mulig? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 SLi med slike ulike kort er IKKE en god løsning, ganske enkelt fordi det ikke funker Du må enten ha 1x 7900 GTO eller 1x 570 GTX til for å kjøre SLi, noen andre valg har du ikke. Men 7900 løsningen er den tregeste og dårligste veien du kan ta. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 BF3 krever et DX10-kort for å virke, men uansett. SLI virker bare med et annet kort med samme GPU, som 007CD sier. ATI-kort kan (med begrensninger), kjøre Crossfire med kort som ikke er like. Men de må være fra samme generasjon. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 Etter finlesing på Wikipedia så står det riktignok "identical" litt ute i teksten. Nå har jeg fått det godt inn, så jeg takker og bukker for svar. Men ny problemstilling: Jeg setter likevel inn 7900GTO kortet uten å håpe på noen SLI egenskaper. Jeg kjører dobbelskjerm oppsett. Kan da 570GTX drive spillet, mens 7900GTO driver å viser "assignments" eller "Battlelog".. på skjermen ved siden av, slik at 570 kortet blir avlastet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Etter finlesing på Wikipedia så står det riktignok "identical" litt ute i teksten. Nå har jeg fått det godt inn, så jeg takker og bukker for svar. Men ny problemstilling: Jeg setter likevel inn 7900GTO kortet uten å håpe på noen SLI egenskaper. Jeg kjører dobbelskjerm oppsett. Kan da 570GTX drive spillet, mens 7900GTO driver å viser "assignments" eller "Battlelog".. på skjermen ved siden av, slik at 570 kortet blir avlastet? Det vil fungere, men ikke forvent å vinne noe annet enn høyere støynivå og temperaturer grunnet dårligere plass innvendig. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg har tenkt å gjøre det samme.. Bruke et 580 GTX til spill og Quadro FX 4000 til CAD på samme maskin slik at de får hver sin skjerm. Regner med at de da vil kunne kjøre uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Jeg har tenkt å gjøre det samme.. Bruke et 580 GTX til spill og Quadro FX 4000 til CAD på samme maskin slik at de får hver sin skjerm. Regner med at de da vil kunne kjøre uavhengig av hverandre. Hvor mye vil 570 bli avlastet? Kan jo kople fra ekstraskjermen for å se om der blir noen merkbar ytelsesendring. Arni90 påpeker et par opplagte konsekvenser, men begrunner ikke hvorfor dette ikke vil gi noen fordeler. Skal vi bare ta hans ord for dette ... og droppe ideen? Endret 25. desember 2011 av Troxx Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg har tenkt å gjøre det samme.. Bruke et 580 GTX til spill og Quadro FX 4000 til CAD på samme maskin slik at de får hver sin skjerm. Regner med at de da vil kunne kjøre uavhengig av hverandre. Hvor mye vil 570 bli avlastet? Kan jo kople fra ekstraskjermen for å se om der blir noen merkbar ytelsesendring. Arni90 påpeker et par opplagte konsekvenser, men begrunner ikke hvorfor dette ikke vil gi noen fordeler. Skal vi bare ta hans ord for dette ... og droppe ideen? Hvor mye 570 blir avlastet? Jeg vil tippe ca 0.1% Windows aero er kjempelett å kjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå