FlinkeFreddy Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medierKan vedde på at 95% av nordmenn ikke har hørt om denne karen. Jeg høyner det til 99,9 % Jeg hadde ikke hørt om ham engang Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 IBM pc må vel kalles den første pc-en. men Xerox gjorde mye viktig for pc-er sånn vi ser dem i dag. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Nr 2 og 3 er egentlig ukjente for meg. Hørt om K&R C? Dessverre nei ( jeg har hørt om programmeringsspråket c ) Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 IBM pc må vel kalles den første pc-en IBM PC var langt fra den første PC-en, men var mer eller mindre et kopiprodukt som IBM rasket sammen i all hast, som svar på andre produsenters suksess med Personal Computers. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Dessverre nei ( jeg har hørt om programmeringsspråket c ) Brian Kerninghan og Dennis Ritchie var de som skrev "The C Programming Language" boken, kjent som "K&R C". Dennis Ritchie hadde også mye å gjøre med utviklingen av Unix. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt . Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort . pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å trekken noen konklusjon på at artikkelen vil gi et inntrykk av at den moderne pc startet med ikoner. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt . Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort . pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å trekken noen konklusjon på at artikkelen vil gi et inntrykk av at den moderne pc startet med ikoner. artikkelen gir inntrykt at at den første pcen startet med et ikon basert brukergrensesnitt. men det vet man at ikke er riktig . Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Det blir feil å sette fingeren på en bestemt boks og si at dette er den første PCen, eller at denne teknologien definerer når PCen ble til. Poenget er at veldig mye av teknologien vi i dag tar for gitt, slik som GUIen, musa, Ethernet og laserprintere. Dessuten bakte de mye av dette inn i Xerox Alto. Om den var den første PCen er et kjedelig definisjonsspørsmål, men den var definitivt nyskapende. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medier Jepp, mye viktigere at Zlatan feirer jul på Stordalen's hytte. Amen! Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Det blir feil å sette fingeren på en bestemt boks og si at dette er den første PCen, eller at denne teknologien definerer når PCen ble til. Poenget er at veldig mye av teknologien vi i dag tar for gitt, slik som GUIen, musa, Ethernet og laserprintere. Dessuten bakte de mye av dette inn i Xerox Alto. Om den var den første PCen er et kjedelig definisjonsspørsmål, men den var definitivt nyskapende. Så vidt meg bekjent laget Apple (Steve Wozniak) den første kommersielt tilgjengelige PCen. Litt etter Apples andre maskin (Apple II) kom the big blue (IBM) på banen med sin første. Edit: Regner da ikke med den maskinen uten skjerm med brytere, kommer ikke på navnet i farten. Endret 25. desember 2011 av Kaptein... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 historien om den første personlige datamaskinen stertet allerede på 70 tallet , lenge før man tok i bruk grafisk brukergrensesnitt med ikoner og slikt Lenke til kommentar
hu3cakewalkhu3 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medierKan vedde på at 95% av nordmenn ikke har hørt om denne karen. Synes ikke de som ikke vet/har hørt om den karen skulle hatt pc.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medierKan vedde på at 95% av nordmenn ikke har hørt om denne karen. Synes ikke de som ikke vet/har hørt om den karen skulle hatt pc.. På hvilket grunnlag? Vist du ikke vett at Nikolaus August Otto fant opp forbrenningsmotoren, skal du da ikke få kjøre bil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå