Nilsen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jacob Goldman ble 90 år. PC-ens far er død Lenke til kommentar
Lactulose Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medier 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medier Jepp, mye viktigere at Zlatan feirer jul på Stordalen's hytte. Lenke til kommentar
Beyercüst Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medier Kan vedde på at 95% av nordmenn ikke har hørt om denne karen. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Trist lesning egentlig. De som tjente masse masse penger på noe de egentlig ikke var først med bli husket bedre enn de som faktisk var de første. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt . Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort . pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av 2 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Vel, forskjell på "moderne" datamaskin og "moderne" PC også da(PC = Personal Computer) Vil ikke akkuratt kalle en datamaskin uten grafisk grensesnitt, feks en datamaskin som kjører Linux uten GUI for en "personlig datamaskin". Blir liksom noe som mangler for å kunne bruke en datamaskin på den måten at den blir en "PC". Endret 23. desember 2011 av Snuggis Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Vel, forskjell på "moderne" datamaskin og "moderne" PC også da(PC = Personal Computer) Vil ikke akkuratt kalle en datamaskin uten grafisk grensesnitt, feks en datamaskin som kjører Linux uten GUI for en "personlig datamaskin". Blir liksom noe som mangler for å kunne bruke en datamaskin på den måten at den blir en "PC". De første pcene kom uten grafisk brukergrensesnitt. Riktignok så var det ikke så mange som hadde en i begynnelsen , siden det var en solid inversterning i budsjettet. men på miten av 90 talle skedde det noe Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Vel, forskjell på "moderne" datamaskin og "moderne" PC også da(PC = Personal Computer) Vil ikke akkuratt kalle en datamaskin uten grafisk grensesnitt, feks en datamaskin som kjører Linux uten GUI for en "personlig datamaskin". Blir liksom noe som mangler for å kunne bruke en datamaskin på den måten at den blir en "PC". De første pcene kom uten grafisk brukergrensesnitt. Riktignok så var det ikke så mange som hadde en i begynnelsen , siden det var en solid inversterning i budsjettet. men på miten av 90 talle skedde det noe Jeg er 88 modell, og startet med en 386 med DOS (vet ikke hvilken versjon), som vi etter litt fikk windows 3.11 på. Jeg begynte å bruke datamaskiner uten GUI, men brukte bare kommandolinje interfacet til DOS for å komme inn på diverse spill som hadde CGA, EGA, og til og med VGA grafikk :O En etter definisjonen "personlig datamaskin" krever det vell kun strengt tatt at det er en maskin til generell databehandling som du personlig kan eie og ha hjemme. En "moderne PC" derimot krever GUI Endret 23. desember 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Plozi Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt .Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort .pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av forstår ikke hvordan du får denne tittelen til å være misvisende, greit nok at de fleste journalister suger til å velge tittel men akkurat denne mener jeg er passende OG som de skriver videre i artikkelen at han er regnet som den moderne PC's far, å laget en annen tittel ville bare vært kronglete og idotisk nuff said Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt .Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort .pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av forstår ikke hvordan du får denne tittelen til å være misvisende, greit nok at de fleste journalister suger til å velge tittel men akkurat denne mener jeg er passende OG som de skriver videre i artikkelen at han er regnet som den moderne PC's far, å laget en annen tittel ville bare vært kronglete og idotisk nuff said fordi det er forskjell på den første moderne pcen og den første pcen . manne var altså faren til den første moderne pcen . Overskriften refererer til den første pcen Overskriften bør låte omtrent slik : Den moderne pcens far er død. Det er små detaljer , men viktige detaljer selv kunne jeg ha foreslår : et pc ikon er død men det blir lit spekulativt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Uansett blir dette flisespikkeri , en viktig mann i pc verdenen er død og han bør bli husket for det han har bidratt med. Han får sin plass i historiebøkene Når det gjelder datamaskiner vet vi at oldtidens Grekere allerede hadde utviklet "datamaskiner" som kunne brukes til navigasjon på båtene sine "Antikythera" http://www.wired.com...hera-mechanism/ Edit : Hovedårsaken til at Grekerne ikke utviklet dette videre ble pga Patentstrid med Applerne som hadde tatt ut Patent i iWeather. Endret 23. desember 2011 av Malvado 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) mulig at jeg er for nøye på det , men jeg synes likevel at man bør være nøyaktig på faktaene , husk han hadde en stor betydning i følge HW.no Endret 23. desember 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Steve Jobs dør - han får en sak på HW.no om seg. Jacob Goldman dør - han får en sak på HW.no om seg. Dennis Ritchie dør - han får ikke en sak på HW.no om seg, men han blir nevnt i en setning i en artikkel om Jacob Goldman. What in the fuck? 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Steve Jobs dør - han får en sak på HW.no om seg. Jacob Goldman dør - han får en sak på HW.no om seg. Dennis Ritchie dør - han får ikke en sak på HW.no om seg, men han blir nevnt i en setning i en artikkel om Jacob Goldman. What in the fuck? Nr 2 og 3 er egentlig ukjente for meg. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Nr 2 og 3 er egentlig ukjente for meg. Da er det jo greit da, siden du ikke kjenner til de! Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hvil i fred, Jacob Goldman. Forøvrig er jeg enda mer skuffet over den totalt manglende oppmerksomheten John McCarthys bortgang fikk. Uten ham hadde vi ikke hatt LISP, AI hadde vært noe helt annet, og time-sharing hadde ikke nødvendigvis slått an før flere år senere. 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 PC-ens far? Neppe. Den farskapstesten ville nok Goldman ikke bestått, og det går ikke an å peke på en enkelt person som fortjener den tittelen. Goldman var aldri forskningleder for Xerox PARC, slik artikkelen feilaktig påstår, derimot var han forskningsleder for moderselskapet Xerox. Som leder og forskningsbyråkrat gjorde han sikkert jobben sin, bl.a gjennom å få gjennomslag i Xerox' toppledelse for å etablere Xerox PARC, som gjorde en del arbeid som fikk stor betydning for PC-ens utvikling... Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Nr 2 og 3 er egentlig ukjente for meg. Hørt om K&R C? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå