Carl Sagan Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 I marked hvor det er vanskelig å skille seg ut fra mengden og hvor pris egentlig er eneste avgjørende faktor er det vanskelig å tjene penger. Tja, kvalitet er jo også en avgjørende faktor, produsenten med best kvalitet på 3,5 desktop (Hitachi), blir tatt over av WD, og seagate tar over samsung, er ikke akkurat en god utvikling. Ellers så selger vel fortsatt harddisker bedre enn før? AtW Hvor mange som kjøper en harddisk undersøker om kvaliteten først? Kvalitet er vanskelig å måle, og kan derfor ikke markedsføres på en enkel måte uten at dette blir for mye løs-snakk. Regner med situasjonen er annerledes når det kommer til bedriftssektoren og servermarkedet, men mtp. privatbrukere har jeg aldri sett reklamering for kvalitet sett bort fra løse påstander som "High quality" og "reliable". En grei indikasjon på kvalitet er hvor lenge garantien varer, men nå blir vel den lik over hele fjøla. SSD-snurrehybridene er absolutt en måte for harddisk-produsentene å skille seg fra mengden, og dermed tjene penger. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det var leit, de siste 6-7 årene har jeg kun kjøpt Samsung disker. Beste diskene jeg noensinne har vært borti. Jeg har hatt samme holdning, men jeg er like fornøyd med Seagate-diskene jeg har vært borti som Samsung-diskene mine Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 I marked hvor det er vanskelig å skille seg ut fra mengden og hvor pris egentlig er eneste avgjørende faktor er det vanskelig å tjene penger. Tja, kvalitet er jo også en avgjørende faktor, produsenten med best kvalitet på 3,5 desktop (Hitachi), blir tatt over av WD, og seagate tar over samsung, er ikke akkurat en god utvikling. Ellers så selger vel fortsatt harddisker bedre enn før? AtW Hvor mange som kjøper en harddisk undersøker om kvaliteten først? Kvalitet er vanskelig å måle, og kan derfor ikke markedsføres på en enkel måte uten at dette blir for mye løs-snakk. Regner med situasjonen er annerledes når det kommer til bedriftssektoren og servermarkedet, men mtp. privatbrukere har jeg aldri sett reklamering for kvalitet sett bort fra løse påstander som "High quality" og "reliable". En grei indikasjon på kvalitet er hvor lenge garantien varer, men nå blir vel den lik over hele fjøla. SSD-snurrehybridene er absolutt en måte for harddisk-produsentene å skille seg fra mengden, og dermed tjene penger. Jeg vet ikke hvor mange det er som undersøker slikt, men jeg tror det er ett skift i salget av 3,5-disker, der en større prosent blir kjøpt av entusiaster, da mange ikke-entusiaster kjøper 2,5 eller ferdigmaskiner. AtW Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Vil dette påvirke eventuelt service/reperasjon av Samsungs SSD-harddisker? Hadde egentlig tenkt å kjøpe to av deres SSD'er... Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Det var utrolig synd. Samsung's harddisker har vært ganske gode. Seagate, derimot, lager mest bare søppel som konker ut innen et år. Jaja. Vi får håpe at harddiskprisene fortsetter å presses opp slik at vi lettere kan gå over til SSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå