Gå til innhold

Flere stereo anleg fra en PC


Anbefalte innlegg

Haloen alle sammen.

 

Nå er det snart tia for The Gathering på Hamar, og noen kompiser og jeg har tenkt til å ta med våre Z5500 anlegg.

Det vi lurer på er hvordan vi kan koble disse sammen, til en PC.

Altså, bruke PCen som ''kontroll'' for alle anlegga ( blir nok nærmere 5 anlegg ).

 

Litt dårlig forklart, spør heller om noe er uklart.

takker for svar :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger da vel neppe surround funksjonen, og z5500 spiller stereo i alle høytalere om man velger det.

Får man lyd i alle kanalene da når man kun bruker grønn kabel? og hvor stiller man eventuelt det da.

 

Bruk modusen som heter '' stereo x 2 ''

 

Hadde det bare vært en grønn ut så kunne du brukt splittere, men blir litt vanskeligere når dette er surround sett.

 

Når man bruker en splitter, vil lydnivået bli delt i 2 ( halvert ) ? :innocent:

Lenke til kommentar

"Inngangsimpedansen på line-in på anlegg er MYE større enn på de fleste høretelefoner."

 

Dette sa meg fint lite :p Har heller ikke noe peiling på sånt ...

Men siden høytalerne får strøm fra 230 V så greier vel PC'n å bare gi ut lyden.. Ikke sant?

Nei. Er ikke det som er tingen. Inngangsimpedansen er belastningen lydkortet "ser". Jo lavere impedans jo større belastning (mindre miotstand). Høretelefoner ligger rundt 30-200 ohm. Kanskje litt mer. linjeinnganger på anlegg ligger ofte rundt flere tusen ohm. Med andre ord veldig liten belastning.

 

Edit: Etter litt googling ser det ut til at Z5500 har en inngangsimpedans på 8000 ohm.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Det optimale hadde vel vært en slags splitter som vist tidligere med mulighet for å plugge den inn i en vanlig kontakt. En venn av meg brukte en splitter til å fordele anlegg og headset, det gikk hvis man skrudde ned lyden/skrudde av anlegget og så skrudde opp lyden på headsettet (og omvendt) men å ha på begge to på en gang ble ikke mulig fordi lyden ble så lav... og dette var bare med en "dobbel" splitter og et headset... kan ikke tenke meg hvordan det blir med en "femdobbel" splitter og fem "store" anlegg... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det optimale hadde vel vært en slags splitter som vist tidligere med mulighet for å plugge den inn i en vanlig kontakt. En venn av meg brukte en splitter til å fordele anlegg og headset, det gikk hvis man skrudde ned lyden/skrudde av anlegget og så skrudde opp lyden på headsettet (og omvendt) men å ha på begge to på en gang ble ikke mulig fordi lyden ble så lav... og dette var bare med en "dobbel" splitter og et headset... kan ikke tenke meg hvordan det blir med en "femdobbel" splitter og fem "store" anlegg... :dontgetit:

Et headset er en mye større belastning for lydutgangen enn et anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...