Gå til innhold

[Løst] Javascript Option

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gjør du ved å hekte (hooke ;) ) "change"-eventen på select-boks1. I denne kjører du deretter en rutine som henter data som passer i select-boks2, og stapper de inn i denne...

Ehh, kanskje du har ett eksemple?

Er ikke så flink i javascript, desverre :/

Lenke til kommentar

@Envy:

Det der vil ikke fungere. Litt av poenget antar jeg er å hente data fra en ekstern kilde avhengig av hva man velger i den første. Da vil det ikke hjelpe å ha flere gjemte select-bokser. Jeg brukte lokale variabler bare for å illustrere poenget.

@Goldfiner:

Hva er det egentlig du ønsker da? Hvor skal data for select2 henter etc.

Lenke til kommentar

@Envy:

Det der vil ikke fungere. Litt av poenget antar jeg er å hente data fra en ekstern kilde avhengig av hva man velger i den første. Da vil det ikke hjelpe å ha flere gjemte select-bokser. Jeg brukte lokale variabler bare for å illustrere poenget.

Meningen var jo å illustrere framgangsmåten, de gjemte select boksene ville jo selvfølgelig ha måtte lastes/lages slik som i koden agm nå linker til.

Jeg bare tok illustrasjonen din litt videre :)

Lenke til kommentar

For det første så spurte du ikke om hverken ajax-løsningen eller backend-løsningen.

Du spurte hvordan man kunne fylle en select-box dynamisk. Noe jeg ga deg svar på.

Og @EnvyAndroid:

Jeg ser ikke helt hva du tok videre? Du tok det jo heller et par skritt tilbake, ved å fjerne alt det dynamiske og gjøre om hele eksemplet til css-fiksfakseri.

Du ville vel ikke hentet inn _alle_ select-boksene fra databasen ved lasting av siden?!

Lenke til kommentar

For det første så spurte du ikke om hverken ajax-løsningen eller backend-løsningen.

Du spurte hvordan man kunne fylle en select-box dynamisk. Noe jeg ga deg svar på.

Og @EnvyAndroid:

Jeg ser ikke helt hva du tok videre? Du tok det jo heller et par skritt tilbake, ved å fjerne alt det dynamiske og gjøre om hele eksemplet til css-fiksfakseri.

Du ville vel ikke hentet inn _alle_ select-boksene fra databasen ved lasting av siden?!

Beklager, det var min feil at jeg ikke ga nok informasjon.

Lenke til kommentar

Så du har såppsa ninjaskillz0rz at du skjønte at det var en PHP/MySQL-løsning han ville ha? Selv om det ikke er nevnt noen plass? Det kunne jo vært at han var ute etter en C#/RavenDB-løsning, eller en FORTH/DB2-løsning... Det eneste som er spurt etter er en måte å fylle en selectboks på ut i fra valget av en annen selectboks. Noe han fikk svar på.

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...