Gå til innhold

fps problem i morrowind

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting hvorfor får bare min maskin 12-19 bilder i morrowind :lol: det er det minste den ligger på noen ganger er den på 150 men når jeg er i byer er den helt nede i 12-19 bilder hva er galt jeg har ingen problemer i andre spill og når jeg prøvde 3dmark 03 fikk jeg 5488 poeng så det er ikke noe galt med maskinvaren min jeg har ikke på noe aa og og det er det samme om jeg har 800x600 eller 1280x960 det er ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ati sin feil, de har ikke optimalisert driverne sine for spillet og derfor lider det av ekstremt lav framerate i forhold til det man skulle forvente av et slik kort, mitt GeForce 256 pro hadde mer fps enn r9700pro kortet mitt ;)
¨

Hvor har du fått dette fra? Du må ha hatt no feil med hardwaren din siden du fikk mer fps med Geforce 256 enn med radeon 9700 kortet ditt. ATI "optimaliserer" ikke drivere for enkelt-spill, Morrowind SKAL kjøre helt flytende med et radeon 9700pro kort ( og en CPU over 2Ghz). Motoren i Morrowind krever generelt mye GPU kraft, ueansett om du har nvidia eller ati. 19-20 fps i byene ser jo ikke ille ut i det hele tatt, synes hvertafll jeg. har radeon 9500@9700 , amd athln 2500 xp.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er dette et problem alle som spiller morrowind sliter med. Jeg har både bloodmoon og tribunal og den siste patchen og har samme problemet. Det har også alle jeg kjenner. Slik jeg har forstått det er det rett og slett grafikkmotoren i spillet som er dårlig.

Rett på meg hvis jeg har feil

Lenke til kommentar
det er bare ati folk som sliter med det problemet, så å ikke legge litt av skylden på ati sine drivere ville jo vere litt feil....

runner helt smooth på min geforce 4 ti 4600  8)

LOL!! :lol:

Jeg hadde et Geforce 4 ti4600 fø jeg også, og spillet gikk ikke helt "smooth"!

Går bedre med radeon 9800pro kortet mitt, men d går ikke glatt fordet.

(Må bare få sagt d, men jeg HATER folk som ikke ser forskjell på 15 fps og 30 fps)

Lenke til kommentar
det er bare ati folk som sliter med det problemet, så å ikke legge litt av skylden på ati sine drivere ville jo vere litt feil....

runner helt smooth på min geforce 4 ti 4600  8)

LOL!! :lol:

Jeg hadde et Geforce 4 ti4600 fø jeg også, og spillet gikk ikke helt "smooth"!

Går bedre med radeon 9800pro kortet mitt, men d går ikke glatt fordet.

(Må bare få sagt d, men jeg HATER folk som ikke ser forskjell på 15 fps og 30 fps)

om du hadde 15 fps så er det synd for deg :)

Lenke til kommentar
om du hadde 15 fps så synd for deg  :D  

og ja eg ser og merker god forskjell på fps

Hahaha! Skulle ikke tro d dersom du sier spillet gikk helt smooth på et geforce 4.

Kan tenke meg du er av den typen som kjøper en pc og tror den kan spille alle spill med alt på max de to neste årene fremover.

(sa jeg forresten noe om at JEG fikk 15 fps i morrowind?)

Lenke til kommentar

:smile: er ikke 12 år heller da, kan tenke meg at du er av den typen som dømmer folk etter å ha sagt hei til dem...

kjøpte pcen i fjor , trudde da at alt skulle gå fint, men har fått mang et slag i trynet etter det... battlefield og gothic 2 feks.... sliter med fps der.. :shrug:

men det er nå ikke mangen andre spill som ikke har kjørt forholdsvis flytende..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...