JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Ærede forumister! Min nyinnkjøpte router fungerer utmerketpå alle områder bortsett fra ett: Av en eller annen grunn blokkerer den nettsider som i stor grad baserer seg på flash-basert innhold. Eksempelvis kommer matprat.no opp med en stusselig tekstkollonne på venstre side, tilsvarende gjelder på f.eks speedtest.net. Dersom jeg bypasser routeren lastes sidene komplett normalt, slik at problemet må ligge på routersiden. Problemet er også helt konsistent mellom flere maskiner med ulike versjoner av operativsystem etc. Jeg har ikke rørt noen instillinger på routeren for å blokkere innhold eller sider. Å slå av firewall'en på routeren klarer jeg heller ikke. På brukerforumet hos Netgear er det ikke hjelp å få, prøver derfor her. MVH JILDG Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det er første gangen jeg har hørt om noe lignende. Hjelper det å resette routeren eller oppdatere firmware?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Jeg ville først prøvd en reset (>10 sek) og sett om det hjelper. Neste skritt er å oppgradere firmware. EDIT: Alt foreslått ja :-) Evt endre innstillinger i routerens brannmur. Endret 23. desember 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 24. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2011 Takker for svar folkens. Jeg har prøvd å resette flere ganger uten hell, routeren er også oppdatert til siste firmware. Når det gjelder å slå av firewall'en er ruoteren litt kryptisk for en grønnskolling som meg: Jeg har funnet muligheten for å skifte NAT-filtrering fra "sikret" til "åpen", men dette løser heller ikke problemet. Vet ikke om det har noen betydning, men loggen rapporterer hauger med meldinger som denne: [DoS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [93.184.220.74], Saturday, Dec 24,2011 08:39:53 JILDG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå